2025-06-12, 10:05
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Haha. Vi ska givetvis anta att bakom nästa kulle så finns det tomrum och ingenting eftersom vi inte har varit där och sett vad som finns där. Om människor skulle varit som dig så skulle de fortfarande vara i grottan och pilla sig med en pinne i röven.
Alternativen är inte "larsjohanssons påhitt" mot "larsjohanssons lögn om vad andra tycker/tänker". Det är bara vad du försöker lägga fram, som en barnslig liten fultaktik som du tror lurar någon. Du måste bli bättre på att tänka, det här är lite pinsamt för dig.

Citat:
Du har ju för övrigt inget av värde att tillföra diskussionen.
Jodå, jag rättar dig.
Citera
2025-06-12, 10:06
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Hur är det mer vidskepligt att tro att världen är planerad än att den har uppstått spontant från till synes ingenting? Är världens spontana tillkomst utan anledning mer begriplig för dig?
Varför måste du ljuga om vad andra sidan tycker?
Känns det bättre så, eller förstår du helt enkelt inte vad vi säger?
Citera
2025-06-12, 10:11
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Exakt vad har jag sagt som är fel? Kan du konkretisera det och demonstrera hur du har rätt eller är du bara full av bajsdoftande påståenden och exklameranden?

Bli inte stött av att jag kanske inte tar din diagnos på fullaste allvar.

Jag vässar mina egna uppfattningar genom att rätta era uppenbara fel.

Kan du hålla dig från att kommentera och diskutera religion så får du en femhundring så du kan köpa glass.
Citera
2025-06-12, 10:22
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Kan du hålla dig från att kommentera och diskutera religion så får du en femhundring så du kan köpa glass.
Igen, kan du konkretisera vad jag sagt som är felaktigt och demonstrera varför?
Citera
2025-06-12, 10:24
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:

Alltså eftersom du inte kan någonting om religion eller anti religion så är det högst irrelevant.
Men jag kan säga att det vore bättre att tiga istället för att sprida ovidkommande observationer.

Dåren ska inte öppna munnen och bekräfta att denna är en dåre.
Citera
2025-06-12, 10:59
Medlem
Det är väl omöjligt att bevisa Guds existens.

Det finns kanske de som hävdar att nära döden upplevelser bevisar Guds existens men i mångt och mycket kan väl vetenskapen förklara sådant idag?
Citera
2025-06-12, 12:01
Medlem

Citat:
Öööh, så läsförståelse kanske inte är din starka sida men med "igen" avser jag påminnelsen om att du faktiskt BORDE stödja dina egna påståenden istället för att diskutera dina motdebattörer.
Det kanske är så att du kommit obeväpnad till en intellektuell fäktning.”

Såklart bryr sig ingen om vad du tycker vad ”BORDE” göras.
Haha, ”intellektuell fäktning” . En garde - Allez - Brise’ ! Där fick ditt nålhuvud sällskap 🤣

Citat:
Så du vägrar stå för vad du skrev. Igen.
Du är synnerligen patetisk.’

Nu har nålarna träng för djupt in i tomtunnan din .
Mina inlägg står ju kvar att läsa, den enda som vägrar här är du och ditt alter ego till åsna 🤣

Citat:
Jag kommenterar för att demonstrera för dig hur värdelösa dina inlägg är. Det verkar dock inte sjunka in att du är en värdelös människa. Bidra till diskussionen genom att styrka dina grundlösa påståenden istället.”

Oh! Du är här för att vilja verka värdefull, det kunde man faktiskt inte tro.
Igen, vem bryr sig om vad du vill ha, ingen såklart !

Citat:
Jag frågade på vilka kriterier du bedömer det.
Svara.”

Svara ! Oj, nu blev det svettigt värre, med förhörs lampan mitt i nyllet…….Eller inte haha
Kriterier, först o främst är att inte ha en skalle fullspikad med nålar, det är väsentligt att du får bort, innan dess hjälper dig inget 🤣

Citat:
Och min poäng var att ingen har begärt eller ens nämnt att du borde ljuga. Så var fick du det ifrån din snålknullade koprofag? Det enda som begärs är att du ska leda dina påståenden i belägg. Du klarar inte av det. Du är impotent.”

Din poäng är helt poänglös,, mina inlägg relaterat till trådens ämne står kvar att läsa och jag står för dem, liksom alla andra troende i tråden kommer vi inte hur mycket du än vill att ändra oss i din riktning, om vi så gjorde skulle vi ljuga om sanningen likt en Anti-teist

Citat:
Du får skriva vad du vill men ditt oförstånd gör att alla måste försöka styra upp debatten så att du inte ska följa ditt bristande svagsinne och skita på tangentbordet och kalla det ett argument.

Oh ! Tackar och bugar Ers Höghet 👸🤣
”Alla” ”försöka styra upp debatten”, jo jag tackar jag - du och ditt alter ego ’mulåsnan’ rider verkligen på en hög åsta 🤣

Citat:
Absolut, för magi finns”

Ja man blev ju faktisk nästan lite orolig för dig
Citera
2025-06-12, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Det är väl omöjligt att bevisa Guds existens.

Det finns kanske de som hävdar att nära döden upplevelser bevisar Guds existens men i mångt och mycket kan väl vetenskapen förklara sådant idag?

Det närmaste du kommer bevis är att om du studerar diverse naturvetenskap så får du upplevelsen att världen är ihopsatt för bra för att ha uppstått på det viset av slumpen. Det kan naturligtvis kritiseras bland annat för vi har inga andra världar än vår egen att jämföra med. Vi vet inte om det kan finnas världar med andra naturlagar.
Citera
2025-06-12, 12:18
Medlem
Citat:

Du har redan sagt att det finns inga bevis för Gud existens och jag har inte påstått att det finns bevis.

Men vad är det med Guds hypotetiska existens som gör dig så arg att du måste ta på dig att gå på korståg som missionerande ateist mot alla gudstroende?
Citera
2025-06-12, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
.. .. och åter igen så stog du nu alltså på andra sidan av staketet igen och bjäbbade igen! Och åter igen, så fort någon ber dig att presentera något stöd för det du påstår, så springer du ylande och gömmer dig alltså? Samma visa varje gång. Du är bara för tragisk!

Se så! Du skriver själv "bibeltolkning" så vilka verser är det du nu menade är som du alltså tolkar?
”Stog” vad är det ?
Hur ska du ha det åsnan, i din förra kommentar menade du att jag är alltför närvarande i tråden, och nu menar du att jag gömmer mig, någon borde binda en morot dinglande framför dig så du iaf kan hålla nåt sånär rak linje.
Bibel citat tjatar du om , jag säger att hela Bibeln refererar till astronomiska observationer och det relaterat till jordelivet
Så seså plocka citat bäst du själv önskar.
Citera
2025-06-12, 12:33
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Pånyttfödelse sker genom Guds ande, vattnet Jesus talade om. Vid uppståndelsen föds du av Anden, dvs Fadern, Yahweh. Fadern är individen, Guds ande är individens ande, som INTE är en egen separat individ.

2 Korinthierbrevet 3
[17] Herren, det är Anden, och där Herrens ande är, där är frihet.

Herren ÄR en ande, och KALLAS Anden. Herrens ande är precis som din ande, med samma funktioner, din mind. Guds ande har fler och större förmågor, som vi kan få också.

1 Korinthierbrevet 2
[16] Vem känner Herrens tankar så att han kan upplysa honom? Men vi (som har Guds ande ) tänker Kristi tankar.

Så har profeter kunnat förmedla Guds ord, genom att han lägger sina ord i vår mun.

Matteus 10
[20] och det är inte ni som talar, utan er Faders ande talar genom er.

Jag läste bara den första kommentaren. Begrunda ovanstående för ökad förståelse.

Förstår du Kristus? Vägen sanningen och livet?
Citera
2025-06-12, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Så vad är kunskap kontra tro?

Man måste få kunskap om saker och ting innan man kan börja tro. Ett spädbarn har inte mycket kunskap och därför inte heller kan tro på det man inte kan observera.

För att t.ex. kunna börja tro på att atomer existerar, så krävs det kunskap. Ett spädbarn tror inte på att atomer existerar, eftersom dom inte har den kunskap som krävs för att kunna börja tro.

Citat:
Samt kan man veta nägot genom sin intution?

Det tror jag inte, jag vet inte vad du har för uppfattning om ordet "intuition", men jag ser det som en känsla, kanske en känsla baserat på erfarenheter/kunskap?

Citat:
Hur ska Man veta?

Det finns nog inget som man kan veta till 100% kanske inte ens att man själv existerar, men jag kopplar vetande med observationer och erfarenheter av hur saker och ting fungerar. Det är därför vetenskap kallas så.

Citat:
Samt vad är förnekelse?

Många saker, men t.ex. att man förnekar att ett äpple faller till marken om man släpper det. Men det finns nog inte många som förnekar det faktumet. Däremot finns det många som förnekar att jorden är rund, trots massor med bevis och logiska slutsatser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in