Citat:
Ursprungligen postat av
adaptern
James Corbett har gjort en bra dokumentär om det, han sågar tvåpartisystemet längs med fotknölarna:
https://m.youtube.com/watch?v=kPH6mO...cJCb4JAYcqIYzv
deus ex machina
Tvåpartisystem fungerar väl rätt okey och så länge alla kör efter de uppritade spelreglerna.
Och det har donalds övergett och pga donalds vet om att spela efter reglerna funkar inte för en sjuklig narcissist OCH bondfångare.
Men jag är helt klart för flera partier, det skulle tvinga till samarbeten och såna är bra för då pratar man med varandra.
Och jag misstänker att det inte finns mycket dialog med dessa inkompetenta i administrationen idag.
För vad ska dom pratar om, och när donalds gubbe från början inte ens vet vad hen pratar om
Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
(MAGA kommer definitivt splittras när Donald försvinner från scenen.)
Den stora fråga som jag ser det är ifall den kan splittras även nu när Donald är president. Det är föga sannolikt som du skriver, men det finns tecken på det: MTG, Bannon, Gaetz är emot intervenering i Iran.
Och här är ett exempel på någon MAGA-snubbe på X med massor med följare:
Texas Patriot@Texasbrn Jun 17
F*ck it.
If Trump takes us to war, I'm done with him and his administration.
I voted for:
NO WARS
Cheap gas
No taxes
Cheap groceries
MAHA
What of these things has actually happened?
I'm pissed.
Därför tänker jag att det är möjligt att MAGA splittras i vad jag kallar falangen av America först och falangen Lallande idioter (sektmedlemmarna) om Trump går till krig mot Iran med Israel.
Jag är inte så säker på detta som du är och just pga det är en sekt.
Men byta namn till nått annat och någon annan sektledare är möjligt.
Att det kommer krakelera i kanterna efter donalds kommer helt säkert ske, men rätt säker på kärnan i sekten kommer kvarstå, men möjligtvis under nytt namn och sektledare.
Man ska utgå med tanken att sekter följer inte normala skeenden.
Och det jag säger tror jag på, men även en liten del ser det du skriver kan ske också.
Men pga sektbeteendet så är jag mer pessimistisk än dig, för gå ursäkter och bli avprogrammerad sker inte över en natt, utan det kan ta åratal och då behöver man hjälp också och det får ingen av dessa.
Därför jag är rätt pessimistiskt och faktiskt tror att det blir som jag säger.
En fråga jag ställt mig många ggr, det är hur stor är själva sekten egentligen, för det är ju inte alla republikanska väljare.
Personligen gissar jag på minst 35-40% av väljarna är djupt fast i sekten.