2025-07-18, 07:43
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Jaja, nu ska vi inte vara så himla negativa Vi får ju mer rymdporr med aliens. Och det kan aldrig vara fel!

Det blir väl ungefär som med Sagan om ringen-serien som kom för ett tag sedan. Naturligtvis ingenting att ha jämfört med filmerna, men samtidigt får man ju mer av någonting från samma "universum".
Skillnaden gentemot Lotr-serierna är ju att en riktigt kompetent showrunner i Noah Hawley ligger bakom denna.
Citera
2025-07-18, 23:21
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandammes
Det är väl snarare tvärtom. Han har ju raserat sin egen skapelse med de urusla Prometeus och Alien Covenant.

Precis. Jag kommer aldrig förstå de som tycker att de här skitfilmerna var något att se öht.

Det finns bara två Alien-filmer. Detsamma går att säga om Terminator. Det finns bara två.

En red flag är att det är lite för mycket diversity i trailern, en av varenda färgskala som finns. Från vit till asiat till ljusbrun, brun, mörkbrun och neger.

Det bådar inte gott. Känns som att de lagt både krut och fokus på fel saker.
Senast redigerad av Muslimfitta 2025-07-18 kl. 23:25.
Citera
2025-08-13, 05:50
Medlem
diseuses avatar
De första två avsnitten ute på Disney+ nu.
Citera
2025-08-13, 17:55
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Tro inte på köpta fejk-reviews. Alien Earth är den värsta vänsterextrema propagandan jag någonsin sett Hollywood spotta ur sig.

1. Introscenen visar 1-2 av varje "ras". Det är en vit, bruna, svarta, asiater, muslimer och andra. Här har man lagt mycket energi på att få med alla "raser". Hela produktionen är rasistisk. Utgå från mycket DEI och brist på talang.

2. Children transitions.
Var har vi sett det här förut? Jo, extremvänstern som förgriper sig på barn med puberty blockers och lurar dom att tro att de har fötts i fel kön.

När barnet väl gjort sin transition så frågar det "vad är jag nu?" och får svaret: "You can be whatever you want". Med andra ord "you can identify as whatever you want". Det är mycket snack om kön och identitet.

3. "Det" som ser ut att inneha huvudrollen (Wendy) har en typisk självklippt ful kort lugg som alla feminazi och extremvänster har.

4. Asiaten Mr. Teng framställs som ett creep, stirrar på kvinnorna när de sover. Och han lägger handen på sleeping pods som att han vill tafsa på dom. När han sätter sig bredvid en kvinna för att äta så stelnar hon till och lämnar. Så vi har ett tydligt manshat här också i soppan.

5. I seriens första 15-20 minuter ser vi konstanta avbrott i berättelsen med helt irrelevanta flashbacks, scener på aliens. Det har ingenting med storyn eller situationen att göra så det passar inte in överhuvudtaget. Ur editeringsmässigt sätt så är det en totalmiss som ingen annan film eller serie har gjort förut och det fungerar bara inte. Ett DEI-jobb där någon talanglös antagligen föreslog det här och eftersom personen kanske är svart eller transa så klappar alla händerna som sälar och säger "vilken bra idé".

6. Musiken är ett enda stort skämt. Noll musikalitet. Genre och typ passar absolut inte i en alien film. Hade passat bättre i en "romantisk" LGBTQ-film.

Allt det här i de första 20 minuterna, sen stängde jag av.
Senast redigerad av JagSkaFixaDig 2025-08-13 kl. 18:20.
Citera
2025-08-13, 19:08
Medlem
Vill.Ha.Den.I.2ans avatar
Har sett båda avsnitten nu. Ingen höjdare, må jag säga. Segt värre. Men det blir kanske bättre.

Lite flummigt att huvudpersonen som heter Wendy kallas Lena på den svenska textningen, även andra saker är mysko översatt. Ska nog skippa svenska textningen.
Citera
2025-08-13, 19:42
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vill.Ha.Den.I.2an
Har sett båda avsnitten nu. Ingen höjdare, må jag säga. Segt värre. Men det blir kanske bättre.

Lite flummigt att huvudpersonen som heter Wendy kallas Lena på den svenska textningen, även andra saker är mysko översatt. Ska nog skippa svenska textningen.

Hmm..var inte de första två avsnitten regisserade/skapade utav ett toppnamn.., för att skapa "buzz" ?
Citera
2025-08-13, 19:52
Medlem
Vill.Ha.Den.I.2ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hmm..var inte de första två avsnitten regisserade/skapade utav ett toppnamn.., för att skapa "buzz" ?

Inte va jag kan se, liknar mest ett 9/11-scenario med snygg cgi, istället för araber är det aliens.
Citera
2025-08-13, 20:52
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Noah Hawley (Fargo) skrev och regisserade första avsnittet.
Citera
2025-08-14, 15:39
Medlem
Så besviken.

Senast redigerad av ProGBG 2025-08-14 kl. 15:46.
Citera
2025-08-14, 16:18
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig

1. Introscenen visar 1-2 av varje "ras". Det är en vit, bruna, svarta, asiater, muslimer och andra. Här har man lagt mycket energi på att få med alla "raser". Hela produktionen är rasistisk. Utgå från mycket DEI och brist på talang.

Men de dog väl allihop.
Citera
2025-08-14, 17:33
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Tro inte på köpta fejk-reviews. Alien Earth är den värsta vänsterextrema propagandan jag någonsin sett Hollywood spotta ur sig.

2. Children transitions.
Var har vi sett det här förut? Jo, extremvänstern som förgriper sig på barn med puberty blockers och lurar dom att tro att de har fötts i fel kön.

När barnet väl gjort sin transition så frågar det "vad är jag nu?" och får svaret: "You can be whatever you want". Med andra ord "you can identify as whatever you want". Det är mycket snack om kön och identitet.

3. "Det" som ser ut att inneha huvudrollen (Wendy) har en typisk självklippt ful kort lugg som alla feminazi och extremvänster har.

4. Asiaten Mr. Teng framställs som ett creep, stirrar på kvinnorna när de sover. Och han lägger handen på sleeping pods som att han vill tafsa på dom. När han sätter sig bredvid en kvinna för att äta så stelnar hon till och lämnar. Så vi har ett tydligt manshat här också i soppan.

5. I seriens första 15-20 minuter ser vi konstanta avbrott i berättelsen med helt irrelevanta flashbacks, scener på aliens. Det har ingenting med storyn eller situationen att göra så det passar inte in överhuvudtaget. Ur editeringsmässigt sätt så är det en totalmiss som ingen annan film eller serie har gjort förut och det fungerar bara inte. Ett DEI-jobb där någon talanglös antagligen föreslog det här och eftersom personen kanske är svart eller transa så klappar alla händerna som sälar och säger "vilken bra idé".

6. Musiken är ett enda stort skämt. Noll musikalitet. Genre och typ passar absolut inte i en alien film. Hade passat bättre i en "romantisk" LGBTQ-film.

Allt det här i de första 20 minuterna, sen stängde jag av.

Du har helt rätt.

Citera
2025-08-15, 10:33
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Skillnaden gentemot Lotr-serierna är ju att en riktigt kompetent showrunner i Noah Hawley ligger bakom denna.

Det var en del svårbegripliga saker i Fargo, precis som det är en del konstigheter här. Det är vidare förbluffande hur dagens regissörer, film- och tv-skapare inte lyckas komma på något eget, utan kopierar sina föregångare, ibland rakt av. Men serien är ändå tillräckligt välgjord, creepy och brutal, för att man ska sitta på helspänn.

Man kan jämföra med senaste Dredd-filmen, lite enkelspårig och dataspelsaktig, men välgjord och väl förankrad i mytologin. Skådisarna har jag aldrig sett förut, vilket är en fördel. De gör ett bra jobb.

So far so good! Gillar denna betydligt mer än Romulus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in