Citat:
Ursprungligen postat av
Ploppzan
Hej. Min vän har blivit mördad av en främmande "människa" (läs monster). Det är ett lustmord som begåtts av en person som inte lider av en "allvarlig psykisk störning" i lagens mening. Alltså en sadist/psykopat. Jag vet inte om jag orkar gå på rättegång, men samtidigt så tänker jag att man kanske ångrar sig om man inte går? Jag vill ju visa att jag står på min väns sida "mot" mördaren.. Är det någon som har en vän/bekant/kollega etc som blivit mördad? Hur har ni gjort? Ångrar ni att ni gick eller inte gick?
Din relation är ju till din vän, inte hen's GM. Du skall minnas just din kärlek till din vän. Inte odla ett hat till en främling. Det finns inga objektiva rätt eller fel. Din relation till din vän är Din. Aldrig någon annans. Du får gå på känslan. Det går ju alltid att resa sig och gå om det blir för mycket.
Det går också att söka eget stöd hos en psykolog parallellt. Anhöriga och nära vänner är ju också offer, som kan behöva stöd - och du kan ju välja att gå just som stöd till familjen.
Har du något att tillföra utredningen som skulle kunna påverka utfallet antar jag att du redan fått besked om det.