2025-06-14, 21:54
Medlem
ArttuWiskarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Under Kristerssons SD-slödderregering lider vi alla. Så även alla företag.

Det vi ser nu är konsekvenserna från sosse-regeringen som var innan...som alltid
Citera
2025-06-14, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Decathlon var väl i närheten? De kom väl i och för sig in på svenska marknaden efter XXL. Jag gillade dem, men det var jag tydligen ganska ensam om...
Samma här! Var sjukt besviken när de lämnade.
Citera
2025-06-14, 22:04
Medlem
Synd. Grejer som bildelar eller datorkomponenter handlar jag oftast på nätet men kläder vill jag gärna handla i butik.
Citera
2025-06-14, 22:05
Medlem
Inflation gör att detaljhandeln går piss överlag.
Citera
2025-06-14, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Åk in och handla för din kupong nu i helgen då? Dom har ju fortfarande öppet.

Nej, tyvärr dröjer det innan bonusen kommer. Kände att 50% var misstänkt bra.
Citera
2025-06-14, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja om det inte vore så att du står ut med att betala ordinarie pris och att det är en bra cykel förstås? Men om det hängde på bonuschecken, ja då var ett ett klokt beslut att somna om.

Det här luktar blåsning.

De har haft sånt bonussystemet tidigare så det är ingen renodlad bluff iaf.
Citera
2025-06-14, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Om du nu konkar snart så undrar man ju om dedär är lagligt ens?
Låter som lurendrejeri för att få folk att köpa det sista dom har på lager
Om det blir så illa så lär svensk åklagare sucka och ge upp genast.
Alla bonusflugmil och annan hittepå-valuta som fanns före Bitcoin är inget jag räknar med garanterat skall finnas kvar.
7 miljoner svenskar förlorar sina Eurobonusmil ?
https://www.expressen.se/nyheter/sa-paverkas-du-om-sas-gar-i-konkurs/

När Mediamarkt snubblade runt flera gånger och jag bl a kom över min hörlursförstärkare från Marantz var mitt huvudsakliga intresse inte ytterlare bonuspoäng utan rejält kvitto att visa upp om Marantz skulle behöva kontaktas vid garantitid fortsatt aktiv.
Citera
2025-06-14, 22:30
Medlem
Är inte direkt billigare än andra sportaffärer. Men gillar ändå att det finns lite konkurrens på marknaden.
Citera
2025-06-14, 22:32
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
De har haft sånt bonussystemet tidigare så det är ingen renodlad bluff iaf.

Problemet är bara att de håller på att gå i konkurs. Ser du inte mönstret? De behöver få in cash och har likviditetsproblem deluxe. För att kortsiktigt lösa ett allvarligt problem gör de på detta sätt, men förr eller senare kommer kunderna som går på detta att drabbas.

Först var det 30%. Sedan 50% någon vecka senare. Det är ett tecken på akut likviditetskris.
Citera
2025-06-14, 22:43
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Är inte direkt billigare än andra sportaffärer. Men gillar ändå att det finns lite konkurrens på marknaden.
Jo då, om man verkligen anstränger sig kan man hitta fynd.

OnTopic:
Som flera har skrivit så har de ganska brett utbud. Men ska du exempelvis köpa skridskor har du bara tre par att välja på.
Citera
2025-06-14, 22:49
Medlem
Som någon tidigare nämnde, lagervärdet inte att leka med, och med ett antal mildra vintrar har det eskalerat. Att köpa in den mängden skidor, pjäxor med mera, bara för att se det mesta stå osålt, det började tära egentligen redan 2020, när man gjorde en bantning av huvudkontoret (i Oslo alltså) med 20-25 % eller vad det var, och även drog ner ytterligare ett steg med personal i butik. Man har egentligen aldrig riktigt hämtat sig från det.

Försöken att nischa butiker, exempelvis stänga Heron City och flytta till en mindre lokal en bit bort i Kurvan verkar ju inte heller ha gett rätt effekt vad det verkar. Oklart om ägarna är sugna på att pitcha in och rädda ett tag, eller om vi får se en rätt snabb konkurs.
Citera
2025-06-14, 23:14
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det där förstår jag inte. Köpte själv jackor 2024. Gick runt i flera butiker innan jag hittade rätt. Stod till slut och valde mellan tre. Hade jag köpt på nätet skulle jag fått punga ut med tex 6 x 3.000 = 18:000 plus haft omaket att skicka tillbaka 5 jackor. Jag vill in i en fysisk butik och prova. Ibland är det en storlek över eller storlek under det man normalt handlar. Ska jag köpa tre storlekar på varje jacka jag vill prova så blir det ju 6x3 dvs 18 jackor och därmed 54.000 jag ska punga ut med och sedan skicka tillbaka 17 jackor. Blir ju helt bisarrt.
Hur många jackor köper du egentligen? Man köper ju max tre stycken på postorder och sen skickar man tillbaka två av dem. Vissa kedjor låter dig till och med testa dem hemma innan du behöver betala.

Vill du betala dyrt för att slippa skicka saker på posten så gör du det! Det är dina pengar, men jag hade inte velat göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in