2025-06-17, 15:52
Medlem
solly alla den heter supreme får bli 2 såna för 100 kr den här veckan endast coop som har extra pris på pizza den här veckan av de 4 stora kedjorna , föredrar egentligen pizza man kan köra i micron (blir inte lika hårda kanter då) ock gissar att man med fördel häller på lite extra ost
Senast redigerad av diseledvin 2025-06-17 kl. 15:57.
Citera
2025-06-17, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Är det suprema som menas? I så fall har pizzaakademin nyss testat två; https://www.youtube.com/watch?v=YwDOBRo3dyI Han har även testat massor med andra fryspizzor för den som missat kanalen, grym kanal för pizzafans.

Tack för länken
Citera
2025-06-17, 18:15
Medlem
HBTKuks avatar
Jag tycker man får lägga til egna saker på alla fryspizzor för att de ska smaka annat än bröd och tomatsås. Man kompletterar med lite oliver, feta, pata negra, mozzarella eller extra ost. Även oregano + lite örtsalt.
Citera
2025-06-17, 20:00
Medlem
Kan rekommendera Tonys fryspizza. Brukar lägga på lite xtra ost, mums.
Citera
2025-06-17, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
hur är den nån som provat? vad tyckte du ? coop har 2 st för 100 kr nu
Slå till; det är ett bra pris för den bästa fryspizzan hittills.
Citera
2025-06-17, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Om det är den jag tror det var (svart låda?) så var den helt ok... kanske skulle varit i lite längre i ugnen än 6 min (220 grader, har ingen varmluftsugn)...

Men saken är den att Dr. Oetker hade någon annan pizza innan som var helt sjukt god och bättre än denna. Jag ogillar det mesta Oetker pizzor (de där tunna sakerna... typ som att äta papp) men denna var bättre än ett antal pizzerior man kört...

Denna tyckte jag var något sämre än den andra, men helt ok... brödet var gott...
Tror du tänker på Tradizionale som funnits länge.
Den blir lika bra i vanlig ugn men behöver uppemot femton minuter.
Citera
2025-06-17, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Ingen fryspizza är god eftersom de är tillverkade för vanlig ugn. Däri ligger problemet. Hempizza blir i bästa fall ätbar, inte mer. Det går inte att jämföra med en 500 grader varm pizzaugn där osten smälter och degen bakas på två-tre minuter samtidigt som ananas och paprika fortfarande är färsk och spänstig. Nedfrusna fabrikspizzor börjar redan från början på minusgrader och måste därför stå femton-tjugo minuter i en vanlig sketen hushållsugn på 225 grader och blir därför seg och hård samtidigt oavsett fabrikat.
Jo alla Dr. Oetker blir bra i hushållsugn.
Det finns fyra olika serier; Ristorante, Tradizionale, Rustica och den nya Supreme.

Elektriska pizzaugnar håller ca. 300-350 grader och vedeldade ca. 400-480 grader.
Citera
2025-06-17, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Jag tycker man får lägga til egna saker på alla fryspizzor för att de ska smaka annat än bröd och tomatsås. Man kompletterar med lite oliver, feta, pata negra, mozzarella eller extra ost. Även oregano + lite örtsalt.
Absolut rätt.
Jag använder helst Rustica eller Supreme med bara ost och toppar själv med något gott som t.ex serrano, bresaola och färsk basilika eller ruccola.
Citera
2025-06-17, 22:06
Medlem
Ferhs avatar
Den med salami blir hyfsat god om man lägger på lite jalapeño. Inte så god utan det eftersom tomatsåsen är ganska trist. Den med ost är för övrigt ganska tråkig och smaklös vad jag minns.

Inte direkt något som är värt priset, men som man kan köpa som omväxling ifall det är extrapris.
Citera
2025-06-17, 22:35
Medlem
StoreSvartes avatar
Spelar ingen roll vad det är för märke. Man måste lägga på extra ost och extra annat och sen köra den i ugnen så blir den kanske okej.

Alla färdiga fryspizzor är alldeles för fattiga och snålar med allt förutom degen.
Citera
2025-06-17, 23:16
Medlem
JerryCottons avatar
Jag får en rykande färsk pizza från pizzerian på hörnet för 90 kr. Finns ingen fryspizza som slår det.
Citera
2025-06-17, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
hur är den nån som provat? vad tyckte du ? coop har 2 st för 100 kr nu
Är det den stora tjocka varianten då? Den vanliga brukar ju kosta 33kr/st. Men dom är grymt goda och prisvärda! I en helt annan dimension mot konkurrenterna som mest är torrt bröd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in