2025-06-18, 16:46
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Typiskt flashbackarna, ingen vill jobba utan sjukskrivning eller bidrag gäller nu. Går bra för Sverige nu.
Haha då skulle du se hur det var i Sverige för 30 år sen. Då kunde vi snacka lata lirare som gjorde så lite som möjligt, det var upp till var och en om man ville arbeta överhuvudtaget. Jag var där och såg cirkusen.
Var och varannan jävel gick i förtidspension, ofta på löjliga grunder. Varför inte när man fick lika mycket utbetalt som att arbeta.
Cheferna kunde inte ens hålla arbetsstyrkan nykter.
Senast redigerad av StigEngstrom 2025-06-18 kl. 16:49.
Citera
2025-06-18, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Haha då skulle du se hur det var i Sverige för 30 år sen. Då kunde vi snacka lata lirare som gjorde så lite som möjligt, det var upp till var och en om man ville arbeta överhuvudtaget. Jag var där och såg cirkusen.
Var och varannan jävel gick i förtidspension, ofta på löjliga grunder. Varför inte när man fick lika mycket utbetalt som att arbeta.
Nja, så var det ju inte på de byggen jag varit på. va tänker du på för jobb?
Citera
2025-06-18, 16:59
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Nja, så var det ju inte på de byggen jag varit på. va tänker du på för jobb?
Du förnekar att gubbarna söp på arbetsplatserna förr? Ja då undrar jag om du verkligen var där.
Citera
2025-06-18, 17:01
Medlem
Citat:
Du förnekar att gubbarna söp på arbetsplatserna förr? Ja då undrar jag om du verkligen var där.
Du pratar nog om 50 år sedan, jag har bara sett det en gång på 50 år som snickare, det var en målare som älskade, hände nog mer på tidigare generation enligt min far.
Citera
2025-06-18, 17:48
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Dom med barn är värst.

Lämnar in semesteransökan på två veckor i juli.

Sen två veckor innan semester: 14 dagar VAB
Semestern slut: Två veckor VAB

totalt 6 veckor ledigt

År efter år efter år, samma visa ....
Menar du föräldraledighet?
Citera
2025-06-18, 17:52
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Rubrik justerad (tidigare "Folk som anser sig behöva ta ledigt från jobbet.").

Mod.
Citera
2025-06-18, 18:00
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Klockrent ju. Försäkringskassan betalar lönen så arbetsgivaren behöver inte blir alltför uppjagad. Mer än att det fattas en person. Vilket beroende på arbetsplats spelar mer eller mindre roll!
För det första: Arbetsgivaren betalar sjuklön till anställda under de första 14 dagarna av en sjukperiod.

Ta ledigt är helt ok om semesterdagar och utrymme på arbetsplatsen finns. Sjuka sig eller VABa för man behöver vila upp sig är inte ok.

Som jag skrev i den andra tråden, blir man påkommen med det så skall man utestängas från systemet för alltid
Citera
2025-06-18, 18:56
Medlem
Pyssling67s avatar
Om jag hade haft en jobbarkompis som satt det där med vab och sjukskrivning i system.
Då hade jag lämnat in en orosanmälan till socialtjänsten direkt!
Citera
2025-06-18, 19:17
Medlem
Min arbetsgivare hade tagit tag i detta på allvar å frågat vad det handlar om, om ingen bättring sker blir han inte gammal på detta företag.
Citera
2025-06-18, 19:44
Medlem
Är du en liten kvinna och kan få fram tårar så är det lättare.

Är du en stor stark man så kan du glömma det även om det är allvarligare saker.
Citera
2025-06-18, 19:49
Medlem
Herregud vilka töntar ni är. Vem fan bryr sig i vad som är rätt och fel? Kommer någon tacka mig när jag ligger i graven för att jag stod vid en hyvel varje dag, oavsett om det är viktigt eller ej? Många ser ju jobbet som ett självändamål. Ta en spade och gräv ett hål. Hämta sedan jorden och lägg tillbaka den. Nej fan ta't jävla skithögar. Så länge man håller sig inom ramen så ser jag inget fel.
Citera
2025-06-18, 20:08
Medlem
LuktenAvBajss avatar
Citat:

”Det var bättre förr” passar in utmärkt här. Fyfan vad skönt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in