Citat:
Ursprungligen postat av
Conquista1492
Jag är libertarian – och jag tycker att TS gör helt rätt!
Nytänkare har alltid hamnat i klammeri med staten. Titta bara på musikindustrin: de ville att vi skulle betala 150 kronor för en CD. Sedan kom Spotify – och plötsligt kunde du få hela världens musik för 99 kronor i månaden!
Motstånd leder till förnyelse.
Ditt sista påstående håller jag helt med om. Hur Spotify hamnade i klammeri med staten för sitt nytänkande får du utveckla. Jag skulle snarar påstå att det i sanning nydanande hos Spotify var att genomföra en ny affärsmodell utan att bryta emot lagen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Conquista1492
USA kastade ut britterna och byggde en supermakt – tack vare att staten fick ett förnuftigt och begränsat ramverk. Vi står nu inför ett samhälle där kontroll och orimliga skattesatser lever på bekostnad av de nyfikna, levnadsglada och kreativa.
USA byggde tidig rikedom baserat på näst intill oändlig tillgång på mark och resurser. USA blev en supermakt efter Roosevelt byggde ett socialt skyddsnät som gjorde att människor kunde och vågade ta risker som att utbilda sig, starta företag och ha långsiktiga mål. Precis som folkhemmet gjorde att Sverige kunde bygga enormt välstånd. En svag stat gynnar de redan etablerade och rika men det motverkar social mobilitet och nyskapande. Uttryckt på annat sätt, om dina föräldrar (eller du själv) riskerar att förlora hem och försörjning när de inte kan arbeta längre så kommer människor börja jobba så fort de kan för att säkra kortsiktig försörjning för sin familj. Vilket är varför U-länder förblir U-länder.
Citat:
Ursprungligen postat av
Conquista1492
M Redovisningsbyrå antyder egentligen samma sak – att man inte vill betala alla dessa skatter, men måste. Egentligen finns det en vilja till något annat. Men den får inte uttryckas öppet – för då kommer staten och pekar med hela handen.
Krypto är framtiden.
Du är inte libertarian, du är anarkist. Det är en skillnad.
Och du har fritt fram att uttrycka din åsikt kring skatter och en massa andra saker. Men när ord övergår till handling och du aktivt börjar bryta emot reglerna i samhället, då kommer samhället att reagera emot dig. Krypto är bara ett nyare sätt att gömma pengar.