2025-07-19, 00:32
Bannlyst
Det blir väl så när man tydligen tillåter sjukskrivningar för psykisk ohälsa. Ta bort det tramset till att börja med.
Citera
2025-07-19, 09:05
Avstängd
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Precis, det är en klassiker. Har man barn kan man vabba i någon vecka, sedan ta semester ett tag, ta ytterligare någon vecka genom sjukskrivning och avsluta med föräldraledigt.

Ja så länge barnen är små ja, min arbetsgivare skulle absolut inte acceptera att jag är hemma å vabbar min 19 åriga son, han får minsann klara sig själv när pappa jobbar.
Citera
2025-07-19, 09:22
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Ja så länge barnen är små ja, min arbetsgivare skulle absolut inte acceptera att jag är hemma å vabbar min 19 åriga son, han får minsann klara sig själv när pappa jobbar.
Ja, det stämmer. Men upp till 12 år kan man ju sätta det i system utan några större problem.
Citera
2025-07-19, 09:34
Avstängd
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Ja, det stämmer. Men upp till 12 år kan man ju sätta det i system utan några större problem.

Jo visst men min son var sällan sjuk å mitt ex som jag har honom med var oftast arbetslös i perioder så hon fick ha honom då, vi bodde inte ihop å sonen fick komma å gå som han ville å var väl oftast hos mig, vi hade delad vårdnad om honom så ville han vara hos mig så fick han det å vise versa. Så jag har egentligen inte vabbat så mycket.
Citera
2026-05-06, 12:46
Medlem
Gjorde ett inhopp på en statlig myndighet för något år sedan.

En av mina kollegor, en tjej ( såklart ) sa en fredag em:

- Bara så du vet så tar jag ut min sista sjukvecka nästa vecka.

Jag fattade ingenting, sista sjukvecka va fan är det ?

Förklaring:
Myndigheten accepterade max 3 veckors sjukskrivning per 6 månader.Max .
Över det så blev man skickad till Previa på utredning och samtal.

Så, satt i system så tog folk ut 3 veckor per 6 månader arbete, totalt 6 veckor om året.
Men man kom överens med kollegor i förväg för att inte sätta andra i skiten.

Fanns dom som inte utnyttjade detta, dom som hade dålig ekonomi och inte hade råd med
karensdagen.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in