2025-06-15, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Nu hänger jag inte med helt ?

Du menar att du gillar programmet för att se kändisar leka med pengar dom knappt behöver?

Programmet går ju mest ut på strategier och försöka lista ut trogna ...

Men du tycker alltså det bara blir spännande om du känner till spelarna ?
Det är strategier i det svenska programmet med. Att se helt okänfa människor är totalt ointressant för mej!
Citera
2025-06-15, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Det är strategier i det svenska programmet med. Att se helt okänfa människor är totalt ointressant för mej!

Jo men det snackas att även I den Svenska versionen så blir det vanliga människor..

Men då antar jag att du kommer tycka programmet blir ointressant då inte Samir är med typ..
Citera
2025-06-15, 07:20
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ja jag gillade den..

Kanske UK versionerna känns mer äkta ?

Pengarna betyder mer för dom och dom har inga band mellan sig innan programmet börjar som Svenska kändisar har !

Håller med. Sen tycker jag det är kul att man tar med personer som har relation till varandra men spelar att de är främlingar, som mamma/son personerna de var grymma och lyckades dölja det hela vägen.
Citera
2025-06-15, 08:37
Medlem
Citat:
Ja jag gillade den..

Kanske UK versionerna känns mer äkta ?

Pengarna betyder mer för dom och dom har inga band mellan sig innan programmet börjar som Svenska kändisar har !

Det är också betydligt mer pengar involverade. Jag håller på med UK nu och bryr mig inte så mycket om de är kända eller okända personer som spelar men de har en bra blandning av människor!
Citera
2025-06-15, 10:46
Medlem
I svenske förrädarna hade dem efterprogram UK-versionen också
Senast redigerad av Baggleboden 2025-06-15 kl. 11:31.
Citera
2025-06-15, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baggleboden
I svenske förrädarna hade dem efterprogram UK-versionen också

Inte som TV4 köpte iallafall
Citera
2025-06-15, 15:42
Medlem
Proumbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Är det mer drama? Privatpersoner?

Privatpersoner. Mer drama skulle jag säga. Samt fler "twister" jämfört med Svenska versionen. Men även de som rekryteras till programmet har hemligheter som dem tar med sig in.

Ett år var det en mor och en son i programmet, som ingen kände till. (förutom produktionen tror jag)

Ett annat år hade dem ett ungt par (pojkvän/flickvän) som deltagare, som bara produktionen kände till. Flickvännen var rätt fin oxå, så ungtupparna drogs så klart till henne, samtidigt som hennes pojkvän satt vid samma bord och bevittnade spektaklet.
Citera
2025-06-15, 16:29
Moderator
Dr Kings avatar
Smart spelat av Kaeli i endgame. Genom att rösta för förvisa i första omgången visade hon tydligt att hon var trogen (en förrädare vill ju likt Sara avsluta så tidigt som möjligt). Hon visste därmed att hon inte skulle få några röster på sig och fick två chanser på sig att plocka ut en förrädare.

Sedan fick hon ta chansen att Samir inte hade totallurat henne och trots allt var förrädare.
Senast redigerad av Dr King 2025-06-15 kl. 16:46.
Citera
2025-06-15, 18:26
Medlem
Svartskäggs avatar
Vilken strategi ska man använda som trogen egentligen? Man ska ju försöka räkna ut vilka som är förrädarna. Men vad ska man göra med den informationen sedan? Om man har gissat rätt och försöker få de andra att rösta ut förrädarna blir man mördad. Å andra sidan, om förrädarna är kvar på slutet vinner förrädarna.
Citera
2025-06-15, 18:56
Medlem
Fattar inte varför många trogna ser sig som goda och förrädare som onda när det bara är ett jävla spel. Känns osunt på nåt sätt.
Citera
2025-06-15, 19:00
Moderator
Dr Kings avatar
Sara gjorde väl egentligen två stora misstag som kostade henne segern. Framför allt skulle hon ju inte ha bytt från Samir till Yanjaa när det blev oavgjort mellan dem i första omgången av endgame. Oklart vad som hade hänt om det hade blivit 2-2 ännu en gång dock. Man tycker att de kunde publicera hela den ”regelbok” som deltagarna får online någonstans så att tittarna har alla detaljer och därmed fullt ut kan bedöma deltagarnas olika val i spelet.

Hennes andra och kanske största misstag var ju när de valde att försöka rekrytera Henrik. När han tackade nej och Anders dessutom var i siktet hos många blev hon för svag. Där skulle de ”givetvis” ha försökt rekrytera Samir. Många i denna tråd såg ju redan halvvägs in i programmet att Samir och Kaeli var de två deltagare som hade starkast tilltro till varandra och därmed kunde utgöra ett stort hot så det borde även deltagarna ha noterat. Med Samir hade de alltså kunnat ha med Kaeli i en pakt mot slutet som ”vi som är trogna”. Med de 3 som nu var kvar på slutet kunde sedan Sara och Samir ha röstat ut Kaeli och stått där som vinnare som förrädare. Frågan är dock om Samir hade kunnat klara av att kasta Kaeli under bussen på detta sätt.
Citera
2025-06-15, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Sara gjorde väl egentligen två stora misstag som kostade henne segern. Framför allt skulle hon ju inte ha bytt från Samir till Yanjaa när det blev oavgjort mellan dem i första omgången av endgame. Oklart vad som hade hänt om det hade blivit 2-2 ännu en gång dock. Man tycker att de kunde publicera hela den ”regelbok” som deltagarna får online någonstans så att tittarna har alla detaljer och därmed fullt ut kan bedöma deltagarnas olika val i spelet.

Hennes andra och kanske största misstag var ju när de valde att försöka rekrytera Henrik. När han tackade nej och Anders dessutom var i siktet hos många blev hon för svag. Där skulle de ”givetvis” ha försökt rekrytera Samir. Många i denna tråd såg ju redan halvvägs in i programmet att Samir och Kaeli var de två deltagare som hade starkast tilltro till varandra och därmed kunde utgöra ett stort hot så det borde även deltagarna ha noterat. Med Samir hade de alltså kunnat ha med Kaeli i en pakt mot slutet som ”vi som är trogna”. Med de 3 som nu var kvar på slutet kunde sedan Sara och Samir ha röstat ut Kaeli och stått där som vinnare som förrädare. Frågan är dock om Samir hade kunnat klara av att kasta Kaeli under bussen på detta sätt.

Isf 3 misstag, då hon borde slängt snickarn under bussen direkt när han var på tapeten och rekryterat någon annan istället, nu blev hon själv vilket gjorde saken svårare. Men instämmer, väldigt viktigt att ta ut de som möjligen kan ha en 2 manna pakt kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in