Citat:
Ursprungligen postat av
QuantumQuill
Så Mjällby skall betala typ 10 miljoner i sign on och lön, och sänka utköpsklausulen så han kan gå för typ 10 miljoner efter säsongen? Låter som en dyrköpt lösning på ett guld som ändå kanske uteblir...
Bättre att sälja, och använda pengarna till att försöka hitta något som kan bli bra ändå.
Varför skulle Mjällby erbjuda 10 mkr? Bajenmatte från dig som alltid.
Hur mkt tänker du att Vrak ska erbjuda i sign-on för ett fyraårskontrakt? 2 mkr? Varför skulle det då inte vara mer attraktivt för spelaren att få låt säga 1,5 mkr för att häva klausulen (om den existerar) året ut för att få förhandla om en ny sign-on med vilken klubb han vill från 1:a januari 2026?
Citat:
Ursprungligen postat av
QuantumQuill
Du får ju väga in eventuella klausuler.
Jag skulle bli förvånad om Bajen ”bara” dragit in 2 miljoner på denna affär när det runnit lite vatten under broarna.
Spelare i 20 års åldern som är ordinarie i allsvenskan tenderar att kosta betydligt mer än så.
Såklart du blir förvånad. Ni tjänar mer på alla spelare än vad som rapporteras och alla andra tjänar mindre. Konstigt att det inte syns i årsredovisningarna att ni vinner försäljningsallsvenskan år ut och år in. Lex
Berisha.
Citat:
Ursprungligen postat av
QuantumQuill
Du behöver nog följa Bajen bättre än att bara titta på stats eller så litar du på mig när jag säger att Paulos har varit riktigt bra.
Djukanovic var bra framåt men tog inte arbetet hemåt lika bra. Sånt ser du inte genom att bara kolla stats.
Glöm inte att det var Toure som petade Djukanovic.
Bajen: Paulos är bra - statistik över poäng säger inte allt.
Bajen: Gulliksen suger - gör inga poäng.
Bajen: Bergvall suger.
Bajen: Devine och vad den andra sopan nu hette äger.
Gulliksen blev btw utnämnd till bästa ungdomsspelare i ECL 2024. Lär väl kanske gå att få runt 10-15 för honom iaf - eller spänner jag bågen för högt då?
Japanen som du anmärkte på inte heller visat talang jagas av rätt stora klubbar detta fönster. Men det gick ju inte att se efter en fotbollsmatch eller vad det nu va.
Citat:
Ursprungligen postat av
QuantumQuill
"It´s ok when we do it"
Varför klipper du alltid citaten för att mörka sånt som inte passar din agenda? Detta var vad du klippte bort:
Citat:
Han kommer såklart inte kosta 5, även om det är långt från de summor som det en gång ryktas om. Dvs 100+
Minns du hybrisen? 100 nya mil på väg in. Ert EK vid senaste årsbokslut var runt 150.