Citat:
Ursprungligen postat av
155bb12
Ja så ser verkligheten ut idag.
Tyvärr tror jag inte regeringen kommer göra något åt detta, bara en SD politiker som kämpar.
Läkarkåren verkar gilla att ange sina patienter.
Det känns som att detta är påtvingat inofficiellt uppifrån.
Trevligt med lite andra inlägg än alla dom meningslösa inlägg från/till den troligtvis fd alkoholisten från Transportstyrelsen som förmodligen dedikerat sitt liv till att förbjuda alkohol.
Man kan dra paralleller mellan en läkare ska anmäla folk som upphälles sig illegalt i Sverige, där gick fackföreningar och anställda ut med stark kritik o kalla det "angiverilagen" många hävda byta jobb eller vi bryta öppet mot lagen.
Men pyssla med angiveri mot svenskar via PEth tester o sedan anmäla det gör man gärna o är stolta över, vi ser via media o mängden fallen som lyfts upp.
Är just här det blir extremt fel, vanliga medborgare som jag kan inte lita på vården o läkare, läkaren behöver inte uppge för patienten vilka tester man tar för att kunna jobba sig fram enligt uteslutnings metoden via testerna till bästa vård enligt läkarens personliga förmåga o tycke.
Man varken kan eller ska som patient lita på läkaren vid blodprover, man ska vara försiktig där man själv vet bästa ifall man kan fastna o bli av med körkortet i samband med tester, har man en känsla man har druckit men man kan inte beräkna vart man hamnar på PEth skalan är bästa att dra ut på testerna, inget kommer förändras för man låter proverna vänta några extraveckor, det finns inte heller lagar som tvingar in en o utföra blodprov inom vissa tidsramar om man inte är skäligt misstänkt för något brott.
Bästa är som jag gör låt vården böla ut, låt dom ringa o påminna, berätta när du är redo o komma istället för vården försöker bestämma det åt dig, som jag läst har många fastnat på peth i samband med tester just dagen efter vissa stor helger, dessa dagar är ingen slump dag för blodprov, det är för att här har man störst chans att patienten druckit o fastnar på på högsta PEth värde. även jag har fått kallelse just dagen efter en stor helg, Som jag berätta jag vägra o nu ställer vården upp på mina termer, kom när det passar dig istället, nu är det jag som sätter datum, jag har gott om tid att förändra o förbereda inför test, alla vinner på det, både jag och vården.