Røykjær har kontrakt till 2027. Varför skulle han gå gratis efter säsongen?
Andra storklubbar...
Läs Londons hypotes…
Varför skulle det då inte vara mer attraktivt för Röykjaer att få låt säga 1,5 mkr för att häva klausulen (om den existerar) året ut för att få förhandla om en ny sign-on med vilken klubb han vill från 1:a januari 2026?
*edit* Ifs inte glasklart om London menar att han får gå gratis 2026. Ser då fortfarande inte uppsidan för NR att byta klausulen mot ynka 1.5m och riskera vara fast i Mjällby till 2027 (då han är 29 år) med den pisslönen han gissningsvis har där.
Förövrigt sägs det ju att klausulen är på 15m (inte 17m), vilket sätter NR i en än bättre position.
Nej, då kan jag tänka mig att det är betydligt intressantare att gå till en större och bättre betalande klubb redan nu i sommar.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-06-18 kl. 09:15.
så lät det inte när vi värvade edvardsen och så låter det heller inte om john guidetti, men när ni bajare värvar en anfallare för dyra pengar, ja då räcker det med att man jobbar hem för att det inte ska vara en flopp
Paulos är ingen nia så den jämförelsen håller verkligen inte. Han är en del i laget som ligger tvåa i serien och gör det oftast riktigt bra. Edvardsen var väl inte någon flopp? Men gjorde lite för få mål hos er eftersom han var en nia. Att ens jämföra med Guidetti är ruggigt låg nivå. Killen har inte ens tränat på två säsonger av ren lathet för att först nu komma i form.
Nöjer mig med att kommentera detta då jag inte har lust att hjälpa dig ur den övriga orgien av dikeskörningar och halmdockor du just gjorde. Var du full eller?
Haha 😄
Citat:
Jag vet inte vad han får i sign-on, men jag gissar att det är lockande att tillhöra en av de bäst betalda i allsvenskan istället för att ha en förhållandevis medioker lön i Mjällby.
Sedan får gärna tycka Mjällby gör en bra deal att betala (!!) 1.5 mkr för att se till att Röjkjaer kan gå gratis (!!) efter säsongen istället för att dra in 17m på en försäljning av honom nu. Jag vet dock inte vilken planet du lever på då...
Om Röykjaer går till Bajen eller inte beror på alternativen han har att välja på. Jag har ingen aning om vilka andra storklubbar som drar eller inte drar i honom.
Lyckades pruta din påstådda nivå om sign-on som skulle krävas för att behålla honom med 85 % på ett bräde. Varför Mjällby skulle sänka utköpsnivån eller släppa honom gratis 2026 är bara du som kan komma på.
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Läs Londons hypotes…
Varför skulle det då inte vara mer attraktivt för Röykjaer att få låt säga 1,5 mkr för att häva klausulen (om den existerar) året ut för att få förhandla om en ny sign-on med vilken klubb han vill från 1:a januari 2026?
*edit* Ifs inte glasklart om London menar att han får gå gratis 2026. Ser då fortfarande inte uppsidan för NR att byta klausulen mot ynka 1.5m och riskera vara fast i Mjällby till 2027 (då han är 29 år) med den pisslönen han gissningsvis har där.
Förövrigt sägs det ju att klausulen är på 15m (inte 17m), vilket sätter NR i en än bättre position.
Nej, då kan jag tänka mig att det är betydligt intressantare att gå till en större och bättre betalande klubb redan nu i sommar.
Men ditt äggskal. Han skulle få 1.5 mkr extra under hösten med bibehållet kontrakt (och påstådd klasusul) mot att gå med på att inte utlösa den i sommar.
Ganska bra deal för det flesta skulle jag säga och väsentligt billigare än vad du antydde att det skulle kosta Mjällby att behålla honom.
Vill han endast ha högre lön så har han säkert ett dussin klubbar i bara Norge och Danmark att välja bland.
Oliver Berg gick till Dif från Kalmar efter säsongen 2022. Dif slutade tvåa och Kalmar slutade fyra. Han lämnade senare Dif i augusti säsongen 2023 när de kom fyra för ett Mff som tog guld. Hur fan är det inte jämförbart? Det du skrev stämmer ju inte ens.
Sen är det väl egalt, jag tror inte Röjkjär skriver på för oss i slutändan. Antingen blir det Europa i sommar eller efter säsongen. Vore dock en fin förstärkning.
Hm. Jag kollade ju faktiskt Transfermarkt för att få rätt på det hela... Kan dom kanske blanda ihop säsongerna eftersom vi kör vår-höst?
Men ja, då närmar den sig i alla fall.
Vid övergången till MFF så var han ju dock utskälld, och satt väl mestadels på bänken på slutet.
Men ditt äggskal. Han skulle få 1.5 mkr extra under hösten med bibehållet kontrakt (och påstådd klasusul) mot att gå med på att inte utlösa den i sommar.
Ganska bra deal för det flesta skulle jag säga och väsentligt billigare än vad du antydde att det skulle kosta Mjällby att behålla honom.
Ja, det är ju bara givet att han inte skulle kunna få betydlig högre sign on i sommar UTÖVER den ordentliga löneförhöjningen som också lär tillkomma. Jag tror du är ute och cyklar om du menar att han inte kan få bättre sign on, och därför ser jag det som en ganska usel deal.
Citat:
Ursprungligen postat av London
Vill han endast ha högre lön så har han säkert ett dussin klubbar i bara Norge och Danmark att välja bland.
Han vill nog helst ha lite sign on också, och det kan han säkert få från ett antal klubbar (oavsett om dom finns i norden eller ej).
Vi får väl se, du kanske har rätt i att Mjällby "köper kvar" honom under hösten så som du påstår. Jag tror dock du har fel i det som sagt.
Om ni återinvesterat era vinster i försäljningsallsvenskorna i befintlig trupp så borde värdet på den närma sig miljarden snart.
Vilket även det naturligtvis hade återspeglats i ert EK kanske jag är tvungen att påpeka.
Påstår såklart inte att vi plockar 100% på våra värvningar likt Quantum. Afrikavärvningar försvinner väl antagligen nästan hälften på till agenter och tidigare klubbar. Men att ni sitter på EK på typ 500 millar och en trupp knappt värdig allsvenskan är lite kul. Inte för er såklart, men pengarna finns ju om ni skulle vilja satsa mot toppen igen.
Ja, det är ju bara givet att han inte skulle kunna få betydlig högre sign on i sommar UTÖVER den ordentliga löneförhöjningen som också lär tillkomma. Jag tror du är ute och cyklar om du menar att han inte kan få bättre sign on, och därför ser jag det som en ganska usel deal.
Han vill nog helst ha lite sign on också, och det kan han säkert få från ett antal klubbar (oavsett om dom finns i norden eller ej).
Vi får väl se, du kanske har rätt i att Mjällby "köper kvar" honom under hösten så som du påstår. Jag tror dock du har fel i det som sagt.
Tror fortfarande inte riktigt att det går in. Han kan få 1.5 nu och sen ytterligare vad ni eller någon annan erbjuder i såväl lön som sign-on om sex månader.
Vet inte vad du tänker att ni ska ge honom för för monstererbjudande som skulle få honom att vackla och istället krita på för vrak redan nu.
Särskilt inte om förutsättningarna stämmer och han är så bra som du påstår.
Min främsta poäng var dock att ingen annan än någon som räknar bajenmatte skulle landa i att det skulle kosta Mjällby 10 mkr att behålla honom. Iaf inte om vrak är konkurrenten… en annan femma om Bundesliga kommer in och kastar en hög med pengar såklart.
Påstår såklart inte att vi plockar 100% på våra värvningar likt Quantum. Afrikavärvningar försvinner väl antagligen nästan hälften på till agenter och tidigare klubbar. Men att ni sitter på EK på typ 500 millar och en trupp knappt värdig allsvenskan är lite kul. Inte för er såklart, men pengarna finns ju om ni skulle vilja satsa mot toppen igen.
Det håller jag med om. Visserligen räckte truppen (+en Bosman från KFF en bit in) till semi i ECL när den var hel men ändå.
Nu kommer vi dessutom tappa två av våra bättre spelare till förmodade bra summor. Klart det behöver skakas om i truppen både på kort och lång sikt.
Vilka är dom andra två spelarna bredvid Layouni och Jakobsen?
Annars var det intressant att se hur mycket Häckenspelare det var i ytterligheterna. Särskilt om man räknar typ Irandust som gulsvart och Jakobsen som vi lär värva i sommar.
Edit. Vart fan är Taha Ali? Är han en av prickarna vid Layouni/Jakobsen? Känns som han borde ligga högre på progressiva löpningar dock? Å andra sidan låter det lågt för LaJohnny också?
Senast redigerad av trazkei 2025-06-18 kl. 10:51.