2025-06-17, 19:25
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Du har inte sett mycket Bajen. Otroligt märkligt narrativ en del här inne försöker spinna att Paulos varit en flopp. Han har varit klart godkänd. Att googla mål och assist och göra en bedömning på det är sällan klokt när det kommer till fotboll.
Är väl snarare två perioder av väldigt olik form. Var bra i början, har varit usel mot slutet?
Citera
2025-06-17, 19:31
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Djukanovic hade en usp och det var att han är extremt bra på att vika in och avsluta i bortre, som en sämre karbonkopia av Arjen Robben typ. Hemjobb fanns inte i hans vokabulär och speciellt efter rykten om bud på 80mkr från Lazio verkar det som att han fick en allt för stor självbild. När sedan Traore kom som en blixt från klar himmel klarade han inte övningen och antar att det blev infekterat utifrån de beslut som sedan tagits även om inget direkt läckt ut.

Riktigt trist är det för jag gillar verkligen honom men har svårt att se honom i dagens trupp om jag ska vara ärlig. Några 80 miljoner om de en gång kanske fanns är nog nere på 5 nu.
Hade tveklöst gamblat på honom om han reas ut för 5. Även om han är besudlad efter sin tid i Bajentröjan.
Citera
2025-06-17, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Hade tveklöst gamblat på honom om han reas ut för 5. Även om han är besudlad efter sin tid i Bajentröjan.
Han kommer såklart inte kosta 5, även om det är långt från de summor som det en gång ryktas om. Dvs 100+.

Edit: såg nu att det var du som skrev. Var det inte du som rantade om hur smutsigt det är när man värvar gamla antagonister?
Citera
2025-06-17, 20:21
Medlem
Citat:
Är väl snarare två perioder av väldigt olik form. Var bra i början, har varit usel mot slutet?
Njae.
Först fick Abraham spela på sin favoritplats och gjorde poäng själv.
Efter Tounektivärvningen har han blivit flyttat och har hjälpt andra att göra poäng bl a genom att slå passen nära innan den som räknas som assist o d, ungefär som Schellhas gjorde innan han blev skadad.
Citat:
Det verkar röra sig om minst 3 mill EURO...
Citera
2025-06-17, 20:30
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Var det inte du som rantade om hur smutsigt det är när man värvar gamla antagonister?
"It´s ok when we do it"
Citera
2025-06-17, 22:51
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Så Mjällby skall betala typ 10 miljoner i sign on och lön, och sänka utköpsklausulen så han kan gå för typ 10 miljoner efter säsongen? Låter som en dyrköpt lösning på ett guld som ändå kanske uteblir...

Bättre att sälja, och använda pengarna till att försöka hitta något som kan bli bra ändå.

Varför skulle Mjällby erbjuda 10 mkr? Bajenmatte från dig som alltid.

Hur mkt tänker du att Vrak ska erbjuda i sign-on för ett fyraårskontrakt? 2 mkr? Varför skulle det då inte vara mer attraktivt för spelaren att få låt säga 1,5 mkr för att häva klausulen (om den existerar) året ut för att få förhandla om en ny sign-on med vilken klubb han vill från 1:a januari 2026?

Citat:
Du får ju väga in eventuella klausuler.

Jag skulle bli förvånad om Bajen ”bara” dragit in 2 miljoner på denna affär när det runnit lite vatten under broarna.
Spelare i 20 års åldern som är ordinarie i allsvenskan tenderar att kosta betydligt mer än så.

Såklart du blir förvånad. Ni tjänar mer på alla spelare än vad som rapporteras och alla andra tjänar mindre. Konstigt att det inte syns i årsredovisningarna att ni vinner försäljningsallsvenskan år ut och år in. Lex Berisha.

Citat:
Du behöver nog följa Bajen bättre än att bara titta på stats eller så litar du på mig när jag säger att Paulos har varit riktigt bra.

Djukanovic var bra framåt men tog inte arbetet hemåt lika bra. Sånt ser du inte genom att bara kolla stats.
Glöm inte att det var Toure som petade Djukanovic.

Bajen: Paulos är bra - statistik över poäng säger inte allt.
Bajen: Gulliksen suger - gör inga poäng.

Bajen: Bergvall suger.
Bajen: Devine och vad den andra sopan nu hette äger.

Gulliksen blev btw utnämnd till bästa ungdomsspelare i ECL 2024. Lär väl kanske gå att få runt 10-15 för honom iaf - eller spänner jag bågen för högt då?

Japanen som du anmärkte på inte heller visat talang jagas av rätt stora klubbar detta fönster. Men det gick ju inte att se efter en fotbollsmatch eller vad det nu va.

Citat:
"It´s ok when we do it"

Varför klipper du alltid citaten för att mörka sånt som inte passar din agenda? Detta var vad du klippte bort:

Citat:
Han kommer såklart inte kosta 5, även om det är långt från de summor som det en gång ryktas om. Dvs 100+

Minns du hybrisen? 100 nya mil på väg in. Ert EK vid senaste årsbokslut var runt 150.
Citera
2025-06-17, 23:37
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Han kommer såklart inte kosta 5, även om det är långt från de summor som det en gång ryktas om. Dvs 100+.

Edit: såg nu att det var du som skrev. Var det inte du som rantade om hur smutsigt det är när man värvar gamla antagonister?
Jag tycker man eroderar rivaliteten mellan klubbarna när man fritt värvar spelare som typ reppat klubben på seniornivå. Undantaget är väl när det är en infekterad övergång där spelaren som lämnar avskyr klubben han lämnar, typ Mange Mjukglass i Diffen. Med detta sagt tror jag nog vi kan få Montenegern att pissa på Bajen på väg ut för att få övergången att kännas äkta
Citera
2025-06-18, 01:11
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Varför skulle Mjällby erbjuda 10 mkr? Bajenmatte från dig som alltid.

Hur mkt tänker du att Vrak ska erbjuda i sign-on för ett fyraårskontrakt? 2 mkr? Varför skulle det då inte vara mer attraktivt för spelaren att få låt säga 1,5 mkr för att häva klausulen (om den existerar) året ut för att få förhandla om en ny sign-on med vilken klubb han vill från 1:a januari 2026?

Såklart du blir förvånad. Ni tjänar mer på alla spelare än vad som rapporteras och alla andra tjänar mindre. Konstigt att det inte syns i årsredovisningarna att ni vinner försäljningsallsvenskan år ut och år in. Lex Berisha.

Bajen: Paulos är bra - statistik över poäng säger inte allt.
Bajen: Gulliksen suger - gör inga poäng.

Bajen: Bergvall suger.
Bajen: Devine och vad den andra sopan nu hette äger.

Gulliksen blev btw utnämnd till bästa ungdomsspelare i ECL 2024. Lär väl kanske gå att få runt 10-15 för honom iaf - eller spänner jag bågen för högt då?

Japanen som du anmärkte på inte heller visat talang jagas av rätt stora klubbar detta fönster. Men det gick ju inte att se efter en fotbollsmatch eller vad det nu va.

Varför klipper du alltid citaten för att mörka sånt som inte passar din agenda? Detta var vad du klippte bort:

Minns du hybrisen? 100 nya mil på väg in. Ert EK vid senaste årsbokslut var runt 150.

Väntar med spänning på svar
Citera
2025-06-18, 02:10
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Du har inte sett mycket Bajen. Otroligt märkligt narrativ en del här inne försöker spinna att Paulos varit en flopp. Han har varit klart godkänd. Att googla mål och assist och göra en bedömning på det är sällan klokt när det kommer till fotboll.
så lät det inte när vi värvade edvardsen och så låter det heller inte om john guidetti, men när ni bajare värvar en anfallare för dyra pengar, ja då räcker det med att man jobbar hem för att det inte ska vara en flopp
Citera
2025-06-18, 03:28
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

Fast han är en flopp oavsett vad du önskar.

Dessutom är han en fitta av rang som sålde sin själ til blåvitt sedan till Bajen du tror inte han tvekar på att gå till smålandsklubben om några år?
Citera
2025-06-18, 08:28
Medlem
QuantumQuills avatar
Nöjer mig med att kommentera detta då jag inte har lust att hjälpa dig ur den övriga orgien av dikeskörningar och halmdockor du just gjorde. Var du full eller?

Citat:
Ursprungligen postat av London

Jag vet inte vad han får i sign-on, men jag gissar att det är lockande att tillhöra en av de bäst betalda i allsvenskan istället för att ha en förhållandevis medioker lön i Mjällby.

Sedan får gärna tycka Mjällby gör en bra deal att betala (!!) 1.5 mkr för att se till att Röjkjaer kan gå gratis (!!) efter säsongen istället för att dra in 17m på en försäljning av honom nu. Jag vet dock inte vilken planet du lever på då...

Om Röykjaer går till Bajen eller inte beror på alternativen han har att välja på. Jag har ingen aning om vilka andra storklubbar som drar eller inte drar i honom.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-06-18 kl. 08:54.
Citera
2025-06-18, 08:56
Avslutad
Citat:
Nöjer mig med att kommentera detta då jag inte har lust att hjälpa dig ur den övriga orgien av dikeskörningar och halmdockor du just gjorde. Var du full eller?

Jag vet inte vad han får i sign-on, men jag gissar att det är lockande att tillhöra en av de bäst betalda i allsvenskan istället för att ha en förhållandevis medioker lön i Mjällby.

Sedan får gärna tycka Mjällby gör en bra deal att betala (!!) 1.5 mkr för att se till att Röjkjaer kan gå gratis (!!) efter säsongen istället för att dra in 17m på en försäljning av honom nu. Jag vet dock inte vilken planet du lever på då...

Om Röykjaer går till Bajen eller inte, beror på alternativen han har att välja på. Jag har ingen aning om vilka andra storklubbar som drar eller inte drar i honom.

Røykjær har kontrakt till 2027. Varför skulle han gå gratis efter säsongen?

Andra storklubbar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in