Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-19, 00:56
Medlem
Otroligt trist avslut. Det finns något nästan löjligt över acceptansen hos de faktiskt ganska bortgjorda personer som blir kvar där i slutet vid elden. De tror verkligen att de är ”the good guys” som står där. De vägrar lämna den sinnestämningen även när det är grundlurade och Ahmed förstärker det när han säger något som han vet får dem på sin sida eftersom det överdriver reaktionen som de skulle ha mot honom. De är extremt naiva.

När Ahmed också går och säger att det är två förrädare kvar, innan de sista utröstningarna vid bordet, med en otrolig säkerhet som att det är lika självklart som att klockan går, det är ju märkligt eftersom han inte borde veta hur många förrädarna är. Så tänker ingen av de här ljushuvuden på det.

Ahmed blir jätteupprörd och beteer sig verkligen över gränsen mot en rekryterad förrädare när han själv förstorar det misstag nyrekryterade gör. Han är skenhelig och egentligen en ganska dålig spelare.

Ahmed förråder sin förrädarkompis och gör det inte första gången direkt. Han har något kvasiresonemang om att det är lättare att rösta ut en förrädare än en trogen, som han inte själv är en förrädare. I spelet spelar du med förrädare om du är förrädare, inte med trogna. Sedan är det ju upp till dig hur du vill hantera övriga förrädare men att det skulle vara lättare att rösta ut dom för att dom spelar samma spel som dig själv och försöker oftast hjälpa dig är ju ändå inte logiskt. Det låter mer som han reagerar på ordet förrädare och trogen en den faktiska verkligheten i spelet.

Det blir lite sorgligt när vanliga personer blandas med programledare och komiker som Ahmed, vana vid att framträda i media. Jag tycker de bör sluta med att ha kändisar med, jag förstår inte varför dessa människor ska återanvändas i alla sådana här program om och om igen.
Senast redigerad av Burgundi 2025-12-19 kl. 01:44.
Citera
2025-12-19, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgundi
Otroligt trist avslut. Det finns något nästan löjligt över acceptansen hos de faktiskt ganska bortgjorda personer som blir kvar där i slutet vid elden. De tror verkligen att de är ”the good guys” som står där. De vägrar lämna den sinnestämningen även när det är grundlurade och Ahmed förstärker det när han säger något som han vet får dem på sin sida eftersom det överdriver reaktionen som de skulle ha mot honom. De är extremt naiva.

När Ahmed också går och säger att det är två förrädare kvar, innan de sista utröstningarna vid bordet, med en otrolig säkerhet som att det är lika självklart som att klockan går, det är ju märkligt eftersom han inte borde veta hur många förrädarna är. Så tänker ingen av de här ljushuvuden på det.

Ahmed blir jätteupprörd och beteer sig verkligen över gränsen mot en rekryterad förrädare när han själv förstorar det misstag nyrekryterade gör. Han är skenhelig och egentligen en ganska dålig spelare.

Ahmed förråder sin förrädarkompis och gör det inte första gången direkt. Han har något kvasiresonemang om att det är lättare att rösta ut en förrädare än en trogen, som han inte själv är en förrädare. I spelet spelar du med förrädare om du är förrädare, inte med trogna. Sedan är det ju upp till dig hur du vill hantera övriga förrädare men att det skulle vara lättare att rösta ut dom för att dom spelar samma spel som dig själv och försöker oftast hjälpa dig är ju ändå inte logiskt. Det låter mer som han reagerar på ordet förrädare och trogen en den faktiska verkligheten i spelet.

Det blir lite sorgligt när vanliga personer blandas med programledare och komiker som Ahmed, vana vid att framträda i media. Jag tycker de bör sluta med att ha kändisar med, jag förstår inte varför dessa människor ska återanvändas i alla sådana här program om och om igen.
Jag tror att han förklarade vad han menade om det i en intervju och man förstår lite bättre även om jag inte riktigt håller med. Han tycker inte att förrädarna är ett lagspel, vilket jag kan hålla med om. Katja i sin säsong kastade några förrädare under bussen med. Att han menar att det är jobbigare och värre att förråda en trogen för att du utnyttjar deras godtrogenhet och tillit. Vilket jag förstår. Det är mer jobbigt emotionellt. Man kastar en förrädare när man ser att det inte går att spela mer med dom, som med pärleros och när dom får för mycket misstankar mot sig. Ahmed hade aldrig kunnat rädda Matilda heller. Hon grävde sin egen grav och kasta sig själv under bussen i final avsnittet och han var tvungen att klippa band med henne
Citera
2025-12-19, 05:56
Medlem
Citat:

Achmed fick en fördel av produktionen ingen fått tidigare.

Vid sista utröstningarna vid runda bordet så har man i tidigare säsongen fått reda på om de som röstas ut är trogna eller förrädare de har5 fått säga det innan de lämnar, det tog man bort till just nu, utav någon konstig anledning.

Produktionen hjälpte nachmed något enormt med det här, hade det varit som i tidigare säsonger så hade de trogna förstått minst en förrädare är kvar ju.
Citera
2025-12-19, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinSigurd
Säsong fem var det ...

-Anna Anka
-Tilda Törnqvist
-Miriam Bryant
-Sebastian Tadros
-Julia Franzén
-Jonna Lundell
-Mona Sahlin
-Johan Kücükaslan
-Elaf Ali
-Torbjörn Averås Skorup
-Bibi Rödö
-En kvinnlig polis ...

Då återstår åtta stycken såvida tv4 inte får för sig att ändra upplägget, vilket vi kan hoppas på.

Lite roligare blandning än säsong fyra som ju var ganska sömnig.
Miriam Bryant är ju verkligen ingen vass kniv att ha i lådan, blir hon förrädaqre är ju spelet över för henne vartfall direkt.

Vad gör Mona Muslim i programmet och i media överhuvudtaget hon har ju brytit emot lagenj åtskilliga gånger, skrivit falska löneintyg osv väldigt allvarliga brott, hur kan hon vara så aktuelle efter det?

HJade ju hyellre sett Paolo0 Roberto än Måna Muslim isf om vi ändå ska ha med folk med skandaler i bagaget.

Hade fö gärna sett Tomas ifrån gränsövervakarna är ju bara Olivia i det gtänget som får vara med överallt6 fast hon är kass. Jan Emanuel hade varit kul med han är manipulativ som in i helvete.
Citera
2025-12-19, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen

Vid sista utröstningarna vid runda bordet så har man i tidigare säsongen fått reda på om de som röstas ut är trogna eller förrädare de har5 fått säga det innan de lämnar, det tog man bort till just nu, utav någon konstig anledning.

Redan förra säsongen var det på det sättet och det är ganska uppenbart varför man gjorde den förändringen eftersom det annars blir för lätt för de trogna att förvissa sig om att alla förrädare har försvunnit.
Citera
2025-12-19, 07:35
Medlem
Citat:

De känner till reglerna vilket inte du verkar göra.

Är de två kvar får de rekrytera och det gjorde det. Så när sedan en förrädare förvisades visste de att det var två kvar. Det blev ingen fler natt då ingen dog och det kunde ha skett en värvning, alltså var det två kvar. Enkel matematik, mr ljushuvud.
Citera
2025-12-19, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Redan förra säsongen var det på det sättet och det är ganska uppenbart varför man gjorde den förändringen eftersom det annars blir för lätt för de trogna att förvissa sig om att alla förrädare har försvunnit.
jag minns inte det var så förra säsongen,

När Bodsttröm vann var det inte så´iaf vilket isf gör honom till den bäste förrädaren hittills.

Blir för lätt för de trogna köper jag inte allos aallt görs ju för underlätta förrädarna, jag har väldigt svårt se någon eller några trogna vinna i framtiden.
Citera
2025-12-19, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
De känner till reglerna vilket inte du verkar göra.

Är de två kvar får de rekrytera och det gjorde det. Så när sedan en förrädare förvisades visste de att det var två kvar. Det blev ingen fler natt då ingen dog och det kunde ha skett en värvning, alltså var det två kvar. Enkel matematik, mr ljushuvud.

Nej du lilla vän, antal rekryterade från start kan variera. Ingen vet hur många rekryterade det är, det är en del av spelet.
Citera
2025-12-19, 08:22
Medlem
Citat:
Den kommentaren var riktad till en som kommenterade Julia som framtida deltagare. Det som gör det förvirrande är att det andra programet heter Spelet, vilket inte låter som ett program.
jag känner till programmet, det var dock omöjlkigt se på då alla snorungar och mena brudar satt och skreck i munnen på varandra hela tiden.

ska de ta in deltagare därifrån i den kategorierna jag nämner kommer det ej gå se förädarrna heller, tänk 5 stycken pascalidous i programmet liksom.
Senast redigerad av nodraketen 2025-12-19 kl. 08:30.
Citera
2025-12-19, 08:27
Medlem
Citat:
jag känner till programmet, det var dock omöjlkigt se på då alla snorungar och mena brudar satt och skreck i munnen på vfarandra hela tiden.

ska de ta in deltagare därifrån i den kategorierna jag nämner kommer det ej gå se förädarrna heller, tänk 5 stycken pascalidous i programmet liksom.

Håller med fullständigt, Spelet var svårtittat.
Citera
2025-12-19, 08:33
Medlem
Citat:
Håller med fullständigt, Spelet var svårtittat.
Tycker du som jag det är märkligt tex håkan ljugholt och mona muslim, får framträda i de här programmen?

Hade någon i någon annat parti varit ens i närheten av deras skandaler så hade de ju varit bojkottade för all framtid likt tex timell och roberto.
Citera
2025-12-19, 08:51
Medlem
Citat:
jag minns inte det var så förra säsongen,

När Bodsttröm vann var det inte så´iaf vilket isf gör honom till den bäste förrädaren hittills.

Blir för lätt för de trogna köper jag inte allos aallt görs ju för underlätta förrädarna, jag har väldigt svårt se någon eller några trogna vinna i framtiden.

Du minns fel, bara att kolla på tv4play om du inte tror mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in