2025-06-10, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KNARKAREN85
Detta kan bli inbördeskrig

Storm i ett vattenglas. Det är ju inte ens någon som har dött ännu. Väldigt dåligt drag i det här upploppet, det är ju typ fler soldater där än vad det är demonstranter.

Republikanerna hade kunnat tiga ihjäl det genom att ignorera det, nu ger de demonstranterna legitimitet genom att bli deras "fiende". Svagt agerat.
Citera
2025-06-10, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KNARKAREN85
Detta kan bli inbördeskrig

Jag tänker samma sak.. räcker med att en börja skjuta så lär fler haka på..
Citera
2025-06-10, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindaMertz
Poängen är att Demokraterna är och alltid varit för slaveri och sympatiserar man med dom så är man själv också för det.

Hade dom haft något på Trump hade dom redan använt det istället för att hitta på massa shit 🤣 Det borde väl till och med du fatta gubbe? 🤣🤪

Alltså ni vänsterblivna är så jävla tröga lool! 🤣

Republikanerna har majoritet i kongressen och senaten och hittills har alla republikaner varit lojala med Trump, annars hade det redan varit ett tredje riksrättsåtal.

Dessutom finns det hundratals stämningar mot Trump för alla brott mot konstitution och lagar.
Han förlorar till 96%.

Kan du åtminstone försöka diskutera som en vuxen människa, om du nu är det vilket jag iofs betvivlar.
Citera
2025-06-10, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Det är inte fascism att slå ner våldsamma demonstrationer. Demonstrationer som grundar sig i att amerikanska federala staten utvisar kriminella och detta gillar inte vänstern.

Det var från början omkring hundra personer som höjde sina röster. 29 blev arresterade.

Då sänder Trump olagligt 2000 nationalgardister. Bara 300 har använts. 1700 av dessa har inte haft någon uppgift alls.
Då sänder Trump 2000 nationalgardister till och militärer.

Det här är precis vad Trump och de andra fascisterna ville.
Citera
2025-06-10, 14:52
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Ingen större risk. Det är bara såhär det ser ut i fascistiska länder.

Ja jag vet, vänster slödder har verkligen förstört USA.
Citera
2025-06-10, 14:56
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Det var från början omkring hundra personer som höjde sina röster. 29 blev arresterade.

Då sänder Trump olagligt 2000 nationalgardister. Bara 300 har använts. 1700 av dessa har inte haft någon uppgift alls.
Då sänder Trump 2000 nationalgardister till och militärer.

Det här är precis vad Trump och de andra fascisterna ville.
”Höjde sina röster”? Vilka är det som eldar bilar och plundrar affärer då?
Senast redigerad av Zurfarn08 2025-06-10 kl. 15:00.
Citera
2025-06-10, 14:59
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Trodde högern brukade gilla att delstaterna fick sköta sig och bestämma själva.

Men det gäller kanske bara när de vill hindra folk att utföra aborter, eller hindra skolan att undervisa om slaveriet eller evolutionen.
ICE och migrationspolitiken är en federal angelägenhet.

Tror du att delstaterna bestämmer om sin egen utrikespolitik också?
Citera
2025-06-10, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
”Höjde sina röster”? Vilka är det som eldar bilar och plundrar affärer då?

Upptrappningen skedde i huvudsak när Nationalgardet kom. Vet inte vad dessa 29 som blev arresterade initialt gjorde. Jag försvarar givetvis ingen som eldar bilar eller plundrar, det finns alltid såna idioter.
Det pågår samtidigt fredliga demonstrationer i LA.

Men som sagt bara 300 av de 2000 nationalgardisterna har använts och det är de senaste nyheterna.
Ändå skickar Trump 2000 till och militär.
Citera
2025-06-10, 15:04
Citat:
Upptrappningen skedde i huvudsak när Nationalgardet kom. Vet inte vad dessa 29 som blev arresterade initialt gjorde. Jag försvarar givetvis ingen som eldar bilar eller plundrar, det finns alltid såna idioter.
Det pågår samtidigt fredliga demonstrationer i LA.

Men som sagt bara 300 av de 2000 nationalgardisterna har använts och det är de senaste nyheterna.
Ändå skickar Trump 2000 till och militär.
Ja, och det beror på eldningarna, vandaliseringen och plundringarna. Inte på att några ”höjer sina röster”. Vem fan bryr sig om ifall 100 pers står och skriker?
Citera
2025-06-10, 15:07
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Vill du vara vänlig och utveckla det?
I och för sig var det ju du som först hävdade att Trump bryter mot lagar och konstitution. Så jag tror jag rättmätigt bollar över bevisbördan och utvecklandet på dig.
Citera
2025-06-10, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ja, och det beror på eldningarna, vandaliseringen och plundringarna. Inte på att några ”höjer sina röster”. Vem fan bryr sig om ifall 100 pers står och skriker?

Okej, alla de hundra personerna höjde inte bara sina röster eftersom 29 blev arresterade. Man hade situationen under kontroll.
Guvernör Newsom hade ett samtal med Trump och om han hade bedömt att situationen var utom kontroll med de resurser som fanns hade han helt enkelt kunnat diskutera alternativet med Nationalgardisterna men det gjorde han inte.

Trump å sin sida sa inte ett ord till Newsom under det samtalet om att han hade tankar på Nationalgardet. Trump ville inte söka en annan lösning. Han visste och ville att detta skulle hända.
Med Trump är allting manipulation, lögner, hot och våld.
Citera
2025-06-10, 15:14
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Du kan inte mycket historia , heller..,

Det har varit en lång rad upplopp som varit 25 ggr värre.

Hårresande, det är ju en komplimang om det kommer från dig, du är ju totalt obildad.

Det finns kravallpoliser och NG ( som ska sättas in av delstaten inte av en galen kung)
att involvera reguljär militär är helt sinnesjukt och meningslöst.

Om det funnits upplopp som varit värre än dom 1992 så tycker jag du skall redovisa dessa

25 upplopp som samtliga varit värre i LA, varse god att börja ditt mentalfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in