2025-06-10, 15:26
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Om det funnits upplopp som varit värre än dom 1992 så tycker jag du skall redovisa dessa

25 upplopp som samtliga varit värre i LA, varse god att börja ditt mentalfall.
Jag tycker att du ( och alla andra maga-korkar) har en skyldighet att själva ge er bildning och fakta INNAN du öppnar kakhålet.
Det finns en googling bort, eller prova öppna en bok.

Ska jag ge dig en början?, upploppen på The Hill, det var dödsfall där.
Citera
2025-06-10, 15:40
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindaMertz
🤣

Vänstern enda sätt att vinna är att försöka fängsla sina motståndare. Vi ser det överallt. Hoppas du bryter dig ut indoktrineringen någon gång 🤣

Tv4 var på i väntrummet på vårdcentralen häromdagen och det var det sjukaste jag sett, värre lögner och propaganda än Nordkorea. Sen sitter såna som du tex och köper skiten rakt av, en trög boomer som knappt kan ett ord engelska och blivit indoktrinerade sen förskolan.

Vad tror du händer när all media, alla utbildnings instruktioner är lagda åt ett håll och dag efter dag matar ut ett vinklat budskap? Då tror lättmanipulerade människor som du på det. Det är exakt så man indoktrinerar människor, och med dig har dom lyckats. En del ser igenom det och letar upp sanningen själv, andra som du köper vad som serveras.

Inte konstigt Sverige ser ut som det gör idag när morons som dig har rösträtt.

Perfekt skrivet👍
Citera
2025-06-10, 15:40
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Jag tycker att du ( och alla andra maga-korkar) har en skyldighet att själva ge er bildning och fakta INNAN du öppnar kakhålet.
Det finns en googling bort, eller prova öppna en bok.

Ska jag ge dig en början?, upploppen på The Hill, det var dödsfall där.

Men du "glömde" och redovisa alla dom 25 gånger vi haft upplopp i LA som var värre än dom som var 1992. Kom igen nu din lilla samhallare Visst är det så att du inte ens har en aning om vad som hände 1992

Din referens verkar förövrigt vara skräp och något som skett innan 1992;

Citat:
There is no record of an event specifically called the "Hill Riots" in Los Angeles history based on available information. The term might be a misreference or confusion with other well-documented riots in the city, such as the Watts Riots of 1965.

Jag godtar det som ett försök ändå trots att det egentligen inte borde räknas pga att jag inte har för höga krav mot dem som är kognitivt begränsade. Nå nu har du bara 24 exempel kvar

Dessa systematiska upplopp precis som under BLM med betalda terrorister borde egentligen få hållas. Jag tycker det är fantastiskt att dom bränner ner LA ytterligare en gång till. Det brann tydligen inte tillräckligt i våras med Gavins brandkår utan vatten. Nu har vi upplopp med Gavins poliser som inte ingriper... Fantastisk samhällsservice invånarna får trots att dom har dom högsta skatterna i USA

LA ett lysande exempel på vad som kan hända i ett samhälle styrt av sinnessjuka liberaler.
Citera
2025-06-10, 15:43
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Men du "glömde" och redovisa alla dom 25 gånger vi haft upplopp i LA som var värre än dom som var 1992. Kom igen nu din lilla samhallare Visst är det så att du inte ens har en aning om vad som hände 1992

Din referens verkar förövrigt vara skräp och något som skett innan 1992;

Jag godtar det som ett försök ändå trots att det egentligen inte borde räknas pga att jag inte har för höga krav mot dem som är kognitivt begränsade. Nå nu har du bara 24 exempel kvar

Dessa systematiska upplopp precis som under BLM med betalda terrorister borde egentligen få hållas. Jag tycker det är fantastiskt att dom bränner ner LA ytterligare en gång till. Det brann tydligen inte tillräckligt i våras med Gavins brandkår utan vatten. Nu har vi upplopp med Gavins poliser som inte ingriper... Fantastisk samhällsservice invånarna får trots att dom har dom högsta skatterna i USA

LA ett lysande exempel på vad som kan hända i ett samhälle styrt av sinnessjuka liberaler.
Jag sa inte specifikt LA, du är uppenbarligen en debattssbotör utan ett normalt liv

Hade du ägnat en promille av den tid du satt här åt att skaffa dig en normal bildning hade du kunnat ha det någorlunda bra.
Bildning ger livskvalitet.
Senast redigerad av GustavAnder 2025-06-10 kl. 15:47.
Citera
2025-06-10, 15:46
Medlem
swimmingpools avatar
Trump deporterar väl folk utan rättegång, det är väl det folk protesterar mot?
Citera
2025-06-10, 15:50
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Trump deporterar väl folk utan rättegång, det är väl det folk protesterar mot?
Han deporterar folk som varit i USA i årtionden och jobbar där, DET är orsaken.
Trump gör det medvetet för att skapa bråk
och ta bort fokus från hans misslyckade politik på alla områden.

Typiskt beteende av en auktoritär ledare.
Det funkar kanske i ett par veckor.
Citera
2025-06-10, 15:51
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:

han syftar nog på denna, när hela captitol stod i lågor som du kan se på klippet:

https://x.com/stevenvoiceover/status...18199981375489
Citera
2025-06-10, 15:51
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Okej, alla de hundra personerna höjde inte bara sina röster eftersom 29 blev arresterade. Man hade situationen under kontroll.
Guvernör Newsom hade ett samtal med Trump och om han hade bedömt att situationen var utom kontroll med de resurser som fanns hade han helt enkelt kunnat diskutera alternativet med Nationalgardisterna men det gjorde han inte.

Trump å sin sida sa inte ett ord till Newsom under det samtalet om att han hade tankar på Nationalgardet. Trump ville inte söka en annan lösning. Han visste och ville att detta skulle hända.
Med Trump är allting manipulation, lögner, hot och våld.
Så nu erkänner du att det inte bara ”höjdes röster”. Varför skrev du så till att börja med då? Du snackar om att allting med Trump är lögner och manipulation, samtidigt som du manipulerar fakta själv. Det här är ett ständigt upprepat beteende från Trumps belackare, man beskyller Trump för ett beteende som man själv uppvisar.

Newsom visade så sent som i januari att han hade noll kontroll över brandskyddet i Kalifornien. Pacific Palisades brann upp pga hans dåliga förberedelser och kontroll. Trump är ytterst ansvarig för alla amerikaner. Om han anser att befolkningen är hotad i någon del av landet - av brottslighet, brand osv - kan han ju inte bara stå och se på.

Men det jag verkligen inte fattar är sambandet mellan nationalgardisters närvaro å ena sidan, och vandalisering och plundring å den andra. Det skulle kunna stå 10000 nationalgardister runt mig, jag skulle inte vandalisera eller plundra ändå. Om jag inte vandaliserar eller plundrar så har de ingen anledning att röra mig. Jag utgår från att vi skulle glo ett tag på varann och sen skulle jag gå hem till mig, och de återvända där de kom ifrån. Jag ser inte var vandaliseringen och plundringen kommer in som ett naturligt inslag i Los Angeles pga nationalgardisterna?
Citera
2025-06-10, 15:54
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:

Varför har inte andra presidenter gjort det också? Är man illegal så är man.
Citera
2025-06-10, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
I och för sig var det ju du som först hävdade att Trump bryter mot lagar och konstitution. Så jag tror jag rättmätigt bollar över bevisbördan och utvecklandet på dig.

Fair enough. Många domar har meddelats i lägre domstolar eller appelationsdomstolar och hittills har 96% varit till Trumps nackdel. Det ger en fingervisning om huruvida han agerar lagligt eller inte. Det återstår att se i många fall vad de slutgiltiga domarna blir efter överklaganden. Han har ju bara varit igång i fyra månader och sånt här tar ju tid.

Att som nu federalisera Nationalgardet utan att ens diskutera frågan med guvernören är olagligt och en stämning är inlämnad av Kalifornien.
Högsta Domstolen har med 9-0 dömt att de personer som "deporterats" till olika länder har rätt till due process och ska återföras till USA.
Trump kan inte heller hänvisa till "Alien Enemies Act" för att fortsätta "deporteringar"

En annan order som delvis hör samman med det är Trumps presidentorder att barn till personer som är i USA olagligt inte som nu ska få automatiskt medborgarskap. Högsta Domstolen har inte dömt i den frågan än.

Då har jag hållit mig OnT iallafall men det finns hur mycket som helst om du känner för att upplysa dig om den saken.
Kalifornien m fl stater har lämnade in en stämning angående tullarna eftersom detta ska beslutas i kongressen. I första instans har Trump förlorat.
Det fanns 200 stämningar för ungefär tre veckor sedan, hur många det nu finns vet jag inte men de befinner sig som sagt i olka instanser.

Något som är uppenbart korrupt och olagligt är hans och hans administrations korruption, bl a Förenade Arabemiratens investering på 2 miljarder dollar i Trumps bitcoinscheme, för vilket landet i utbyte fick tillgång till USA:s försvarshemlighter i form av bl a drönare och chips. Allt rakt ned i presidentens ficka.
I det bitcoinföretaget finns sonen till den som är Trumps rådgivare i frågor som rör Arabvärlden.
Eller en middag för de 220 personer som investerade mest i hans memecoins för att få presidentens öra eventuellt och en tur i Vita Huset. Vinst på någon miljard rakt ned i presidentens ficka.
Citera
2025-06-10, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Det var från början omkring hundra personer som höjde sina röster. 29 blev arresterade.

Då sänder Trump olagligt 2000 nationalgardister. Bara 300 har använts. 1700 av dessa har inte haft någon uppgift alls.
Då sänder Trump 2000 nationalgardister till och militärer.

Det här är precis vad Trump och de andra fascisterna ville.

Det är inte olagligt att sända in nationalgardet var har du fått det ifrån?
Trump kan även göra det mot Kaliforniens guvernörs samt borgmästarens vilja. Det har hänt tidigare 1965.
Citera
2025-06-10, 15:57
Citat:

Du menar att han deporterar folk som uppehåller sig illegalt i landet, och som har gjort det årtionden?

Och?

Tänker du likadant om rattfylla?

”Jamen Svenne har haft körkort i årtionden och först nu efter 30 år åker han fast med 2,0 i promille. Asså han ju skött sig i årtionden! Skit i att lagen säger att det är rattfylla. Låt han gå!”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in