2025-06-17, 08:52
  #1
Medlem
HerrKaleuns avatar
Citat:
When the mysterious deep space research vessel USCSS Maginot crash-lands on Earth, “Wendy” (Sydney Chandler) and a ragtag group of tactical soldiers make a fateful discovery that puts them face-to-face with the planet’s greatest threat in FX’s Alien: Earth.

In the year 2120, the Earth is governed by five corporations: Prodigy, Weyland-Yutani, Lynch, Dynamic and Threshold. In this Corporate Era, cyborgs (humans with both biological and artificial parts) and synthetics (humanoid robots with artificial intelligence) exist alongside humans. But the game is changed when the wunderkind Founder and CEO of Prodigy Corporation unlocks a new technological advancement: hybrids (humanoid robots infused with human consciousness). The first hybrid prototype named “Wendy” marks a new dawn in the race for immortality. After Weyland-Yutani’s spaceship collides into Prodigy City, “Wendy” and the other hybrids encounter mysterious life forms more terrifying than anyone could have ever imagined.

Alien: Earth har premiär den 12 augusti på FX/Hulu. i Sverige på Disney+.

Trailer:https://youtu.be/ZbsiKjVAV28
Citera
2025-06-17, 09:14
  #2
Medlem
Spännande! Såg på trailern att Ridley Scott är 'executive producer' så det bådar ju gott. Denna kommer definitivt att ses!
Citera
2025-06-17, 10:33
  #3
Medlem
MarcoStars avatar
Är generellt trött på prequels, men visst kommer den här att ses.
Citera
2025-06-17, 11:06
  #4
Medlem
Vandammess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Spännande! Såg på trailern att Ridley Scott är 'executive producer' så det bådar ju gott. Denna kommer definitivt att ses!

Det är väl snarare tvärtom. Han har ju raserat sin egen skapelse med de urusla Prometeus och Alien Covenant.
Citera
2025-06-17, 11:11
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vandammes
Det är väl snarare tvärtom. Han har ju raserat sin egen skapelse med de urusla Prometeus och Alien Covenant.
Tycker bäst om de första två filmerna men jag gillar även de nyare eftersom de går mer in på historien bakom varelserna (bygger upp ett mycket större universum så att säga)
Citera
2025-06-17, 11:21
  #6
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandammes
Det är väl snarare tvärtom. Han har ju raserat sin egen skapelse med de urusla Prometeus och Alien Covenant.

Urusla var de verkligen inte och kollar du IMDBs betyg så säger det att de flesta tycker att de var mycket bra. Däremot så var de inte lika bra som "originalet" så att säga. Men det tror jag beror mycket på att det inte är något nytt utan bygger på något vi redan sett. Så det blir inte lika spännande och intressant.

Sen var ju den första väldigt speciell faktiskt. Den ska ligga högt på topplistor över bästa filmer någonsin.

Men det man vet att man får med denna gubben är hög kvalitet. Däremot så är det väl inte lika spännande med samma aliens och deras kletiga äckliga ägg. Så jag önskar väl att de kunde släppt det och gjort något helt nytt.

Men det är klart att man kommer se den när den släpps och slå ett öga på den och se om den är värd tiden.
Citera
2025-06-17, 13:39
  #7
Medlem
GregerMedeltids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Tycker bäst om de första två filmerna men jag gillar även de nyare eftersom de går mer in på historien bakom varelserna (bygger upp ett mycket större universum så att säga)

Jag skulle säga tvärtom, de senare filmerna är ett ypperligt exempel på varför "less is more". Varelserna är mycket mer skräckinjagande när man inte vet varifrån de kommer. Att försöka komma in årtionden senare med ny bakgrundshistoria är alltid svårt, och Ridley Scott verkade inte ens bry sig om att försöka få filmerna att fungera ihop som en enhet.
Citera
2025-06-17, 13:42
  #8
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandammes
Det är väl snarare tvärtom. Han har ju raserat sin egen skapelse med de urusla Prometeus och Alien Covenant.


Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Urusla var de verkligen inte och kollar du IMDBs betyg så säger det att de flesta tycker att de var mycket bra. Däremot så var de inte lika bra som "originalet" så att säga. Men det tror jag beror mycket på att det inte är något nytt utan bygger på något vi redan sett. Så det blir inte lika spännande och intressant.

Sen var ju den första väldigt speciell faktiskt. Den ska ligga högt på topplistor över bästa filmer någonsin

Men det man vet att man får med denna gubben är hög kvalitet. Däremot så är det väl inte lika spännande med samma aliens och deras kletiga äckliga ägg. Så jag önskar väl att de kunde släppt det och gjort något helt nytt.

Men det är klart att man kommer se den när den släpps och slå ett öga på den och se om den är värd tiden.
Visst kommer man att se den. Prometeus och Covenant var inte usla. Den sist filmen i serien var faktiskt usel. Men jag kommer se det nya även om jag har svårt för Tv-serier. Tappar snabbt intresset med alla meningslösa intriger och sånt.

Alien och Aliens är liksom the Holy Grail av film. Efter det blev det sämre även om det inte var uselt i mitt tycke förrän den senaste.
Citera
2025-06-17, 13:44
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerMedeltid
Jag skulle säga tvärtom, de senare filmerna är ett ypperligt exempel på varför "less is more". Varelserna är mycket mer skräckinjagande när man inte vet varifrån de kommer. Att försöka komma in årtionden senare med ny bakgrundshistoria är alltid svårt, och Ridley Scott verkade inte ens bry sig om att försöka få filmerna att fungera ihop som en enhet.
Jaja, nu ska vi inte vara så himla negativa Vi får ju mer rymdporr med aliens. Och det kan aldrig vara fel!

Det blir väl ungefär som med Sagan om ringen-serien som kom för ett tag sedan. Naturligtvis ingenting att ha jämfört med filmerna, men samtidigt får man ju mer av någonting från samma "universum".
Citera
2025-06-20, 13:55
  #10
Medlem
Nochillss avatar
Det låter då som ett spännande upplägg med en inrikting av digitala medvetanden som 'Westworld' hade men som tyvärr kapsejsade;

https://www.empireonline.com/tv/news/alien-earth-first-images-plot-release-date/
Citera
2025-06-26, 16:59
  #11
Medlem
Jag gillar Alien filmerna så den där serien ska ses. Hoppas den blir bra.
Citera
2025-07-17, 16:59
  #12
Medlem
diseuses avatar
Ny trailer släpptes idag:

https://youtu.be/FqIi3N9dusk
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in