Citat:
Ursprungligen postat av
Studsboll
Ingen är dum nog att ta över efter korvgubben; siffrorna pekar på en färd rakt ner i riksdagens källare och avslutad politisk karriär. Men det vore riktigt fint om Erik Ullenobehag gick i fällan; då slår man två flugor med en smäll.
Till skillnad mot er flesta som skriver här tycker jag att Liberalerna behövs mer än någonsin i dessa tider som försvarare av den liberala demokratin. Jag tycker absolut att de haft många fel och att många av deras främsta företrädare varit helt verklighetsfrånvända när det gällde migration och integration, Bengt Wetbästerbergare, Anna Starbrinkar, Tintin osv. Vi lever i nya tider nu, Liberalerna har lärt sig sin läxa, de har tidigt haft rätt i nånga avgörande frågor och visat sig pragmatiska när det gäller Sveriges bästa.
De ligger under spärren nu och kommer vara i behov av stödröster för att komma in i riksdagen, säger de nej till en regering där SD ingår är det godnatt på en gång och inget kommer bli bättre såvida inte S och M slår sina påsar ihop.... SD och väljarna såg saker de andra partierna inte såg, därför är SD det näst största partiet idag. I kören mot SD var många gånger L mest högljudda och värst, jag vet..... men idag lever vi i helt andra tider och SD har varken svaren eller förståelsen för de avgörande frågorna för landets och Europas framtid. SD är inte ett rasistiskt parti men de har många rasister i partiet, ursprunget är rasistiskt med nazistiska rötter (faktiskt!) och udden är ofta riktad mot sexuella minoriteter.... oklart varför?
Kan Liberalerna få en röst I en framtida regeringn när det gäller säkerhet, försvar, demokrati, skola, mänskliga rättigheter, energi, så kan SD få sköta migration, integration och rättspolittik.
Vad vill jag säga? Karin Karlsbro har visat insikt i detta, om Romana P villkorar SD i regeringen eller stöd till en regering där SD ingår är hon inte rätt ledare. Min spaning idag när Liberalerna börjar få panik att de saknar en ledare är att Karin Karlsbo är rätt person. Säger Karlsbro nej så kör med Fredrik Malm istället, Liberalernas stora styrka genom åren är att de landat i rimliga slutsatser och varit pragmatiska och den traditionen representerar Karlsbro bäst, följt av Malm. Lotta Edholm kan också vara ett alternativ men hon har gått bort sig lite när det gäller friskoleintressen... men det vet hon nog själv att den granskningen blir inte rolig.