2025-06-15, 00:04
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Som andra har skrivit så tar internet över. Flera näthandlar har dessutom byggt upp bra rutiner på om man vill returnera en vara eller byta storlek på ett plagg. Man kan köpa flera olika storlekar av en jacka till exempel, och sen testa hemma vilken som passar bäst. De andra skickar man tillbaka.

"Behovet" av att testa kläder i butik finns egentligen inte, det är något boomers bara tror.

Specifikt XXL hade dessutom ganska kasst utbud för den genomsnittlige gymråttan. För de som höll på med golf eller dylikt kanske de hade lite nischade produkter, men vill man bara ha träningshandskar så finns det ofta bättre butiker fysiskt (om man nu är gammaldags) eller så köper man på nätet.

Jag tror att det är svårt att driva en butikskedja på sällanköp på det sättet som de gör, och jag tror de kommer att vara saknade av få.
Jag beställer aldrig kläder på internet för det är smidigare att prova kläderna direkt i butiken. Det är helt orimligt att köpa 2-3 olika storlekar av varje plagg online och sen behöva skicka tillbaka dem. För mig fungerar näthandel endast som ett komplement om en vara inte finns tillgänglig i fysiska butiker.
Citera
2025-06-15, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Jag beställer aldrig kläder på internet för det är smidigare att prova kläderna direkt i butiken. Det är helt orimligt att köpa 2-3 olika storlekar av varje plagg online och sen behöva skicka tillbaka dem. För mig fungerar näthandel endast som ett komplement om en vara inte finns tillgänglig i fysiska butiker.

Yep, samma här. Min syster och andra kvinnor jag känner beställer hem och sedan returernar dem de plagg de inte vill ha... fattar inte hur man pallar.
Citera
2025-06-15, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Under Kristerssons SD-slödderregering lider vi alla. Så även alla företag.
fast butiken började ju gå åt helvete under maggas tid, att de råkar stänga nu är ju inget som är kopplat till nuvarande regering utan en effekt av S vanstyre.

Har aldrig handlat något på XXL. Vet inte riktigt vad man skulle behöva där.
Citera
2025-06-15, 01:49
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Nä de har typ lika mycket som XXL fast bättre enligt mig. Har handlat på XXL några gånger men tycker alltid att det känns så rörigt där inne.

Går hellre till Stadium än XXL.
Stadium har ju tyvärr varken vandringsgrejer fiskegrejer eller nått större utbud av hockeygrejer så därför känns det mest som att det är en klädaffär.. Men kul att du gillar stadium iaf, man gillar ju olika🙂
Citera
2025-06-15, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Yep, samma här. Min syster och andra kvinnor jag känner beställer hem och sedan returernar dem de plagg de inte vill ha... fattar inte hur man pallar.
De är idioter och tänker bara på sig själva och inte på miljön.
Citera
2025-06-15, 05:30
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Är väl ingen som kommer sakna den skitaffären

Har aldrig hittat nåt vettigt att handla hos dom till bra pris
Jag köpte en hagelbrakare där. 1000 kronor. Väldigt billigt.
Citera
2025-06-15, 05:50
Medlem
Har alltid tyckt det är en överflödig butik. De har aldrig varit billigast eller bättre än redan befintliga affärer. Inte förvånad om de försvinner.
Citera
2025-06-15, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
7 oktober 2016 kostade en aktie 11 200 nok. I dag 9:86 nok.
Är det ändrat för splittar o sånt?
Citera
2025-06-15, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
TEMU och Shein lär väl plocka några kunder ur det segmentet
Där e ju 1 av problemet. Folk köper skräp från Kina.
Citera
2025-06-15, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Problemet är bara att de håller på att gå i konkurs. Ser du inte mönstret? De behöver få in cash och har likviditetsproblem deluxe. För att kortsiktigt lösa ett allvarligt problem gör de på detta sätt, men förr eller senare kommer kunderna som går på detta att drabbas.

Först var det 30%. Sedan 50% någon vecka senare. Det är ett tecken på akut likviditetskris.

Med facit i hand ser jag mönstret. Vad jag menade var att det var väldigt svårt att förutspå.
Citera
2025-06-15, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EncoEnlu
Har alltid tyckt det är en överflödig butik. De har aldrig varit billigast eller bättre än redan befintliga affärer. Inte förvånad om de försvinner.

Jag skulle nog säga att de har bra priser - i synnerhet kampanjer.
Citera
2025-06-15, 07:28
Medlem
Har aldrig varit där av olika anledningar men alltid varit lockad av olika saker i reklamen. Men de har väl stabil/a ägare och de har väl även precis byggt om butiken i Malmö för stora pengar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in