2025-06-11, 11:19
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du är så jävla korkad joey boy.

Mellan 25 000 och 30 000 sexbrott anmäls varje år. Den siffran har legat stabilt de senaste åren. Ca 300 sitter dömda för sexbrott, den siffran har också legat stabilt de senaste åren.

Hur många av de 300 sitter oskyldigt dömda din dumme fan? Har du något som helst underlag på att "mängder av svenska män sitter oskyldigt dömda för våldtäkt idag"?
Eller snickrar du ihop dina så kallade argument vartefter du skiter ut dem från ditt rövhål? Det är ett sjukligt beteende att sitta och kladda med sitt eget bajs Joey. Din fru borde försöka få dig inlåst.

Nu är du ute och ljuger och fulvinklar som vanligt. Anmälda sexualbrott TOTALT var strax under 30 000. Våldtäkter utgjorde en mindre del av dessa. Siffran 300 fällda per år kommer från våldtäkter, inte alla sexualbrott. Antalet falskanmälningar ligger mellan 20-40 % minst. Väldigt många anmälningar läggs ner innan de går till åtal eftersom de är så uppenbart orimliga, och är gjorda av psykiskt sjuka kvinnor. Likväl går ett stort antal sådana anmälningar till rätttegång, drivet av feministiska åklagare. Att ha sex i Sverige är förenat med livsfara för män, det gillar du, eller hur, för du hatar män eftersom de ratat dig.

Kritik mot samtyckeslagen:

Citat:
Undvik one-night-stands om du är berusad som man, säger advokaten Kristina Bandrup i SVT-programmet "Sverige möts".

Samtyckeslagen från 2018 innebär att män ska dömas för "oaktsam våldtäkt" om de har sex med en kvinna som efteråt hävdar att hon inte deltog frivilligt i något av sexualaktens "moment". Så kallad omvänd bevisbörda gäller.

– Om du blir misstänkt för våldtäkt har du en förklaringsbörda som man och du måste kunna uppfylla den, säger Kristina Bandrup.

– Det är ganska orättvist, för verbalt svaga män döms, enligt min uppfattning, fortsätter hon.

Snarare än att ge en mer jämlik rättsprocess har mannen fått en ökad förklaringsbörda med lagen, enligt Kristina Bandrup.

https://www.friatider.se/man-uppmanas-undvika-ha-sex-kan-domas-valdtakt

- Man har kraftigt urholkat definitionerna för våldtäkt till saker som inte innefattar tvång
- Man har infört samtyckeslagen (som kritiserats som rättsosäker av flera jurister, och det har ökat dömda kraftigt)
- Man har minskat beviskraven till att det ska räcka med stödbevisning (lögner och skvaller från väninnor typ)
- Man har öst in mer våldtäktsbenäget folk från underutvecklade länder
- Man har indoktrinerat unga kvinnor att precis allt sexuellt som sker kan vara våldtäkt
- Man vill ytterligare minska bevisbördan genom att snacka pseudovetenskap som frozen fright, vilket avfärdades redan på 90-talet
- Man uppmuntrar unga kvinnor till ett promiskuöst leverne de inte klarar av psykiskt

Är du så pass dum i huvudet att du inte ser var tangenten ligger? Advokaterna täljer guld med täljkniv genom att öka mängden påstådda sexualbrott. Fler klienter helt enkelt. Förstörda liv och falskanklagelser skiter man i.

Man vill krossa heterosexuella parbildningar, krossa kärnfamiljen, minska barnafödandet, och ersätta oss med andra folksslag, som är ännu lättare att förslava. Det borde du som är bidragstagare eller lågkvalificerad låglönearbetare verkligen fundera över. Förmodlingen är du för indoktrinerad för att koppla ihop punkterna till en linje. Det är precis så här en dystopisk och dysfunktionell stat ser ut. Tror du kvinnorna vinner på det här? Glöm det, det blir er undergång inom en generation.
Senast redigerad av WordWarrior 2025-06-11 kl. 11:46.
Citera
2025-06-11, 11:34
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Nej antalet dömda har ökat kraftigt sen samtyckeslagen infördes din korkade och äckliga jävla manshatarkärring.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/samtyckeslagen-fem-ar-fallande-valdtaktsdomar-mer-an-fordubblats

Du kanske ska läsa på lite innan du uttalar dig så slipper du skämma ut dig med din okunskap.

Sen samtyckeslagen infördes har antalet dömda legat mellan 300-350. Iallafall fram till 2020, har inte hittat statistik för senaste åren.

Som vanligt är det som att prata med ett gäng småungar.
Senast redigerad av Jenny9 2025-06-11 kl. 11:37.
Citera
2025-06-11, 11:50
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Sen samtyckeslagen infördes har antalet dömda legat mellan 300-350. Iallafall fram till 2020, har inte hittat statistik för senaste åren.

Du är en jävla lögnare. Fällande domar ökade kraftigt, och det finns en betydande rättsosäkerhet. Om frysreaktion accepterades som bevis, så skulle rättssäkerheten bli ännu sämre. Det är precis detta det som är feministernas målsättning. Ren och skär ondska.

Direkt från BRÅ:

Citat:
Både antalet åtal och antalet fällande domar för våldtäkt ökade kraftigt när samtyckeslagen infördes.
...
I Brås förra studie om samtyckeslagen var de synpunkter som framfördes om lagändringar från poliser, åklagare och frivilligorganisationer mer odelat positiva än nu. Idag är de fortfarande i grunden positiva, men svaren inrymmer en större medvetenhet om svårigheterna att avgöra om en handling är en våldtäkt eller inte. Exempelvis uppger försvarare som arbetar med våldtäktsmål att de nya våldtäktsreglerna bidragit till bristande rättssäkerhet för dem som anmäls för våldtäkt.

https://bra.se/rapporter/arkiv/2025-02-13-samtyckeslagens-tillampning-och-konsekvenser
Senast redigerad av WordWarrior 2025-06-11 kl. 11:56.
Citera
2025-06-11, 12:14
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
"Estimates published by WHO indicate that globally about 1 in 3 (30%) of women worldwide have been subjected to either physical and/or sexual intimate partner violence or non-partner sexual violence in their lifetime."

Tycker du detta är en hög eller låg siffra?
Citera
2025-06-11, 15:47
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:

Kan till och med du hålla med om dagens definition av våldtäkt är rimlig?

Det finns ingen tvekan om vad som hänt och därmed dom? Känner du dig som hardcore feminist: nu har rättsäkerheten bibehållts?
Citera
2025-06-11, 15:52
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Frysreaktion är högst troligt ett väldigt vanligt biologisk reflex du ser hos många arter.
Och de finns de som får orgasm vid våldtäkt.

Finns det nån förklaring mellan reaktionen "frys" och "orgasm"?
Citera
2025-06-11, 20:34
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nu är du ute och ljuger och fulvinklar som vanligt. Anmälda sexualbrott TOTALT var strax under 30 000. Våldtäkter utgjorde en mindre del av dessa. Siffran 300 fällda per år kommer från våldtäkter, inte alla sexualbrott. Antalet falskanmälningar ligger mellan 20-40 % minst. Väldigt många anmälningar läggs ner innan de går till åtal eftersom de är så uppenbart orimliga, och är gjorda av psykiskt sjuka kvinnor. Likväl går ett stort antal sådana anmälningar till rätttegång, drivet av feministiska åklagare. Att ha sex i Sverige är förenat med livsfara för män, det gillar du, eller hur, för du hatar män eftersom de ratat dig.

Det var därför jag skrev "sexbrott". Japp, påståendet jag bemötte handlade om "mängder med svenska män som sitter oskyldigt dömda för våldtäkt". Därför frågade jag om just den siffran.

Ja såklart är en stor andel falskanmälningar och såklart drivs allt detta av feministiska åklagare. Ja såklart är det förenat med livsfara för män att ha sex och naturligtvis anklagar du mig för att hata män på grund av att de ratat mig. Jag börjar kunna denna melodin utantill nu.

Citat:
- Man har kraftigt urholkat definitionerna för våldtäkt till saker som inte innefattar tvång
- Man har infört samtyckeslagen (som kritiserats som rättsosäker av flera jurister, och det har ökat dömda kraftigt)
- Man har minskat beviskraven till att det ska räcka med stödbevisning (lögner och skvaller från väninnor typ)
- Man har öst in mer våldtäktsbenäget folk från underutvecklade länder
- Man har indoktrinerat unga kvinnor att precis allt sexuellt som sker kan vara våldtäkt
- Man vill ytterligare minska bevisbördan genom att snacka pseudovetenskap som frozen fright, vilket avfärdades redan på 90-talet
- Man uppmuntrar unga kvinnor till ett promiskuöst leverne de inte klarar av psykiskt

Och så lite gammal skåpmat på det.

Citat:
Man vill krossa heterosexuella parbildningar, krossa kärnfamiljen, minska barnafödandet, och ersätta oss med andra folksslag, som är ännu lättare att förslava. Det borde du som är bidragstagare eller lågkvalificerad låglönearbetare verkligen fundera över. Förmodlingen är du för indoktrinerad för att koppla ihop punkterna till en linje. Det är precis så här en dystopisk och dysfunktionell stat ser ut. Tror du kvinnorna vinner på det här? Glöm det, det blir er undergång inom en generation.

Jag slår vad om att du tittar under sängen innan du går och lägger dig så att inte George Soros ligger där och väntar på att få sätta klorna i dig.....

Citat:
Du är en jävla lögnare. Fällande domar ökade kraftigt, och det finns en betydande rättsosäkerhet. Om frysreaktion accepterades som bevis, så skulle rättssäkerheten bli ännu sämre. Det är precis detta det som är feministernas målsättning. Ren och skär ondska.

Direkt från BRÅ:

Det är lika svårt att döma i våldtäktsmål nu som förr. Den absoluta majoriteten våldtäktsanmälningar läggs ner. Inte pga falsk angivelse utan pga brist på bevis och pga dåligt utförda förundersökningar.

Det du står för är ren och skär ondska ja, om vi nu ska låta som på medeltiden.
Citera
2025-06-12, 04:40
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Det var därför jag skrev "sexbrott". Japp, påståendet jag bemötte handlade om "mängder med svenska män som sitter oskyldigt dömda för våldtäkt". Därför frågade jag om just den siffran.

Ja såklart är en stor andel falskanmälningar och såklart drivs allt detta av feministiska åklagare. Ja såklart är det förenat med livsfara för män att ha sex och naturligtvis anklagar du mig för att hata män på grund av att de ratat mig. Jag börjar kunna denna melodin utantill nu.

Nej, du ljög när du ställde siffran 30 000 i relation till 300 dömda för sexbrott. Det var våldtäkter som diskuterades, inte sexualbrott generellt. Du ville med andra ord att siffran skulle verka proportionsmässigt mycket lägre än vad den egentligen är genom att blanda ihop begreppen. Antalet 300 dömda per år handlar enbart om dömda för våldtäkt, inte all sexualbrott. Det var alltså en underdrift med 300-400 %. Ingen liten lögn alltså. Jag har fetat den.

Citat:
Mellan 25 000 och 30 000 sexbrott anmäls varje år. Den siffran har legat stabilt de senaste åren. Ca 300 sitter dömda för sexbrott, den siffran har också legat stabilt de senaste åren.

Citat:
Och så lite gammal skåpmat på det.

Och så lite mer substanslöst och förmodligen drogpåverkat skitsnack från dig.

Citat:
Jag slår vad om att du tittar under sängen innan du går och lägger dig så att inte George Soros ligger där och väntar på att få sätta klorna i dig.....

Är du helt från vettet? Totalt off topic.

Citat:
Det är lika svårt att döma i våldtäktsmål nu som förr. Den absoluta majoriteten våldtäktsanmälningar läggs ner. Inte pga falsk angivelse utan pga brist på bevis och pga dåligt utförda förundersökningar.

Det är betydligt lättare att döma på svaga bevis eftersom antalet domar skjutit i höjden sedan lagändringen. Jag har bevisat att sakunniga blivit mer tveksamma till lagens rättssäkerhet, i synnerhet försvarsadvokaterna. Eftersom myndigheterna är infiltrerade av aktivister och feminister, så vet vi att problemet är mycket värre än så. Ingen gör något åt saken, eftersom de inte vill skada sin karriär.

Citat:
Det du står för är ren och skär ondska ja, om vi nu ska låta som på medeltiden

De som vill göra det lättare för lögnerskor att sätta oskyldiga i fängelse och förstöra deras framtida liv är de som står för ondskan. Det är just det som är medeltida. Idag är det inte häxor som bränns, det är unga män. Feminism bygger på ren ondska, resentiment och hämdbegär. Problemet med känslostyrda individer är att de ofta skjuter sig själva i foten. Avskyn mot feminism håller på att gå mainstream.
Senast redigerad av WordWarrior 2025-06-12 kl. 04:49.
Citera
2025-06-12, 07:08
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Nej, du ljög när du ställde siffran 30 000 i relation till 300 dömda för sexbrott. Det var våldtäkter som diskuterades, inte sexualbrott generellt. Du ville med andra ord att siffran skulle verka proportionsmässigt mycket lägre än vad den egentligen är genom att blanda ihop begreppen. Antalet 300 dömda per år handlar enbart om dömda för våldtäkt, inte all sexualbrott. Det var alltså en underdrift med 300-400 %. Ingen liten lögn alltså. Jag har fetat den.

Nja, jag la inte ner så mycket tid på mitt svar eftersom jag bemötte ett troll. Som fortfarande inte har svarat på hur många av de 300 som är oskyldigt dömda eller var "mängderna av svenska män som är oskyldigt dömda för våldtäkt" befinner sig.

Mellan 9000-9500 våldtäktsanmälningar görs per år. Fortfarande en hög siffra i förhållande till dömda som visar på hur svårt det är att döma i våldtäktsmål och att den absoluta majoriteten läggs ner. Ca 2-10% per år bedöms vara falskanmälningar, dessa läggs ner omgående och leder inte till något överhuvudtaget.
Citera
2025-06-12, 08:41
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Nja, jag la inte ner så mycket tid på mitt svar eftersom jag bemötte ett troll. Som fortfarande inte har svarat på hur många av de 300 som är oskyldigt dömda eller var "mängderna av svenska män som är oskyldigt dömda för våldtäkt" befinner sig.

Mellan 9000-9500 våldtäktsanmälningar görs per år. Fortfarande en hög siffra i förhållande till dömda som visar på hur svårt det är att döma i våldtäktsmål och att den absoluta majoriteten läggs ner. Ca 2-10% per år bedöms vara falskanmälningar, dessa läggs ner omgående och leder inte till något överhuvudtaget.

Detta har alltså bekräftats av sakkunniga:

- Det är svårt att veta var gränsen för våldtäkt går med nuvarande lagstiftning
- Beviskraven är låga och bevisbördan är i princip omvänd i våldtäktsmål

Resultatet av detta kan inte bli annat än att folk riskerar att dömas oskyldiga, och att det sannolikt sitter många oskylidiga i vära fängelser just nu. En rimlig gissning är att mellan 100-150 personer döms oskyldiga för våldtäkt per år i Sverige. Lägg till detta att enbart en anklagelse kan förstöra folks liv. Man vet om att rättssäkerheten brister, men gör inget åt saken av ideologiska skäl. Nu börjar de marxistiska vänsterkärringarna piska den gamla stendöda hästen frysreaktion, för att urholka rättssäkerheten för män ännu mer.

Varför tror du män börjar undvika västerländska kvinnor överhuvudtaget, och många kvinnor sitter ensamma och barnlösa resten av sina torftiga infertila liv? Lägg till detta skilsmässor och vårdnadstvister, där män riskerar att förlora allt. Samma sak med vårdnaden av barn. Kvinnlig hypergami och orimliga krav på datingsiter. Allt detta kommer att slå tillbaka på kvinnor i slutändan. Ni är så jävla duktiga på att förstöra för er själva att ni inte behöver någon hjälp. Synd att oskyldiga drabbas bara. Kvinnor måste berövas inflytande innan samhället är helt förstört. En dag kommer ni att skrika efter vår hjälp när ni lider under sharia, men det kommer att eka för tomma öron.
Senast redigerad av WordWarrior 2025-06-12 kl. 08:44.
Citera
2025-06-12, 09:31
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Detta har alltså bekräftats av sakkunniga:

- Det är svårt att veta var gränsen för våldtäkt går med nuvarande lagstiftning
- Beviskraven är låga och bevisbördan är i princip omvänd i våldtäktsmål

Så låga kan beviskraven inte vara med tanke på hur få som sitter dömda i förhållande till antalet anmälningar. Dessutom anses mörkertalet vara stort.

Citat:
Resultatet av detta kan inte bli annat än att folk riskerar att dömas oskyldiga, och att det sannolikt sitter många oskylidiga i vära fängelser just nu. En rimlig gissning är att mellan 100-150 personer döms oskyldiga för våldtäkt per år i Sverige. Lägg till detta att enbart en anklagelse kan förstöra folks liv. Man vet om att rättssäkerheten brister, men gör inget åt saken av ideologiska skäl. Nu börjar de marxistiska vänsterkärringarna piska den gamla stendöda hästen frysreaktion, för att urholka rättssäkerheten för män ännu mer.

Ja ok, du gissar.

Citat:
Varför tror du män börjar undvika västerländska kvinnor överhuvudtaget, och många kvinnor sitter ensamma och barnlösa resten av sina torftiga infertila liv? Lägg till detta skilsmässor och vårdnadstvister, där män riskerar att förlora allt. Samma sak med vårdnaden av barn. Kvinnlig hypergami och orimliga krav på datingsiter. Allt detta kommer att slå tillbaka på kvinnor i slutändan. Ni är så jävla duktiga på att förstöra för er själva att ni inte behöver någon hjälp. Synd att oskyldiga drabbas bara. Kvinnor måste berövas inflytande innan samhället är helt förstört. En dag kommer ni att skrika efter vår hjälp när ni lider under sharia, men det kommer att eka för tomma öron.

Varför tror du fler och fler kvinnor undviker män och familjebildning?
I Sverige förlorar män inte allt vid skilsmässa, du blandar ihop med USA nu. Majoriteten svenska par har delad vårdnad.
Sista stycket, som grupp är det inte gruppen kvinnor som är det största problemet.
Citera
2025-06-12, 10:36
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Så låga kan beviskraven inte vara med tanke på hur få som sitter dömda i förhållande till antalet anmälningar. Dessutom anses mörkertalet vara stort.

Ja ok, du gissar.

Varför tror du fler och fler kvinnor undviker män och familjebildning?
I Sverige förlorar män inte allt vid skilsmässa, du blandar ihop med USA nu. Majoriteten svenska par har delad vårdnad.
Sista stycket, som grupp är det inte gruppen kvinnor som är det största problemet.

Antalet oskyldigt dömda är även detta ett mörkertal. Det finns all anledning att anta att antalet är betydande. När det gäller antalet anmälningar så är det uppenbart att det finns en kraftig överanmälan med tanke på hur många anmälningar som inte gåt till åtal, eller som leder till friande dom. Till detta kan läggas samtyckeslagen, och den internationellt sett absurt lösa definitionen av begreppet våldtäkt i lagboken. "Oaktsam våldtäkt" exempelvis, helt sjukt, och en uppenbar ideologisk produkt, liksom sexköpslagen.

Vi har redan konstaterat att kvinnor blir ensamma på grund av sina orimliga krav på att möta 0,0001 % av toppmännen. Det är rena villfarelser. När det gäller vårdnadstvister så är män starkt diskriminerade, det vill säga när föräldrarna inte är överens om vårdnaden. Jag tror du har missat att den västerländska kvinnan betraktas som alltmer värdelös bland män. Vad tillför hon egentligen, när det inte ens går ha sex med henne utan att riskera falska anklagelser och farsartade rättsprocesser? Eller att hon tar pengarna, ungarna och sticker. Ni fick som ni ville och det leder er åt helvete. Som ett gränslöst barn som äter sig sjuk på godis. Den som gapar efter mycket...

MGTOW:

https://www.youtube.com/results?search_query=mgtow

Pretending its what they want when not chosen. Same as spinsters from 1889! Same lies!

https://www.youtube.com/watch?v=wRYxF7xK440
Senast redigerad av WordWarrior 2025-06-12 kl. 10:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in