2025-06-14, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Den där studien är helt värdelös. Utförd på omkring 180 kvinnor, och bygger på självrapportering och skattningsskalor. Förstår man inte ens vad som menas med en frysreaktion så kan man inte heller bedöma om det är det som inträffat. Ett praktexempel på en illa utförd och politiserad feministtstudie. Dessutom vet man inte ens om de utvalda kvinnorna på traumacentret har blivit utsatta för våldtäkt överhuvudtaget, då dom ännu inte fallit, och de utvalda fallen bygger enbart på en anmälan och ett påstått brott. Nivån på den där studien ligger på kandidatnivå. Vilket trams.

Den studie jag tog upp använde sig av 300 kvinnor som sökt vård vid våldtäkt, och ja självklart bygger den på självrapportering, vad trodde du? att man gör studier där man utsätter 300 oanande kvinnor för våldtäkt för att stå bredvid och notera deras reaktioner? eller kanske våldtäksmän "bedömningar" av hur kvinnor han förgriper sig på reagerar? Skulle du säkert gilla, men tyvärr inte så man bedriver forskning.
Citera
2025-06-14, 15:29
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av houseofleaves
Berätta gärna hur studien skulle ha utförts istället. Ber till gud att du inte har eller kommer få döttrar.

Vad fan har det med saken att göra? Den vetenskapliga kvaliteten och metoden var undermålig och bevisar ingenting alls. Jag har redan beskrivit detta och jag lade till den enorma bortfallsfrekvensen (70 %) sedan du citerade mitt inlägg. Ett sådant här ämne kan inte studeras på människor överhuvudtaget, eftersom ingen kan utföra observationer vid 1000 slumpvis utvalda verkliga våldtäkter och granska beteendet utan att själv påverka resultatet. Sådant här kan tillämpas för djurstudier ute i naturen, inget annat. Först måste man börja med att definiera vad en våldtäkt är, och ingen i Sverige vet vad det är, inte ens de sakkunniga. Pinsamt vad känslostyrd du är.
Senast redigerad av WordWarrior 2025-06-14 kl. 15:43.
Citera
2025-06-14, 15:33
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Den studie jag tog upp använde sig av 300 kvinnor som sökt vård vid våldtäkt, och ja självklart bygger den på självrapportering, vad trodde du? att man gör studier där man utsätter 300 oanande kvinnor för våldtäkt för att stå bredvid och notera deras reaktioner? eller kanske våldtäksmän "bedömningar" av hur kvinnor han förgriper sig på reagerar? Skulle du säkert gilla, men tyvärr inte så man bedriver forskning.

Antal och bortfallsfrekvens editerades i mitt inlägg, och det ändrar inget i sak. Förutom självrapporteringen, så var bortfallet enormt, hela 70 %, och bygger dessutom på påstådda och inte faktiska brott.
Den här studien bevisar alltså ingenting alls, och håller en pinsamt låg nivå. Att sådant skräp ens släpps igenom är häpnadsväckande. Det fetade vore enda sättet att få veta, och det är naturligtvis omöjligt.

Du hade förstås hoppats på att ingen orkade eller hade förmågan att detaljgranska studiens metoder, men där gick du bet...
Senast redigerad av WordWarrior 2025-06-14 kl. 15:54.
Citera
2025-06-14, 15:57
Medlem
Citat:

Antal och bortfallsfrekvens editerades i mitt inlägg, och det ändrar inget i sak. Förutom självrapporteringen, så var bortfallet enormt, hela 70 %, och bygger dessutom på påstådda och inte faktiska brott.
Den här studien bevisar alltså ingenting alls, och håller en pinsamt låg nivå. Att sådant skräp ens släpps igenom är häpnadsväckande. Det fetade vore enda sättet att få veta, och det är naturligtvis omöjligt.

Trams...¨¨Här har du originalstudien:
https://obgyn.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/aogs.13174

Material and methods

Tonic immobility at the time of the assault was assessed using the Tonic Immobility Scale in 298 women who had visited the Emergency clinic for raped women within 1 month of a sexual assault. Information about the assault and the victim characteristics were taken from the structured clinical data files. After 6 months,
189 women were assessed regarding the development of post-traumatic stress disorder and depression.

Results

Of the 298 women, 70% reported significant tonic immobility and 48% reported extreme tonic immobility during the assault. Tonic immobility was associated with the development of post-traumatic stress disorder (OR 2.75; 95% CI 1.50–5.03, p = 0.001) and severe depression (OR 3.42; 95% CI 1.51–7.72, p = 0.003) at 6 months. Further, previous trauma history (OR 2.36; 95% CI 1.48–3.77, p < 0.001) and psychiatric treatment history (OR 2.00; 95% CI 1.26–3.19, p = 0.003) were associated with the tonic immobility response.

Bortfallet var 2 st. jättestort bortfall hörredu.

Och sure...100% av dessa kvinnor dyker säkert regelbundet upp på våldtäktscentrum för att sen sitta och blåljuga om att de blivit våldtagna.

Det denna studie gör att att påvisa att "tonic immobility" är vanligt förekommande vid våldtäkt.
Säkert även vid andra typer av våldsbrott.
Citera
2025-06-14, 16:11
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Trams...¨¨Här har du originalstudien:

Läs under Material and methods ditt jävla klappträ! Nu har jag både fetat och understrukit så att du inte ska missa det... Bortfallet är omkring 70 %.

Citat:
Material and methods
The study was performed at the Emergency Clinic for Raped Women in Stockholm, Sweden. In Stockholm all sexual assault victim care is centralized to this unit and the clinic is open 24 h a day. The clinic offers medical and forensic examination within 1 month of the sexual assault and services approximately 600 patients per year after rape. All services are free of charge and independent of police reporting. At the time of the study, the clinic saw only female patients.

At a medical check-up appointment, approximately 10–14 days after the acute visit, all eligible women were asked to participate in the study. Women were found eligible if they were over the age of 18 years and were literate in Swedish. In addition, the consenting women needed to be able to participate in an interview that assessed PTSD symptoms and complete self-report questionnaires about their mental health. The participants were informed of the research procedure and risks, and they signed written consent.

Of 1047 eligible women, 317 female victims of rape or attempted rape, who had been in contact with the clinic between February 2009 and December 2011, agreed to participate in the study.
Senast redigerad av WordWarrior 2025-06-14 kl. 16:20.
Citera
2025-06-14, 16:17
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Och sure...100% av dessa kvinnor dyker säkert regelbundet upp på våldtäktscentrum för att sen sitta och blåljuga om att de blivit våldtagna.

Det finns en icke obetydlig andel som gör just detta. Det finns både ekonomisk och social vinning, hämnd, förnekande av otrohet, med mera för vissa psykiskt sjuka kvinnor att göra det. Dyker de inte upp för undersökningen så minskar ju sannolikheten att den påstådda gärningsmannen blir fälld.
Senast redigerad av WordWarrior 2025-06-14 kl. 16:20.
Citera
2025-06-14, 16:20
Medlem
Citat:
Läs under Materials and methods ditt jävla klappträ! Nu har jag både fetat och understrukit så att du inte ska missa det... Bortfallet är omkring 70 %.

Ja ditt fån! man blir inte tvingad att delta i forskningsstudier bara för att man söker medicinsk hjälp.
Utan man blir tillfrågad om man vill delta, och nej alla svarar inte ja på den frågan.
Därför man sen skriver att det var 300 som deltog i studien.
Citera
2025-06-14, 16:21
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det var därför jag skrev "sexbrott". Japp, påståendet jag bemötte handlade om "mängder med svenska män som sitter oskyldigt dömda för våldtäkt". Därför frågade jag om just den siffran.

Ja såklart är en stor andel falskanmälningar och såklart drivs allt detta av feministiska åklagare. Ja såklart är det förenat med livsfara för män att ha sex och naturligtvis anklagar du mig för att hata män på grund av att de ratat mig. Jag börjar kunna denna melodin utantill nu.

Och så lite gammal skåpmat på det.

Jag slår vad om att du tittar under sängen innan du går och lägger dig så att inte George Soros ligger där och väntar på att få sätta klorna i dig.....

Det är lika svårt att döma i våldtäktsmål nu som förr. Den absoluta majoriteten våldtäktsanmälningar läggs ner. Inte pga falsk angivelse utan pga brist på bevis och pga dåligt utförda förundersökningar.

Det du står för är ren och skär ondska ja, om vi nu ska låta som på medeltiden.
Att majoriteten av våldtäktanmälningar läggs ner korrelerar inte ett dugg till hur många som blivit dömda felaktigt i sexualmål.

Du är sådan hardcore feminist att du ser detta som ett nollsummespel.

Om färre blir feldömda måste alltså det alltså finnas förrövare som därför undslupigt rättvisan. "Sätt dit några för att få upp siffrorna".

Sådana tankar kan bara fascister och kommunister tänka.
Citera
2025-06-14, 16:24
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ja ditt fån! man blir inte tvingad att delta i forskningsstudier bara för att man söker medicinsk hjälp.
Utan man blir tillfrågad om man vill delta, och nej alla svarar inte ja på den frågan.
Därför man sen skriver att det var 300 som deltog i studien.

Studien är alltså värdelös. Vad är det du inte begriper?

- Bortfall på 70 % av de som uppfyllde inklusionskriterierna
- Bygger på påstådda övergrepp inte faktiska domar
- Ingen vet ens med säkerhet vad som är definitionen av en våldtäkt i Sverige
- Inkluderar både påstådda våldtäkter och påstådda försök till våldtäkt
- Bygger på självskattning, vilket är en usel metodik till att börja med

Du klarar inte av att tyda en forskningsartikel.
Citera
2025-06-14, 16:34
Medlem
Citat:
Studien är alltså värdelös. Vad är det du inte begriper?

- Bortfall på 70 % av de som uppfyllde inklusionskriterierna
- Bygger på påstådda övergrepp inte faktiska domar
- Ingen vet ens med säkerhet vad som är definitionen av en våldtäkt i Sverige
- Inkluderar både påstådda våldtäkter och påstådda försök till våldtäkt
- Bygger på självskattning, vilket är en usel metodik till att börja med

Du klarar inte av att tyda en forskningsartikel.

Nej studier är inte "värdelösa" bara för att alla i en tillfrågad grupp inte känner för att vara med i en studie när de precis blivit utsatta för ett traumatiserande brott.

Och finns inget som helst, som säger att människor som knallar iväg för att få medicinsk hjälp vid en våldtäkt skulle ljuga om att de våldtagits, fullständigt absurt påstående. Lika absurt som din misogyna sorts ständiga påståenden att kvinnor, eller studier i detta fallet, ljuger om allt som inte passar era galoscher.

Definitionen av våldtäkt är vad den nu är enligt svensk lagstiftning, och inte vad DU och ditt gäng av misogyner anser att den ska vara, då det kommer till kvinnor.

Självskattning är det enda möjliga metoden för studier av detta slag, och en mängd andra liknande områden. Men jag förstår, du vill helst att ingen forskning ska göras alls....utan hela samhället ska stå på din sida....Sexuellt våld existerar inte, är inget problem, ska inte vara olagligt alls ( såvida det inte rör sig om män från utlandet som ger sig på just din fru, dotter eller flickvän DÅ först är det våldtäkt)
Citera
2025-06-14, 16:40
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Nej studier är inte "värdelösa" bara för att alla i en tillfrågad grupp inte känner för att vara med i en studie när de precis blivit utsatta för ett traumatiserande brott.

Och finns inget som helst, som säger att människor som knallar iväg för att få medicinsk hjälp vid en våldtäkt skulle ljuga om att de våldtagits, fullständigt absurt påstående. Lika absurt som din misogyna sorts ständiga påståenden att kvinnor, eller studier i detta fallet, ljuger om allt som inte passar era galoscher.

Definitionen av våldtäkt är vad den nu är enligt svensk lagstiftning, och inte vad DU och ditt gäng av misogyner anser att den ska vara, då det kommer till kvinnor.

Självskattning är det enda möjliga metoden för studier av detta slag, och en mängd andra liknande områden. Men jag förstår, du vill helst att ingen forskning ska göras alls....utan hela samhället ska stå på din sida....Sexuellt våld existerar inte, är inget problem, ska inte vara olagligt alls ( såvida det inte rör sig om män från utlandet som ger sig på just din fru, dotter eller flickvän DÅ först är det våldtäkt)

Då ska du besvara frågan hur många av de responderande kvinnornas anmälningar som gick vidare till fällande dom. Det framgår nämligen inte i studien. 300 fällande domar av 9000 anmälda fall borde utgöra 97 % sannolikhet för att fallen INTE gick till fällande dom, och då finns inga belägg för att en våldtäkt begåtts överhuvudtaget. Så till 70 % svarsbortfall, så kan vi lägga till att 97 % av fallen sannolikt aldrig gick till fällande dom. Förmodligen förstår du inte vad jag skriver, så jag slösar ingen mer tid på dig nu.

Dina argument är fullständigt krossade.
Senast redigerad av WordWarrior 2025-06-14 kl. 16:42.
Citera
2025-06-14, 16:49
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Och hur värderar du deras svar när bara en del av gruppen svarar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in