• 1
  • 2
2025-06-17, 12:17
Medlem
hur är den nån som provat? vad tyckte du ? coop har 2 st för 100 kr nu
Citera
2025-06-17, 12:20
Medlem
StudiumValors avatar
Kommer inte ihåg exakt.
Men nånstans i huvudet finns att de var lite bättre än andra fryspizzor.
var det osten/mozzarellan kanske?
Citera
2025-06-17, 12:21
Medlem
Jag tycker inte den är god!
Citera
2025-06-17, 12:45
Medlem
4yoonlys avatar
Om det är den jag tror det var (svart låda?) så var den helt ok... kanske skulle varit i lite längre i ugnen än 6 min (220 grader, har ingen varmluftsugn)...

Men saken är den att Dr. Oetker hade någon annan pizza innan som var helt sjukt god och bättre än denna. Jag ogillar det mesta Oetker pizzor (de där tunna sakerna... typ som att äta papp) men denna var bättre än ett antal pizzerior man kört...

Denna tyckte jag var något sämre än den andra, men helt ok... brödet var gott...
Citera
2025-06-17, 12:50
Medlem
Baisianuss avatar
Ingen fryspizza är god eftersom de är tillverkade för vanlig ugn. Däri ligger problemet. Hempizza blir i bästa fall ätbar, inte mer. Det går inte att jämföra med en 500 grader varm pizzaugn där osten smälter och degen bakas på två-tre minuter samtidigt som ananas och paprika fortfarande är färsk och spänstig. Nedfrusna fabrikspizzor börjar redan från början på minusgrader och måste därför stå femton-tjugo minuter i en vanlig sketen hushållsugn på 225 grader och blir därför seg och hård samtidigt oavsett fabrikat.
Citera
2025-06-17, 13:44
Medlem
VoktorDodkas avatar
Är det suprema som menas? I så fall har pizzaakademin nyss testat två; https://www.youtube.com/watch?v=YwDOBRo3dyI Han har även testat massor med andra fryspizzor för den som missat kanalen, grym kanal för pizzafans.
Citera
2025-06-17, 13:55
Medlem
Stark-Senaps avatar
Finns många modeller, men någon delikatess har jag aldrig sett

Har du bild, länk eller något?
Citera
2025-06-17, 14:18
Medlem
Twizzs avatar
Supreme Salame jag fick en gratis test pizza.
Valde salami enda som kändes som min smak.
Körde den i mindre slices i en airfryer blev riktigt galet gott.

Lite mera ost på pizzan var det enda minuset.

Riktpris är 79 men Coop hade den för 62 spänn
Citera
2025-06-17, 14:20
Medlem
Twizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Finns många modeller, men någon delikatess har jag aldrig sett

Har du bild, länk eller något?

3 olika sorter fanns att välja på. Sök på Supreme Dr oetker så ser du vad det är på dem
Citera
2025-06-17, 14:35
Medlem
GertBennys avatar
Jag tycker den är god med salami som jag tror är Dr Oetkers supremepizza. Jag kör pizzan i airfryer, vilket jag tycker blir bättre. Dock måste man dela pizzan i tre och värma i tre omgångar. Så man får inte vara för hungrig hehe.
Citera
2025-06-17, 15:04
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twizz
3 olika sorter fanns att välja på. Sök på Supreme Dr oetker så ser du vad det är på dem

Tack!
Inte lätt att hitta när den inte ens heter delikatess...

OnT
Nej, den tycker jag inte om.
Jag tillhör de som aldrig äter pizzakanter och det är väl enda skillnaden? Mindre fyllning och mera torrt bröd.
(Men kallar vi det supreme kan vi dessutom ta mer betalt, trots den är billigare att tillverka, tänkte doktor Oetker. Hatten av för produktutvecklaren bakom.)
Citera
2025-06-17, 15:07
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
hur är den nån som provat? vad tyckte du ? coop har 2 st för 100 kr nu

Det enklaste är väl att du själv testar att äta en sådan.
Även om jag skulle skriva att den är jättegod så är det ju inte säkert att du håller med mig. Eller hur?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in