Citat:
Hur skall man hinna att framfra relevant kritik mot Musk nr det vller in massa ogrundade anklagelser och lgner genom media som finansieras av de som ser honom som ett hot? Vad finns det ens fr mening med det? Om jag skall kpa en hst och hsten visar sig vara skjuten s finns det ju ingen mening med att ppeka att hsten r dligt skodd? 
Dessutom s spelar eventuell kritik jag m ha ingen roll, d jag accepterar att vrldens mest framgngsrika entreprenr s klart inte r perfekt. Det omvnda gller fr hans kritiker, som r s upptagna att moralisera att det gr ut ver deras prestationer. Jag r intresserad av hur Elon bygger vrde p lng sikt, inte snedsteg p vgen.

Dessutom s spelar eventuell kritik jag m ha ingen roll, d jag accepterar att vrldens mest framgngsrika entreprenr s klart inte r perfekt. Det omvnda gller fr hans kritiker, som r s upptagna att moralisera att det gr ut ver deras prestationer. Jag r intresserad av hur Elon bygger vrde p lng sikt, inte snedsteg p vgen.
Det r uppenbart p sttet du argumenterar och skriver p att du har kopplat samman ditt ego med Elon, varfr du ocks tar kritik mot honom s personligt och knner dig s manad att baktala andra som kommer med helt rimliga frgor och kritik.
Dessa konstiga anekdoter med en dligt skodd hst samt att behva ta ansvar fr massa knepiga saker visar ju bara p frsk till hrskarteknik dr en halmdocka ska spela sin akt. Vldigt lite moraliserarande jag sett hr inne med, snarare folk som inte tar det vl nr fretagsledare konstant ljuger, vilket Elon gr och vilket som enligt mig diskvalificerar honom och hans bolag fr investering fr mig. Men inga problem , finns massa andra bolag tack och lov.
Angende droganvndningen s kunde jag inte bry mig mindre om det p ett moraliskt plan, dock s litar jag inte p honom fr 5 re ang. hans droganvndande. Speciellt inte nr han tidigare sagt att han anvnder Ketamin med recept. Dem vrsta lgnerna anvnder alltid en bit sanning.
Kan inte frestlla mig heller att dessa "drog-test" r s svra att styra p det stt man vill om man r vrldens rikaste man, vad gr man om han sger nej en dag? Golar?