Citat:
Ursprungligen postat av
Tyr96sn213bda
Du kan ju även be dem ta CDT och GT samtidigt. Just för att du inte litar på PEth.
Det är inte testerna i sig jag är orolig över, är mest orolig att just något test rörande runt själva körkortet jag är orolig över, varav jag även vägrar lämna blodprov, för mig är körkortet extremt viktigt, utgör att jag väljer o dra ner på hälsan istället för att riskera körkortet.
Låter helt klart sjukt att gör så, men utan körkort skulle livet bli mycket värre, företag osv vara tvungen o avveckla, sök nytt jobb, påverka drömmen om ett sista litet hus, det är för stor livs förändring att det inte är värt att gå på 100% hälsa då företagandet är en del av mitt liv, något jag trivs med, tappa körkort, företaget o jag skulle må sämre.
Valet blir låt hälsan gå ner om det kommer till det, så länge jag har mitt företag o körkort är det värt att ha en sämre hälsa istället. Helt klart tokigt, men alla gör sina egna val.
Sedan har man ingen rätt o styra över vad läkaren behöver för tester, läkaren är fri o testa för allt som kan ha med tillståndet o göra, är det peth, ingen en patient kan hindra.
Det samma med dom flesta tester, annars kan man hålla sig sjukskriven genom att hindra olika behandlingar o tester efter egen vilja. Så nej, läkaren behöver inte upplysa vad som tas o inte tas.