2025-02-19, 09:23
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Om islänningen och serben kommer in och vi dessutom räknar i sign ons så är jag helt övertygad om att vi är över 100 miljoner och frågan är om man inte är uppe och nosar på 120 typ. Det snackas ju om 30-40 miljoner för bara serben, sen vill han ha en peng för mödan att skriva sin kråka på ett papper. Jag blir inte förvånad om vi ger islänningen 20-30 miljoner i sign on. Ekong fick säkert också 10+ osv.
Jag glömde faktiskt helt bort Ekong i ekvationen. Ja, ni borde ligga över 100 strecket med serben. Siffrorna som kopplas till den övergången känns rimliga givet vilka klubbar som varit med och tävlat om namnteckningen. Det är en rejäl satsning ni får till nu, och den enda fördelen jag kan se är att det kan gå jävligt fort nu om ni inte får utdelning då er kostnadskostym kommer vara modell XXL+.
Citera
2025-02-19, 09:27
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ja, vi är lite svagare nu än vad vi var för ett år sedan. Det håller jag med om. Svårt att ersätta Peña, Nanasi och Cornelius med samma kvalité även om jag tycker vi har ersatt med hög allsvensk klass.

Men jag vet inte om ni har bättre centrallinje. Ingen av era mittbackar skulle ta en plats hos oss. Vet att du håller Hammar högt, men han har inte varit i närheten av nivån han höll 2022 efter det. Då gick allt hans väg. Vi har allsvenskans bäste defensive mittfältare i LBJ, som jag tror har mer offensivt i sig (åtta poäng som defensiv mittfältare förra året). Jag tror Lewicki kommer att vara en bra backup. Det finns vissa tveksamheter kring 10-positionen, den är viktig och måste fungera.

Angående Ekong så efterlyste Rydström en explosiv och snabb kontringsspelare. Det skulle ge vårt spel en extra taktisk disposition. Så han är mer en taktisk spelare än någon vi ska bygga offensiven runt. Tänker mer inhoppare med 20 minuter kvar mot trötta försvarare.
Jag tycker tvärtom att varken PJ eller Rösler skulle platsa hos oss. Som du skriver vet nog alla vad jag tycker om en hel Hammar. Sedan har vi Faye som ser ut att ha utvecklats enormt under sin utlåning i ÖIS förra året. Fysiken hade han redan men nu spelar han kontrollerat och smart också. Som jag skrev i cuptråden, det där är våran första stora mittbacksförsäljning. Det där är en 100-miljoners gubbe!

Om Silas Andersen håller den nivån han visade mot Öster så kan han mycket väl vara den bästa 6:an i serien. Vad Simon och Rygaard har i sig vet nog dom flesta. Tror inte alla har koll på hur Hrstic kommer vara i år dock.
Citera
2025-02-19, 09:45
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Alla kan lugna sig.

Malmö torskar på Tele2 i premiären.

Och då blir det inget SM-guld.

Citat:
Vi har tre raka matcher på Tele2 utan förlust nu. Känner mig rätt trygg med arenan.

Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Trumgården är inte att leka med.

Maken till rännskita från grisbönderna när dif anförda av kapten Une (fd Larsson) marscherar in till detta överjordiska tryck https://www.youtube.com/watch?v=IksRDCMYnn8
Citera
2025-02-19, 09:48
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Maken till rännskita från grisbönderna när dif anförda av kapten Une (fd Larsson) marscherar in till detta överjordiska tryck https://www.youtube.com/watch?v=IksRDCMYnn8
Är väl snarare https://www.youtube.com/watch?v=PGrxHO-B2TY som kommer gälla för fett äkta British DIF.
Citera
2025-02-19, 10:07
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Är väl snarare https://www.youtube.com/watch?v=PGrxHO-B2TY som kommer gälla för fett äkta British DIF.

Jag tar bara för givet att man börjar tumma på phett äkta british också, inga fler peaky blinders photoshoots...
Citera
2025-02-19, 10:10
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Vi har tre raka matcher på Tele2 utan förlust nu. Känner mig rätt trygg med arenan.
Vinsterna ej tillräckligt tydliga tyvärr.
Citat:
Det är väl ingen som gett upp på förhand. Allting avgörs naturligtvis på planen. Men det är väldigt svårt att inte se MFF som Sveriges svar på Bayern München sett till hur långt före dom ligger i truppbygge. På pappret ska dom jogga hem ligan. Jag undrar om dom inte ligger strax under 100 miljonersgränsen i utgifter nu på detta transferfönstret om Serben kommer in.
Tvärtom är väl trenden mot mindre tydliga SM-guld efter 2019.
Citera
2025-02-19, 10:26
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Vinsterna ej tillräckligt tydliga tyvärr.

Tre matcher i rad är ingen slump. 2-2 mot Hammarby i höstas med reservbetonad elva. Ni hade inte en målchans mot oss när vi slog er. Segern mot Hammarby hösten 2023 var promenad.

Citat:
Tvärtom är väl trenden mot mindre tydliga SM-guld efter 2019.

Två tydliga och två knappa, senast tydlig. Svårt att sätta någon trend där.
Senast redigerad av mishima 2025-02-19 kl. 10:29.
Citera
2025-02-19, 11:33
Avslutad
Citat:
Parkera bussen och sparka ner dom lite mer skadebenägna spelarna. Kanske få någon att bära en SD pin på bänken och hoppas att Rydström drar på sig ett rött. Allra helst vill man möta er efter ni spelat mot GAIS.

Det ska till en flygkrasch för att något annat lag ska kunna utmana om guldet igen. Bajen ligger väl närmst till hands bakom er, men dom är 5 år borta minst. Sure, defensivt ligger ni kanske inte lika bra till men ni har tagit ligans bästa offensiv och förstärkt den. Och vi pratar inte en marginell förstärkning heller. Serben ni har på ingång ser ut som ett riktigt jävla monster och jag hoppas innerligen att Sigurdsson fick sitt kontrakt annulerat av en god anledning för om han är hälften så bra som han var i Norrköping är det en katastrof för svensk fotboll.

Ska jag hitta något ljus i tunnlen är det väl att er satsning är extremt dyr och kommer förmodligen kräva att ni skeppar spelare för en bra bit över 60m för att det inte ska bli dunderrött på kontot. Skulle ni ha otur med skador, få stolpe ut osv. kan det ekonomiska landskapet faktiskt äntligen jämna ut sig ganska fort.

Som sagt spännande. Jag tror att det finns verktyg att bryta ner vilket försvar som helst. Ser främst att se hur lag som vägrar ge upp sina spelprinciper kommer stå emot. Misstänker att vi kommer åka på det några gånger på bortaplan. Speciellt på plast.
Citera
2025-02-19, 12:35
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Benjamin Källman
Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Har du någonsin satt någon av dina name-drops?
Citera
2025-02-19, 13:22
Medlem
mishimas avatar
Det var ju inte så farligt om det stämmer. Hade nog gissat på över 20 miljoner till honom.

https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/2025/02/19/uppgifter-mff-ger-sigurdsson-rejal-signeringsbonus/
Citera
2025-02-19, 13:36
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Samba Djurgårn 😉

Äntligen någon som fattat poängen.
Citera
2025-02-19, 13:57
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Jag glömde faktiskt helt bort Ekong i ekvationen. Ja, ni borde ligga över 100 strecket med serben. Siffrorna som kopplas till den övergången känns rimliga givet vilka klubbar som varit med och tävlat om namnteckningen. Det är en rejäl satsning ni får till nu, och den enda fördelen jag kan se är att det kan gå jävligt fort nu om ni inte får utdelning då er kostnadskostym kommer vara modell XXL+.
Någonstans och någon gång måste man ju alldeles oavsett ta steget som vi verkar göra nu, det har ju funnits "krav" från supportrar att börja spendera betydligt mer pengar i mer än ett decennium nu och det var väl först förra året med Botheim, Stryger och senare Sead som vi betalade riktigt stora summor för övergångar.

Men det är klart pressen är stor på Danne nu, det känns dock som att man riktar in sig på rätt typ av spelare. Varken Ekong eller serben ska bli långvariga, de ska säljas för stora summor. Islänningen kan - om stjärnorna står rätt - bli en ny Pena där vi får enorm sportsliga utväxling och ändå lyckas sälja för 5-10 mille när kontraktet är på väg att gå ut. Alternativt säljer man honom som 27-åring för en ganska bra slant.

Citat:
Det var ju inte så farligt om det stämmer. Hade nog gissat på över 20 miljoner till honom.

https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/2025/02/19/uppgifter-mff-ger-sigurdsson-rejal-signeringsbonus/
Han kan ju så klart ha världens sämsta agent, men det känns ändå som att den sign on:en är rejält i underkant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in