Citat:
Jag var på Freude39 i Bochum och ACA Gold i Ratingen, Düsseldorf, nu i helgen.
Hej
Hade några frågor ang Dusseldorf området, jag har inte varit aktiv på flashback sedan några år och många FKK klubbar har stängt i området Dusseldorf såsom Dolce Vita och Livingroom. Min fråga är: Vilka klubbar är de intressanta och som är kvar i området?
Har hört om: ACA Gold nära flygplatsen. Oceans Fkk har fått olika bedömningar och jag kan inte veta vad som är sant. Magnum är Usel har jag hört och Palmera är ingen FKK utan en Bordell, för jag har talat med de. Vad finns det mer? Måste jag åka tåg hela vägen till Köln Samya eller Frakfurt Mainhattan och Sharks?
Jag åker i Augusti så kommentera gärna för mig läget just nu. Personer som jag frågat tidigare för några år sedan i denna tråd är HERMANN OCH ARNOLD. NI FÅR MER ÄN GÄRNA KOMMENTERA LÄGET NU.
Ha en fin kväll
Hade några frågor ang Dusseldorf området, jag har inte varit aktiv på flashback sedan några år och många FKK klubbar har stängt i området Dusseldorf såsom Dolce Vita och Livingroom. Min fråga är: Vilka klubbar är de intressanta och som är kvar i området?
Har hört om: ACA Gold nära flygplatsen. Oceans Fkk har fått olika bedömningar och jag kan inte veta vad som är sant. Magnum är Usel har jag hört och Palmera är ingen FKK utan en Bordell, för jag har talat med de. Vad finns det mer? Måste jag åka tåg hela vägen till Köln Samya eller Frakfurt Mainhattan och Sharks?
Jag åker i Augusti så kommentera gärna för mig läget just nu. Personer som jag frågat tidigare för några år sedan i denna tråd är HERMANN OCH ARNOLD. NI FÅR MER ÄN GÄRNA KOMMENTERA LÄGET NU.
Ha en fin kväll
Freude39 har nya och rena lokaler. Mycket bra relax-avdelning. Men so-so mat.
Ca 15-20 tjejer i "varierande kvalitet", men bra service (tips: Monica, Madalina, Andrea, Natalia).
ACA Gold har bäst service från tjejerna av alla klubbar som jag besökt. 40-50 tjejer (tips: Vanessa, Karina, Crista, Morena, Bibi). Något snyggare än dem på Freude39. Hyfsad mat. Dock lokaler som behöver renoveras och städas. Svag relax. Trångt, ty fullt med äldre tyskar som bara äter och tar upp plats.
Ingen av klubbarna har bra ute-avdelning. Tjejernas utseende inte i nivå med Frankfurt, men signifikant bättre service från tjejerna i Düsseldorf (många manliga stamgäster garanterar detta) än i Frankfurt - och betydligt billigare.
Priserna nästan desamma på båda klubbarna. 30-35 € inträde och 50 € för ett halvtimmes standard-rum (sug med kondom).
Skulle föredra ACA Gold och Freude39 framför Oceans och Magnum alla dagar i veckan.
Tror ACA Gold är det bästa alternativet för dig. Men föredrar du bra relax är Freude ett alternativ.