2025-06-20, 06:45
Avstängd
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag bor i ett villaområde i en stor svensk stad (top 10 i storlek) och jag har på dryga tio år sett en handfull barn leka på gatan, vi snackar alltså av alla i kvarteret som är ca 25-30st villor med många barnfamiljer.

När jag själv var liten (70-80-talet) så var gatan (villaområde) ett ställe för både tennis, landhockey, fotboll (mestadels UR) cykeltävlingar, hoppa hage, pulkaåkning och mycket annat. När en bil kom så flyttande man sig men tillhörande utrustning. Detta skedde inte direkt ofta för man åkte inte bil till allt som var mer än 100m bort.
Inga kulturberikare i ditt område mao, 😃.
Invandrarföräldrarna har samma inställning som de svenska föräldrarna hade i alla fall på 70-talet, ju mer ungarna är utanför hemmet desto bättre.
Landhockey på radhus/villagatan och ändlöst körande med moppe, riktiga 70-talsklassiker.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2025-06-20 kl. 06:47.
Citera
2025-06-20, 07:46
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigballe21
Jag är ute och kör både bil och MC ofta på små fina asfalterade vägar.
Jag gillar det!

Ser ofta skyltar där det står "kör sakta lekande barn"

Jag har kört i många år och aldrig sett ett lekande barn ute!

jag gillar och köra mc ganska fort på dessa vägar( jag håller hastighetsbegränsningen) 70km/h

Kanske dags och ta bort dessa skyltar.....?

vad säger panelen?
Måste vara de mest missbrukade skyltarna i Sverige. Kan inte tänka mig att någon bryr sig alls om dessa.
Vissa är mer avancerade än såhär och sätter ut trehjulingar och så vid vägen. Det är också så missbrukat att ingen bryr sig längre.
Citera
2025-06-20, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Ja ta ner Alla vägskyltar.

Om det inte står en älg på vägen just då, så behövs inga skyltar om det.
Kommer det ingen bil i korsningen behövs ju ingen om väjningsplikt, och kommer det inget tåg just nu, behövs inga bommar heller.

TS.
Starta inte fler trådar.

Trög? Älgar ser man ju, måste finnas skylt för det!
Likaså bilar, måste vara väjningsplikt eller stopp
och bommar till tåg, men lekande barn finns inte.
Citera
2025-06-20, 07:54
Medlem
Lekande barn och parkering för barnfamiljer är lika viktiga skyltar som jordgubbar säljes.
Citera
2025-06-20, 08:01
Citat:
Jag är ute och kör både bil och MC ofta på små fina asfalterade vägar.
Jag gillar det!

Ser ofta skyltar där det står "kör sakta lekande barn"

Jag har kört i många år och aldrig sett ett lekande barn ute!

jag gillar och köra mc ganska fort på dessa vägar( jag håller hastighetsbegränsningen) 70km/h

Kanske dags och ta bort dessa skyltar.....?

vad säger panelen?
Barnen sitter inne och spelar dataspel nuförtiden
Citera
2025-06-20, 08:08
Medlem
Sonny00s avatar
Texten ”Kör sakta lekande barn” tolkar jag som att det är barnen som ska köra sakta.

Om man vill att bilisterna ska sakta ned bör man skriva ”Kör sakta, lekande barn”.
Citera
2025-06-20, 08:14
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Trög? Älgar ser man ju, måste finnas skylt för det!
Likaså bilar, måste vara väjningsplikt eller stopp
och bommar till tåg, men lekande barn finns inte.

Jaha, man ser älgar?
Är trafikolyckorna med dom för skojs skull då?

Klart det finns lekande barn.
Eller menar du att vi är på utdöende?

Du måste ju ändå driva med mig?
Citera
2025-06-20, 08:38
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Inga kulturberikare i ditt område mao, 😃.
Invandrarföräldrarna har samma inställning som de svenska föräldrarna hade i alla fall på 70-talet, ju mer ungarna är utanför hemmet desto bättre.
Landhockey på radhus/villagatan och ändlöst körande med moppe, riktiga 70-talsklassiker.

Nix, bor i ett vitt område så där sitter barnen inne med telefoner i handen eller hoppar i studsmattan med strikt övervakning av mamma eller pappa.
Att vara ute på gården ensamma tycks inte heller funka utan är barnen ute så är föräldrarna ute.

Barnens liv har verkligen förändrats sen en annan var ung.
Citera
2025-06-20, 08:58
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Skyltarna kanske är gamla? Används såna nu för tiden? Har knappt sett en sån på åratal... Men de används ju annars i områden där det bor barn. Inte för att man ser dem leka. Utan för att risken finns att de springer ut på gatan och att du som trafikant ska vara uppmärksam.
Citera
2025-06-20, 09:00
Medlem
Hur kan förståndshandikappade inte förstå att skylten är i förebyggande syfte, se till å ta eran medicin istället för å tjafsa här.
Citera
2025-06-20, 09:02
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PimpleDick
Måste vara de mest missbrukade skyltarna i Sverige. Kan inte tänka mig att någon bryr sig alls om dessa.
Vissa är mer avancerade än såhär och sätter ut trehjulingar och så vid vägen. Det är också så missbrukat att ingen bryr sig längre.
Har du barn?

Hur jävla bitter måste man inte vara för att hoppa till slutsatsen att detta är nåt föräldrarna missbrukar? Har tanken ens slagit dig att trehjulingar och dylikt står vid vägkanten för att barnen lämnat dem där?
Citera
2025-06-20, 09:15
Medlem
Sommarvikingens avatar
Dom sitter inne med sina iPADS och mobiler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in