2025-06-08, 16:36
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiViNE
Har du någon diagnos som gör att du inte är kapabel att bilda dig en egen uppfattning?
Vad är så konstigt med att man lysnnar på något och bestämmer sig för att man tror på det eller inte.?
Snarare tvärtom. Det är du/ni som blir arga och upprörda om folk inte tror och tycker som du/ni gör. Det är ju bara att kolla denna tråd.
Såfort någon säger att DS killen talar sanning så ryggdunkar du/ni dessa.
Så fort någon säger att DS killen ljuger så blir du/ni extremt upprörda.
Varför är det så?
Citera
2025-06-08, 16:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Det finns ingen bild där man kan se det så om du vill säga att du sett det så får du eller 400 berätta vilken bild och var jag kan kolla på den.
Om det inte är dom på bilden så har dom använt bilden för att blåsa dumhuvuden som dig.

Vad skulle kunna vara en rimlig anledning tycker du, för en småbarnspappa som redan är under lupp att vilja få folk att tro att de börjat med sånt innehåll?
Citera
2025-06-08, 16:45
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Grattis, du har just beskrivit hur man förlamar all form av diskussion. Om allt som sägs kräver objektiva bevis för att ens få nämnas, så kan ingen diskutera någonting överhuvudtaget. Det här är ett forum, inte ett jävla laboratorium. Folk refererar, tolkar, återger , det kallas samtal. Om du kräver bevisnivå som om varje tråd vore en brottsutredning så är du nog lite felparkerad.

Du verkar ha missat att Flashback inte drivs av Åklagarmyndigheten.
Problemet är att folk inte diskuterar vad dem tror, folk säger att bilden på Chrippa och Linnea är äkta och blir extremt arga om någon ifrågasätter det.
Folk säger att DS killen talar sanning, och blir extremt arga om någon tror annorlunda.

Du pratar om att detta ska vara en sida där man kan diskutera åsikter, teorier och vad man tror/tänker, men samtidigt blir du/ni extremt upprörda om någon inte tror/tänker samma sak som er. Det är ju du/ni som vill att alla ska tro att det du/ni säger är den objektiva sanningen, och då behöver ni kunna bevisa det.
Hade ni varit okej med "det här är min åsikt, du får ha din egen åsikt" hade ingen krävt bevis.

Utan bevis på vad som faktiskt är sant kan man diskutera vad man tror, baserat på det som finns offentligt.
Det är det du/ni inte förstår. Eran personliga åsikt, det ni tror är enligt er sanningen, därför blir du/ni så upprörda om någon tror något annat.
Citera
2025-06-08, 17:14
Medlem
Citat:
Det du beskriver som ”folk blir arga” är i själva verket att folk bemöter dina påståenden med motargument, något du verkar tolka som personliga påhopp så fort någon inte håller med. Det är inte vi som har problem med olika åsikter, det är du som inte klarar av att någon ifrågasätter din pseudologik utan att linda in det i bomull. Om du vill sitta ostört och monologa om din ”sanning”, kanske du ska starta en blogg istället för att hänga på ett diskussionsforum.

Alternativt, be någon printa ut dina inlägg så du kan läsa dem högt för dig själv och applådera i lugn och ro.

Mycket mycker bra skrivet.

Men ägnar man så mycket av sin tid åt att försvara ett drägg som Räkan så har man sannolikt inte alls bestick i rätt låda.
Citera
2025-06-08, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Vem fan skrev massa bilder?

Frågan var
Om du inte sett det på bilder, hur vet du då att Linnea har ett födelsemärke där?
Stalker varning

Den andra användaren började helt plötsligt tjata om massa bilder. Jag förnekade massa. Då påstod du jag menade inga bilder.

Jag har sett det på bilder. Men inte massa.
Senast redigerad av 400Ben 2025-06-08 kl. 17:30.
Citera
2025-06-08, 17:34
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Den andra användaren började helt plötsligt tjata om massa bilder. Jag förnekade massa. Då påstod du jag menade inga bilder.

Jag har sett det på bilder. Men inte massa.
Kan du inte säga vart man kan hitta dessa bilder då? Eftersom jag hittar ingen bild på Linneas instagram där man ser ryggen och födelsemärket
Citera
2025-06-08, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Mycket mycker bra skrivet.

Men ägnar man så mycket av sin tid åt att försvara ett drägg som Räkan så har man sannolikt inte alls bestick i rätt låda.

Förstår inte behovet att skydda Christopher även ifrån oförtjänt kritik.
Citera
2025-06-08, 17:45
Avstängd
Citat:
Det du beskriver som ”folk blir arga” är i själva verket att folk bemöter dina påståenden med motargument, något du verkar tolka som personliga påhopp så fort någon inte håller med. Det är inte vi som har problem med olika åsikter, det är du som inte klarar av att någon ifrågasätter din pseudologik utan att linda in det i bomull. Om du vill sitta ostört och monologa om din ”sanning”, kanske du ska starta en blogg istället för att hänga på ett diskussionsforum.

Alternativt, be någon printa ut dina inlägg så du kan läsa dem högt för dig själv och applådera i lugn och ro.

Det är så hela tiden och jag önskar att det fanns ett sätt att blockera vissa användare så det går att diskutera utan att behöva alla dessa inlägg som bara ska dras i långbänk med syfte att dels fokusförflytta och dels idiotförklara andra.

Det vore nästan mentalt mord att se Dopy och Rask att diskutera något i dagar, veckor, månader, år.

Jag vet att Dopy inte alla gillar att jag ser det killen som säger att Chrippa hotat som sant honom baserat på vad killen sa och hur han sa det.
Men helt ärligt struntar jag fullkomligt i vad andra tycker för jag kommer inte att ändra mig fast tex Dopy eller någon annan vill det.
Citera
2025-06-08, 17:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Förstår inte behovet att skydda Christopher även ifrån oförtjänt kritik.

Han borde kunna göra det själv utan arga terrier som försvarar honom.
Citera
2025-06-08, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Dom har också utmätt fejk Rolex

Riktig tvättäkta supernolla.

En s.k "vilja men inte kunna" kille

Hade han haft krypto tillgångar hade han visat upp det.
Idioten drog väl in lite krypto men brände dom lika fort.
Från månad till månad.

Han lever för dagen.

Det går köpa hus i Dubai för krypto. Bilar också.
Ngt chrippa såklart inte kan köpa då han inte äger några coins.

Han är fattigare än Olof K till och med...

Glöm inte armbanden som KF också lämnade tillbaka.
Citera
2025-06-08, 17:51
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Alla förstår vad du menar.
Jag tänker dock inte ändra mig för jag ser ingen anledning till att han ljuger.
Du är besatt av att alltid ha rätt.
Nej, jag säger inte att jag har rätt, eftersom jag inte ens har uttryckt en egen åsikt om dessa 2 punkter.
Jag säger inte heller att du måste ändra dig, om du tror DS killen talar sanning så är din fulla rätt, och ingen ska säga att du inte får tro på det killen säger.

Kommer dock en användare och säger "jag tror DS killen ljuger", ska man inte säga att den användaren har fel bara för att man tror olika, man kan diskutera "varför tror du han säger sanningen/ljuger", men just nu sitter ingen av oss på den objektiva sanningen, ingen av oss kan bevisa om DS killen talar sanning eller ljuger, vi kan bara prata om vad vi tror och varför.

Men folk som säger att dem tror "DS killen ljuger" blir idag påhoppade av folk som tror "DS killen talar sanning", och då ber man dem bevisa att "DS killen talar sanning" och inte bara är deras åsikt, och sen spårar det ur.
Citera
2025-06-08, 17:56
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Herregud, det är ju DU som säger att jag ryggdunkar. Jag frågar var jag gör det och du svarar inte på det. Om du inte fattar att du då fokusförflyttar så är nog allt hopp för dig borta.
Jag skrev ett helt inlägg som du ignorerade och ditt svar innehöll enbart ämnet ryggdunkar.

Och du vägrar svara på 2 enkla frågor
Så du menar att ingen blivit upprörd och ifrågasatt dem användare som inte trott att DS killen säger sanningen?

Förstår du skillnaden på att säga
"Jag tror killen med DS talar sanning" vs att säga "det killen med DS säger är sant"?

Om du vägrar svara på mina frågor, och enbart kräver att jag ska svara på dina frågor så blir det ju omöjligt att ha en diskussion med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in