2025-06-08, 07:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Trams.

Borde ju vara lätt för dig att motbevisa i sådant fall - men det kan du ju inte eftersom det är korrekt.
Citera
2025-06-08, 08:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Borde ju vara lätt för dig att motbevisa i sådant fall - men det kan du ju inte eftersom det är korrekt.
Det pågick minst fyra övningar med bl a falska radarekon och falska varningar.
Och det framgår ju väldigt tydligt av förhören och mikrofonupptagningarna att det spelade en stor roll för händelseförloppet.
Citera
2025-06-08, 08:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det pågick minst fyra övningar med bl a falska radarekon och falska varningar.
Och det framgår ju väldigt tydligt av förhören och mikrofonupptagningarna att det spelade en stor roll för händelseförloppet.
En gång till då: Som jag skrev - det pågick inga flygövningar i närheten av Pentagon och det fanns ögonvittnen runt flygplatsen.

Menar du att flygplanet som observerades både från marknivå luft med ögon och radar och kraschade in in i pentagon inte fanns eftersom det pågick radarövningar i andra delar av usa?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-06-08 kl. 08:07.
Citera
2025-06-08, 08:13
Bannlyst
Citat:
En gång till då: Som jag skrev - det pågick inga flygövningar i närheten av Pentagon och det fanns ögonvittnen runt flygplatsen.

Menar du att flygplanet som observerades både från marknivå luft med ögon och radar och kraschade in in i pentagon inte fanns eftersom det pågick radarövningar i andra delar av usa?
Jag menar att det kan ha varit ett annat plan eller en missil som lätt kan misstas för flygplan.
Citera
2025-06-08, 08:19
Medlem
Citat:

Inse att det inte spelar någon roll hur omfattande bevisning som finns. Konspirationsteoretikerna slår ändå ifrån sig. Jag har en på mitt jobb. ALLT är misstänkt och riggat/fejkat.
Citera
2025-06-08, 08:21
Medlem
Citat:
Jag menar att det kan ha varit ett annat plan eller en missil som lätt kan misstas för flygplan.
Ett annat plan? Hur skulle isåfall det planet klara av att träffa pentagon?
Citera
2025-06-08, 08:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GolarensPolare
Ett annat plan? Hur skulle isåfall det planet klara av att träffa pentagon?
Ett ombyggt stridsflyg t ex.

Det var ju så dom planerat det i Operation Northwoods. Utbytta och radiostyrda plan.
Senast redigerad av adaptern 2025-06-08 kl. 08:29.
Citera
2025-06-08, 08:48
Medlem
Citat:
Ett ombyggt stridsflyg t ex.

Det var ju så dom planerat det i Operation Northwoods. Utbytta och radiostyrda plan.
Så man skulle behöva fullständigt förinta ett befintligt plan, inklusive besättning och passagerare, för att sedan byta ut det mot ett specialbyggt radiostyrt plan. Vad tjänar man på att göra den insatsen?
Citera
2025-06-08, 08:51
Bannlyst
Citat:
Så man skulle behöva fullständigt förinta ett befintligt plan, inklusive besättning och passagerare, för att sedan byta ut det mot ett specialbyggt radiostyrt plan. Vad tjänar man på att göra den insatsen?
Fråga dom som planerade Operation Northwoods.

Om man visste att det inte gick med ett vanligt passagerarplan, vad skulle man göra?
Citera
2025-06-08, 13:12
Medlem
Citat:
Fråga dom som planerade Operation Northwoods.

Om man visste att det inte gick med ett vanligt passagerarplan, vad skulle man göra?
Det fanns vad jag vet inga passagerarplan inblandade i de planerna.

Jag försöker faktiskt hitta något som antyder att maximala hastigheten skulle vara så beroende av höjden som du antyder, men jag lyckas inte. Antingen är jag för dålig på att söka, eller så har du fel.
Citera
2025-06-08, 13:20
Bannlyst
Citat:
Det fanns vad jag vet inga passagerarplan inblandade i de planerna.

Jag försöker faktiskt hitta något som antyder att maximala hastigheten skulle vara så beroende av höjden som du antyder, men jag lyckas inte. Antingen är jag för dålig på att söka, eller så har du fel.
Jo dom skulle byta ut ett plan fullt med studenter/ungdomar.

Det är svårt att få fram fakta om Vno, Vmo och alla dessa hastigheter så jag har helt enkelt lyssnat på flygingenjörer och piloter.

Edit: jag fick fram siffran 460 km/h vid 3000 meter, vet ej om det stämmer
Senast redigerad av adaptern 2025-06-08 kl. 13:29.
Citera
2025-06-08, 13:38
Medlem
Citat:
Det är svårt att få fram fakta om Vno, Vmo och alla dessa hastigheter så jag har helt enkelt lyssnat på flygingenjörer och piloter.

Edit: jag fick fram siffran 460 km/h vid 3000 meter, vet ej om det stämmer
Länka källan du fick fram den siffran från så får du hjälp kolla om det stämmer
Senast redigerad av Prudent 2025-06-08 kl. 13:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in