2025-06-19, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Ja, allt från Jesus är väl slumpmässigt utvalt enligt dig. Eller taget ur sitt sammanhang. Eller felaktigt tolkat. Eller så gäller det bara dem han sa det till. Eller så är det felaktigt översatt. Eller så är det bara begripligt genom kyrkans katekes. Eller så har man ingen rätt att citera kyrkans bok. Eller ..?

Jag tror inte att du blyges för Jesus ord, av den anledningen att du inte känner till dem. Om du försöker förstå Jesus så kommer han att förändra dig.

Det är anden som gör levande; köttet är till intet gagneligt. De ord som jag har talat till eder äro ande och äro liv. — Johannes 6:63

Det är det där man inte säger högt du syftar på alltihopa.
Tråkigt att man redan kommit flera mil ifrån.
Nu är det ju som vanligt en sak FÖRSENT haha.
Kan lista ut varje månad endå.
Citera
2025-06-19, 13:23
Medlem
Vissa vill varna andra för plötsliga händelser tror jag.
Om plötsliga händelser inträffar endå är det ju ingen fara..
Citera
2025-06-19, 13:52
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag anser att de gör nytta. De belyser hur knäpp religionen är. Det får många att tänka till nu när politiker försöker infoga mer och mer religion i skolan.

Samhället går helt klart bakåt i utvecklingen nu när fler och fler skolor är mindre kritiska mot religionen och i vissa skolor så hjärntvättas ungarna med tramsiga religioner. Betalt av skattepengar.

Så vi som lever i verkligheten och vill ha en sund utveckling baserat på verklighen, mänsklig moral och kunskap får ta det lilla positiva som finns nu och då är detta en bra och god sak. Att de visar hur otroligt korkad religionen är.

Därför: Jag anser att de gör nytta.

Mänsklig moral att barn kan välja kön byta kön. Detta sjukt översexuella samhälle med porr parader män i koppel, nakna människor med löskukar som springer runt tillsammans med barn. Är det tramsigt att du inte ska stjäla och döda? Vara en bra medmänniska? du lever ett fattigt liv utan andlighet. Tomrummet fyller många med alkohol och droger. Vi borde ta tillbaka kristendomen.
Citera
2025-06-19, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Ja, allt från Jesus är väl slumpmässigt utvalt enligt dig. Eller taget ur sitt sammanhang. Eller felaktigt tolkat. Eller så gäller det bara dem han sa det till. Eller så är det felaktigt översatt. Eller så är det bara begripligt genom kyrkans katekes. Eller så har man ingen rätt att citera kyrkans bok. Eller ..?

Jag tror inte att du blyges för Jesus ord, av den anledningen att du inte känner till dem. Om du försöker förstå Jesus så kommer han att förändra dig.

Det är anden som gör levande; köttet är till intet gagneligt. De ord som jag har talat till eder äro ande och äro liv. — Johannes 6:63

Du begriper ju uppenbarligen inte Jesus eftersom du förnekar den kyrka som han grundade och avvisar de sakrament som han instiftade. Den Jesus du tror på är inte verklighetens Jesus, det är en Jesus som du fantiserat ihop på egen hand inlåst i ditt elfenbenstorn.
Citera
2025-06-19, 15:02
Medlem
Inget som stör mej, bara det inte är Islam.
Värre då med dessa jävla Jehovas!
Citera
2025-06-19, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Du begriper ju uppenbarligen inte Jesus eftersom du förnekar den kyrka som han grundade och avvisar de sakrament som han instiftade. Den Jesus du tror på är inte verklighetens Jesus, det är en Jesus som du fantiserat ihop på egen hand inlåst i ditt elfenbenstorn.
Han var duktig på att snickra ihop historier. 😉
Citera
2025-06-19, 15:08
Medlem
Citat:
De flesta har hört och sett dem. Tanter (de flesta är kvinnor) som står på stan och gapar. Senast för några dagar sedan såg jag en negress med mikrofon och högtalare. Det var svårt att urskilja exakt vad hon sa men jag hörde i alla fall "Jesus" och "kärlek".

Folk brukar bara skaka på huvudet eller småskratta och tänka "vilken dåre" när de ser dylikt.

Jag menar att de inte gör någon nytta alls. Tvärtom är jag inne på att de gör skada. Det här till största delen biblerunkare som suttit i sitt elfenbenstorn och läst att man som kristen ska sprida Guds ord, Jesu budskap och de goda nyheterna och tror att gapa på stan är rätta vägen att gå. Det ger en felaktig bild av kristna och det borde ju alla begripa att gapa på stan inte får fler att ta sig till det glada budskapet.

Så jag menar att dessa jesustanter som gapar på stan gör skada.

Vad tycker ni andra?

Ös på!

De gör absolut nytta eftersom de så tydligt visar att det bara är en jäkla knäppgök om man på allvar och fullvuxen människa fortfarande tror att jultomten finns på riktigt!
Citera
2025-06-19, 15:12
Medlem
MrMadoffs avatar
Gör det ont i dig behöver du det förmodligen höra det mest av alla.
Citera
2025-06-19, 15:31
Medlem
Citat:
De flesta har hört och sett dem. Tanter (de flesta är kvinnor) som står på stan och gapar. Senast för några dagar sedan såg jag en negress med mikrofon och högtalare. Det var svårt att urskilja exakt vad hon sa men jag hörde i alla fall "Jesus" och "kärlek".

Folk brukar bara skaka på huvudet eller småskratta och tänka "vilken dåre" när de ser dylikt.

Jag menar att de inte gör någon nytta alls. Tvärtom är jag inne på att de gör skada. Det här till största delen biblerunkare som suttit i sitt elfenbenstorn och läst att man som kristen ska sprida Guds ord, Jesu budskap och de goda nyheterna och tror att gapa på stan är rätta vägen att gå. Det ger en felaktig bild av kristna och det borde ju alla begripa att gapa på stan inte får fler att ta sig till det glada budskapet.

Vad tycker ni andra?

Ös på!
Jag föredrar den Ortodoxa kyrkans synsätt:
https://youtu.be/xkfpWjNz04E?si=KY96PCc_ix7wd2sY&t=50
Citera
2025-06-19, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
De gör absolut nytta eftersom de så tydligt visar att det bara är en jäkla knäppgök om man på allvar och fullvuxen människa fortfarande tror att jultomten finns på riktigt!

Jultomten har inget med saken att göra, det vet du mycket väl. varför ska du tramsa sönder alla trådar med din dynga? Har du inga argument går det utmärkt att knipa käft.
Citera
2025-06-19, 16:41
Medlem
Det jävliga är. När vi ser en tant som skanderar kristendomen skakar vi på huvudet och går vidare. Vad händer när en muslim sätter sig och ber? Skakar vi på huvudet då?

Västvärlden är byggd på kristna grunder.
Kristendomen är motgiftet till Islam.
Det här behöver fler lära sig. Det enda sättet att vinna mot Islam är att vi omfamnar kristendomen.

Så. Sluta skaka på huvudet när tanten skanderar. Lyssna istället.
Citera
2025-06-19, 16:57
Medlem
Citat:

Vad tycker ni andra?

Ös på!

Skrattar åt ?
Att demoner driver varje dag eller Aliens eller ?
Nej ta bort den där sagan för gott.
Inbrott i luften står inte med i Bibeln ens.

Gud får inte särbehandla människor från satan varje dag ens.
Många förstår inte vad kärlek är förrens det är försent.

Men när någon tjatar om "attack" hela livet anser jag att kärlek kan de ta bort från gud direkt.

Något har ju gått snett..

Har aldrig någonsin sett så mycket hat på en timme som från de där "gud".
Men onödigt med demoner tyckte de säkert att ni ska tänka efter lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in