2025-06-10, 12:03
Avslutad
Ska man sälja i den korta bilden är nog 112 eller 113 ett bra mål. Det borde bli minst en runda till ath

Sälja idag är fel.

Å andra sidan rasat dollarn igen...
Citera
2025-06-10, 15:39
Medlem
Nu har vi haft fem hela veckoljus och ett helt månadsljus ovanför 100k, utan minsta lilla veke nedanför, och snart har det gått tre veckor sedan ATH. Detta börjar bli väldigt olikt dubbeltoppen från förra cykeln, även om det fortfarande går att se vissa smärre likheter med lite björnvilja. Ju längre vi håller oss över 100k, desto mer krystade blir parallellerna, vilket borde medföra minskat PTSD och säljtryck.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-06-10 kl. 15:42.
Citera
2025-06-10, 16:27
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Nu har vi haft fem hela veckoljus och ett helt månadsljus ovanför 100k, utan minsta lilla veke nedanför, och snart har det gått tre veckor sedan ATH. Detta börjar bli väldigt olikt dubbeltoppen från förra cykeln, även om det fortfarande går att se vissa smärre likheter med lite björnvilja. Ju längre vi håller oss över 100k, desto mer krystade blir parallellerna, vilket borde medföra minskat PTSD och säljtryck.

Fenomenet dubbeltoppar kommer med största sannolikhet att hemsöka marknadsdeltagarna under en tid framöver och i synnerhet efter mer expansiv prisutveckling än vad vi har sett än så länge.
Citera
2025-06-10, 16:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Lite trist att Mr.tyger inte vågar komma med predictions längre, han var på god väg att bli en lysande kontraindikator. Gick jag för hårt åt honom EgoistN? Blev han rädd för gadden?

https://media2.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExemVyZzM5MzhtbTJxNzl1ZGhibnQ0amF ldzUyb2tucHZtNGw4aHNiNyZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfY nlfaWQmY3Q9Zw/XI76XNpVNYfCgLcYQ9/giphy.gif

Min prediction är samma som senast: Tesla kommer att 10xa snabbare än BTC, men aktien är volatil och bör hanteras som sådan.

Med det sagt så kommer, som MartyParty sa i DCA-podden (InvestAnswers på måndagar), världens "string-holders" att - när världen minst förväntar sig det - släppa på manipulationen och låta priset rusa upp till astronomiska nivåer. Där det sedan kommer att stabilisera sig - och förbli stabilt.

Klokt är att hålla minst 1BTC för att inte missa detta för det kan gå snabbt.

Mer än så uttalar jag mig inte om min portfölj i nuläget.

Tesla och BTC är de två alfa som finns på marknaden idag (samt ev. nvidia som jag inte kan någonting om).
Citera
2025-06-10, 16:32
Medlem
Citat:
Fenomenet dubbeltoppar kommer med största sannolikhet att hemsöka marknadsdeltagarna under en tid framöver och i synnerhet efter mer expansiv prisutveckling än vad vi har sett än så länge.

Jo, associationerna kan väckas till liv igen på högre nivåer, men vad gäller nuvarande läge tror jag att de snart släpper. Ge det en vecka eller två till över 100k.
Citera
2025-06-10, 18:46
Medlem
Leastons avatar
MSTR + CEP + ASST + SMLR + NAKA + DJT = $76B in capital raising ability to buy Bitcoin.
That's 56% of the AUM of the Bitcoin ETFs and 169% of the net inflows the ETF complex has achieved in last 16 months.
Source: Wells Fargo
https://x.com/matthew_sigel/status/1932040301675266541

$76B på väg in i Bitcoin samtidigt som utbudet är rekordlågt. Enorma inflöden och det "skall bli intressant" att se hur det slår på priset kommande halvår. Och så ETF:erna på det...
Senast redigerad av Leaston 2025-06-10 kl. 18:48.
Citera
2025-06-10, 20:44
Medlem
En djuplodande och varnande jämförelse mellan förra cykeln och innevarande cykel av bitcoin OG Simon Dixon:

https://youtu.be/zHk3T0qD88E?si=DepNDRgeEpdA8yZ9

Hörvärt om du har cirka 40 min uppmärksamhet att spendera.
Citera
2025-06-10, 21:15
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
En djuplodande och varnande jämförelse mellan förra cykeln och innevarande cykel av bitcoin OG Simon Dixon:

https://youtu.be/zHk3T0qD88E?si=DepNDRgeEpdA8yZ9

Hörvärt om du har cirka 40 min uppmärksamhet att spendera.

Kan du summera det viktigaste Stoppis? Kan inte avvara 40 min.

Edit: Iaf inte just nu.
Senast redigerad av hazenectar 2025-06-10 kl. 21:34.
Citera
2025-06-10, 22:08
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Deepseek ger oss:

Citat:
Bakgrund till Bitcoin-lån:
Simon Dixon och Rob diskuterar riskerna med Bitcoin-lån, baserat på tidigare kollaps av plattformar som Celsius, BlockFi och FTX.

Celsius och liknande plattformar lovade hög avkastning på insatta Bitcoin men använde pengarna för riskfyllda handelsstrategier och bedrägerier, vilket ledde till förluster för användarna.

Nuvarande Bitcoin-lånemarknad:
Flera nya plattformar (som Ledn, Lava, 21Shares och Coinbase) erbjuder nu Bitcoin-lån med räntor mellan 5% och 12%.

Simon varnar för att dessa lån kan vara farliga på grund av systemrisk, margin calls och potentiella kaskadeffekter i kryptomarknaden.

Stora faror med Bitcoin-lån:
Systemrisk: Plattformarna kan vara kopplade till hedgefonder, stabila mynt och andra finansiella instrument som kan kollapsa under extrem volatilitet.

Margin calls & skattemässiga konsekvenser: Om Bitcoin sjunker kraftigt kan långivaren likvidera dina tillgångar, vilket skapar en skattepliktig händelse.

Centraliserad kontroll:
Många långivare är kopplade till traditionella finansinstitut som kan manipulera marknaden.

Simon Dixons råd:
Undvik lån mot Bitcoin om möjligt – det enklaste och säkraste är att HODL:a (behålla) Bitcoin i egen förvaring (self-custody).

Om du måste ta lån: Använd bara en liten del av din Bitcoin-portfölj och förstå riskerna fullt ut.

Långsiktigt är Bitcoin inte riggat, men kortvariga manipulationer kan ske.

Slutbudskap:
* "Do less and make more" – ju mer komplexa strategier du använder, desto större risk för förluster.
* Bitcoin är det bästa sättet att skydda sig mot det traditionella finanssystemets problem, men lån mot Bitcoin kan vara fällor.

Säger han något om att köpa eller sälja?

Citat:
Nej, Simon Dixon ger inga direkta råd om att köpa eller sälja Bitcoin i det här klippet. Istället fokuserar han på varningar kring lån mot Bitcoin och riskerna med att använda kryptoplattformar för lån eller avkastning.

Vad han SÄGER OM BITCOIN:
Långsiktigt är Bitcoin inte riggat – Han tror fortfarande på Bitcoin som en värdefull tillgång, men varnar för kortvariga manipulationer.

Självförvaring (self-custody) är bäst – Han uppmuntrar till att hålla Bitcoin i egen plånka, inte på börser eller lånplattformar.

"Do less and make more" – Ju mindre du gör (t.ex. handlar, lånar, spekulerar), desto bättre kan det gå långsiktigt.

Köpa/Sälja?
Han nämner inte specifika tidpunkter för att köpa eller sälja, men hans budskap är:

Om du redan har Bitcoin: Behåll det och undvik onödiga risker (som lån).

Om du överväger lån: Var extremt försiktig – det kan sluta illa.

Hans fokus ligger på riskhantering, inte prisförutsägelser. 🚀

Senast redigerad av Leaston 2025-06-10 kl. 22:10.
Citera
2025-06-10, 22:12
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Lite trist att Mr.tyger inte vågar komma med predictions längre, han var på god väg att bli en lysande kontraindikator. Gick jag för hårt åt honom EgoistN? Blev han rädd för gadden?

https://media2.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExemVyZzM5MzhtbTJxNzl1ZGhibnQ0amF ldzUyb2tucHZtNGw4aHNiNyZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfY nlfaWQmY3Q9Zw/XI76XNpVNYfCgLcYQ9/giphy.gif

Tror jag inte. MrTyger har ett pannben gjort av titan.
En riktig hårding..

Ont, är det sådär härligt stökigt i kryptomarknaden för tillfället.

Ett av mina tyngre innehav,Coinbase, går dock sämre än förväntat. Catherine Woods ARK sägs sälja av.
Citera
2025-06-10, 22:17
Medlem
Citat:

Lät Deepseek sammanfatta. Blev rätt så platt, dock. Kan rekommendera att lyssna på hela inslaget när du får tid.

Citera
2025-06-10, 22:23
Medlem
hazenectars avatar
Getingen lyssnar på den här bangern på hög volym och ber en stilla bön för att det kanske kan bidra till att manifestera en 10k+ grön dildo på prisgrafen inom kort.

https://www.youtube.com/watch?v=B5if2hthPCs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in