2025-06-19, 08:23
Bannlyst
De flesta har hört och sett dem. Tanter (de flesta är kvinnor) som står på stan och gapar. Senast för några dagar sedan såg jag en negress med mikrofon och högtalare. Det var svårt att urskilja exakt vad hon sa men jag hörde i alla fall "Jesus" och "kärlek".

Folk brukar bara skaka på huvudet eller småskratta och tänka "vilken dåre" när de ser dylikt.

Jag menar att de inte gör någon nytta alls. Tvärtom är jag inne på att de gör skada. Det här till största delen biblerunkare som suttit i sitt elfenbenstorn och läst att man som kristen ska sprida Guds ord, Jesu budskap och de goda nyheterna och tror att gapa på stan är rätta vägen att gå. Det ger en felaktig bild av kristna och det borde ju alla begripa att gapa på stan inte får fler att ta sig till det glada budskapet.

Så jag menar att dessa jesustanter som gapar på stan gör skada.

Vad tycker ni andra?

Ös på!
Citera
2025-06-19, 08:55
Avstängd
Tror dessa gör varken till eller från faktiskt. Skapar väl ett visst tillfälligt obehag för vissa men det är nog allt
Citera
2025-06-19, 09:08
Medlem
Är det någon som bryr sig, vad de gapar om, inte jag i alla fall!
Citera
2025-06-19, 09:35
Medlem
Jordgubbes avatar
Jag tycker du skall gå fram och berätta för dem att de borde starta en tråd på Flashback istället.
Citera
2025-06-19, 09:43
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
De flesta har hört och sett dem. Tanter (de flesta är kvinnor) som står på stan och gapar. Senast för några dagar sedan såg jag en negress med mikrofon och högtalare. Det var svårt att urskilja exakt vad hon sa men jag hörde i alla fall "Jesus" och "kärlek".

Folk brukar bara skaka på huvudet eller småskratta och tänka "vilken dåre" när de ser dylikt.

Du svarade ju på din egen fråga.
Folk blir glada.
Citera
2025-06-19, 10:47
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:

Jag menar att de inte gör någon nytta alls. Tvärtom är jag inne på att de gör skada. Det här till största delen biblerunkare som suttit i sitt elfenbenstorn och läst att man som kristen ska sprida Guds ord, Jesu budskap och de goda nyheterna och tror att gapa på stan är rätta vägen att gå. Det ger en felaktig bild av kristna och det borde ju alla begripa att gapa på stan inte får fler att ta sig till det glada budskapet.

Så jag menar att dessa jesustanter som gapar på stan gör skada.

Vad tycker ni andra?

Ös på!
De ger i varje fall en helt felaktig bild av de kristna som skäms för Jesus.
Citera
2025-06-19, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
De ger i varje fall en helt felaktig bild av de kristna som skäms för Jesus.

Det är ingen som skäms för Jesus. Vad har du fått det i från? Du behöver lämna ditt elfenbenstorn i bland.
Citera
2025-06-19, 11:30
Medlem
kalkryggars avatar
Jag anser att de gör nytta. De belyser hur knäpp religionen är. Det får många att tänka till nu när politiker försöker infoga mer och mer religion i skolan.

Samhället går helt klart bakåt i utvecklingen nu när fler och fler skolor är mindre kritiska mot religionen och i vissa skolor så hjärntvättas ungarna med tramsiga religioner. Betalt av skattepengar.

Så vi som lever i verkligheten och vill ha en sund utveckling baserat på verklighen, mänsklig moral och kunskap får ta det lilla positiva som finns nu och då är detta en bra och god sak. Att de visar hur otroligt korkad religionen är.

Därför: Jag anser att de gör nytta.
Citera
2025-06-19, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag anser att de gör nytta. De belyser hur knäpp religionen är. Det får många att tänka till nu när politiker försöker infoga mer och mer religion i skolan.

Samhället går helt klart bakåt i utvecklingen nu när fler och fler skolor är mindre kritiska mot religionen och i vissa skolor så hjärntvättas ungarna med tramsiga religioner. Betalt av skattepengar.

Så vi som lever i verkligheten och vill ha en sund utveckling baserat på verklighen, mänsklig moral och kunskap får ta det lilla positiva som finns nu och då är detta en bra och god sak. Att de visar hur otroligt korkad religionen är.

Därför: Jag anser att de gör nytta.

Är du folkpartist?
Citera
2025-06-19, 11:49
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Det är ingen som skäms för Jesus. Vad har du fått det i från? Du behöver lämna ditt elfenbenstorn i bland.
Du har ingen auktoritet.

Den som blyges för mig och för mina ord, i detta trolösa och syndiga släkte, för honom skall ock Människosonen blygas, när han kommer i sin Faders härlighet med de heliga änglarna.» — Markus 8:38
Citera
2025-06-19, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Du har ingen auktoritet.

Den som blyges för mig och för mina ord, i detta trolösa och syndiga släkte, för honom skall ock Människosonen blygas, när han kommer i sin Faders härlighet med de heliga änglarna.» — Markus 8:38

Nu kastar du återigen ur dig ett slumpmässigt valt stycke ur Kyrkans Bok helt utan sammanhang.

Du behöver lära dig debattera med argument. Annars är det lika bra att du är tyst.

Vill du läsa en bibelvers kan du läsa 2 Kor 11:4. Den passar in på dig.
Senast redigerad av rammakaren 2025-06-19 kl. 12:46.
Citera
2025-06-19, 12:47
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Nu kastar du återigen ur dig ett slumpmässigt valt stycke ur Kyrkans Bok helt utan sammanhang.

Du behöver lära dig debattera med argument. Annars är det lika bra att du är tyst.
Ja, allt från Jesus är väl slumpmässigt utvalt enligt dig. Eller taget ur sitt sammanhang. Eller felaktigt tolkat. Eller så gäller det bara dem han sa det till. Eller så är det felaktigt översatt. Eller så är det bara begripligt genom kyrkans katekes. Eller så har man ingen rätt att citera kyrkans bok. Eller ..?

Jag tror inte att du blyges för Jesus ord, av den anledningen att du inte känner till dem. Om du försöker förstå Jesus så kommer han att förändra dig.

Det är anden som gör levande; köttet är till intet gagneligt. De ord som jag har talat till eder äro ande och äro liv. — Johannes 6:63
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in