Citat:
Ursprungligen postat av
Joe88
Och när hennes vänner hör av sig och frågar om de får berätta om våldtäkten för att göra en poäng i en anonym debatt.
Jag tar inte kontakt med henne och frågar, vore ju rätt skevt och sjuk sak att göra. Men när vi har pratat om hela hennes trauma och jag har berättat för henne hur bla hennes situation har påverkat mig, så att jag tom skriver och debatterar på anonymt forum om våldtäkt... Och jag
till en början skrivit lite om hennes upplevelser. Vilket jag förut grämt mig över (för även om det är ett anonymt forum, så känns det utelämnande, för jag vet ju vem det är...). Så har jag erkänt det för henne. Och diskussionen har gått att det är ok att jag berättar. Om det kan få folk att förstå bättre osv. Om jag använder hennes upplevelser med förnuft, helt enkelt.
Och här blir ju detta med Frysreaktionen rätt central. Eftersom hon beskrev en sådan vid våldtäkt
innan ens det var känt att offer för våldtäkt kan få det.
Som sagt: du behöver inte tro mig. Jag önskar att det vore osant och att min vän inte hade behövt uppleva detta helvete. Så att hon skulle vara samma spralliga och glada tjej som förr.