2025-06-11, 18:07
Medlem
MsPa1nTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Hur skall man hinna att framfra relevant kritik mot Musk nr det vller in massa ogrundade anklagelser och lgner genom media som finansieras av de som ser honom som ett hot? Vad finns det ens fr mening med det? Om jag skall kpa en hst och hsten visar sig vara skjuten s finns det ju ingen mening med att ppeka att hsten r dligt skodd?

Dessutom s spelar eventuell kritik jag m ha ingen roll, d jag accepterar att vrldens mest framgngsrika entreprenr s klart inte r perfekt. Det omvnda gller fr hans kritiker, som r s upptagna att moralisera att det gr ut ver deras prestationer. Jag r intresserad av hur Elon bygger vrde p lng sikt, inte snedsteg p vgen.

Det r uppenbart p sttet du argumenterar och skriver p att du har kopplat samman ditt ego med Elon, varfr du ocks tar kritik mot honom s personligt och knner dig s manad att baktala andra som kommer med helt rimliga frgor och kritik.

Dessa konstiga anekdoter med en dligt skodd hst samt att behva ta ansvar fr massa knepiga saker visar ju bara p frsk till hrskarteknik dr en halmdocka ska spela sin akt. Vldigt lite moraliserarande jag sett hr inne med, snarare folk som inte tar det vl nr fretagsledare konstant ljuger, vilket Elon gr och vilket som enligt mig diskvalificerar honom och hans bolag fr investering fr mig. Men inga problem , finns massa andra bolag tack och lov.

Angende droganvndningen s kunde jag inte bry mig mindre om det p ett moraliskt plan, dock s litar jag inte p honom fr 5 re ang. hans droganvndande. Speciellt inte nr han tidigare sagt att han anvnder Ketamin med recept. Dem vrsta lgnerna anvnder alltid en bit sanning.
Kan inte frestlla mig heller att dessa "drog-test" r s svra att styra p det stt man vill om man r vrldens rikaste man, vad gr man om han sger nej en dag? Golar?
Citera
2025-06-11, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Hur var det nu.....finansierade inte Musk en viss person med 2 miljarder s han vann valet? Han uttryckte i klartext p twittter att det var hans frtjnst att TACO vann.

r tredje gngen idag jag lser om TACO, de tv frsta gngerna p Facebook, men har ingen aning om vad de menar fr de andra tv inlggen avsljar inte det heller.

Antar att det inte har med Tacos p fredag att gra?
Citera
2025-06-11, 21:14
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
r tredje gngen idag jag lser om TACO, de tv frsta gngerna p Facebook, men har ingen aning om vad de menar fr de andra tv inlggen avsljar inte det heller.

Antar att det inte har med Tacos p fredag att gra?
Ska det vara ett skmt att du inte vet?
Trump Always Chicken Out
Refererar till hans miserabla frhandlingar om tullar.
Citera
2025-06-11, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Ska det vara ett skmt att du inte vet?
Trump Always Chicken Out
Refererar till hans miserabla frhandlingar om tullar.

Nej det r inget skmt. Det r frsta gngen idag som jag ser det uttrycket, men tack fr info.
Citera
2025-06-13, 01:36
Avstngd
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Korrekt, ngonting annat vore dumt med tanke p hur sjukt vervrderad aktien r. Jmfr PE med andra bolag.
.
Senast redigerad av EgoistN 2025-06-13 kl. 01:44.
Citera
2025-06-13, 01:42
Avstngd
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Korrekt, ngonting annat vore dumt med tanke p hur sjukt vervrderad aktien r. Jmfr PE med andra bolag.
Im out, p 329..
r dock inte frmmande fr att kpa in mig igen..
Till skillnad frn dig r jag proffs sedan 5 bast.

Uppvisar du lite bttre attityd kanske jag kan bidra med ngra goda tips..
Citera
2025-06-13, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Ha kul medan du kan.

Aktien kommer krascha. Frr eller senare.

Med frsljningsiffrorna som krashar och herr Musks status som mest avskydde mannen i USA och frmodligen p planeten s knns det troligt.

Han fr dock fortarande 80 milj. kr per dag frn USAs regering och tidigare har han ftt ca. 380 miljarder kr av dom s han r eg. bara en welfare-queen som inte klarar sig utan att suga p statens tuttar.

Undra varfr inte det dk upp nr DOGE letade efter govt "waste".

Han r dessutom en knarkande fascist tillsammans med dictator Don. (Innan han berttade fr vrlden att Don r pedofil dvs.)

Men underhllande r det.
Citera
2025-06-13, 14:07
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Im out, p 329..
r dock inte frmmande fr att kpa in mig igen..

Ser ut att ha varit ett korrekt drag. Vad franledde detta?
Citera
2025-06-13, 14:35
Medlem
raskenss avatar
Horbocken(TM) ngrar sina inlgg p twitter och erknner han saknar ryggrad att st fr sina handlingar. Det r iofrsig inte frsta gngen det hnder men undrar hur teslas fanboys ska tolka detta eftersom det frmodligen ingr i den hyperintelligente Musks 4-D plan fr att Teslas brsvrde ska 10dubblas de nrmaste ren.

https://www.npr.org/2025/06/11/nx-s1...ial-media-feud
Citera
2025-06-13, 15:01
Medlem
raskenss avatar
7e AP fonden sljer hela sitt innehav. Dom gjorde en bra hacka.

https://www.di.se/live/sjunde-ap-fon...tlistar-tesla/
Senast redigerad av raskens 2025-06-13 kl. 15:17.
Citera
2025-06-14, 00:23
Avstngd
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Ser ut att ha varit ett korrekt drag. Vad franledde detta?

Se det som flyt.
Jag gillar ju Elon men har noll relation till aktien i vrigt.

Funderar p att sluta trejda i Tesla och kpa en sympatipost p runt $5000 och lgga i byrldan.
Citera
2025-06-14, 07:35
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Se det som flyt.
Jag gillar ju Elon men har noll relation till aktien i vrigt.

Funderar p att sluta trejda i Tesla och kpa en sympatipost p runt $5000 och lgga i byrldan.

Tror p mer uppgng, vntar med att ta profit.

Tesla r en aktie som man gr in och ut ur.

Volatiliteten r min bsta vn.

Aprop The Musk s ska man ju aldrig gifta sig med sin pse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in