2025-06-07, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bais977
Asså måste säga att jag inte förstår mig på Linn och jobb, eller ja man fattar väl aldrig henne å hennes val men men. Anyway, den lilla tiden hon lägger på sitt ”jobb”, hon skulle kunna jobba heltid med nått annat också och ha dubbla inkomster?! Som t.ex. Sara Tjulander som hon sjöng på dop hos, hon gör så. Supersmart ju! Jag hade helt klart gjort så, casha in medans man kan. Behöver ju inte va heltid heller, hon kan ju jobba 80% eller till och med 50% och fortfarande ha all tid i värld över till sina barn OCH bra inkomst och inte behöva sälja huset. Varför vägrar hon jobba??

Jag kom och tänka på en sak på tal om inkomst, undrar hur det har varit nu med hela "vaggvisorna" som hon och PPD spelade in, har dem fått någon lön eller får dem bara pengar om det går bra för låtarna. Eller har det varit så att dem har själva fått betala för och "låna" studion för och spela in🤔
Citera
2025-06-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillamyrsloken
Bara jag som noterat Simons inlägg med låten "svagare än jag"... kändes lite som en pik mot Linn haha

Tänkte precis som du. Speciellt med hans 🤷‍♂️-emoji.
Citera
2025-06-07, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sprayflaskan
Haha tack! Men till min förtjänst så är ju Linn också en otroligt lättläst person.

Det är ju också så de flesta människor fungerar så det är inte så svårt. Det är bara att tänka lite logiskt. Vi alla är såna
Citera
2025-06-07, 22:45
Citat:
Ursprungligen postat av Fairlyodderika
Hur står människan med benen i kassan? Helt ihopvirade! Ser galet ut hahah
”Många tror att jag är en rik influenser”.
Nä. Det tror många inte.

Och detta eviga pillande i håret!! Där det för övrigt syns tydligt skarven mellan hennes egna spröda tunna hår och fejkhåret.
Citera
2025-06-07, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
”Många tror att jag är en rik influenser”.
Nä. Det tror många inte.

Och detta eviga pillande i håret!! Där det för övrigt syns tydligt skarven mellan hennes egna spröda tunna hår och fejkhåret.

Hahah ingen har anklagat henne för att vara varken rik (eller smart)

Ja hennes egna toppar ser otroligt sköra ut, dags att sluta bleka håret och ha i löshår
Citera
2025-06-07, 23:21
Medlem
Här är hur hon står med benen i kassan

https://imgur.com/a/mMUDAXu

Känns ganska autistiskt
Citera
2025-06-07, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sprayflaskan
Haha tack! Men till min förtjänst så är ju Linn också en otroligt lättläst person.
Haha ja det har du rätt i 😄
Vi vet ju alla hur det kommer sluta (för sluta kommer det &#128556 hon måste bara göra om allt i repris. Haha det var lite sjukt jag kollade på Linns insta, på henne och nya killen och då gick jag in på Simons där han lunkar omkring ensam med en barnvagn, det bara kändes så sjukt...hon har barn lite överallt och hon fortsätter date:a!
Citera
2025-06-08, 07:09
Medlem
Citat:

Känns ganska autistiskt
Autistiskt?
Citera
2025-06-08, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bais977
Asså måste säga att jag inte förstår mig på Linn och jobb, eller ja man fattar väl aldrig henne å hennes val men men. Anyway, den lilla tiden hon lägger på sitt ”jobb”, hon skulle kunna jobba heltid med nått annat också och ha dubbla inkomster?! Som t.ex. Sara Tjulander som hon sjöng på dop hos, hon gör så. Supersmart ju! Jag hade helt klart gjort så, casha in medans man kan. Behöver ju inte va heltid heller, hon kan ju jobba 80% eller till och med 50% och fortfarande ha all tid i värld över till sina barn OCH bra inkomst och inte behöva sälja huset. Varför vägrar hon jobba??
Å andra sidan, vem vill anställa Linn? Måste ju vara dödsstöten för en arbetsgrupp så som hon intrigerar och skapar konflikter. Svag, rädd och inte särskilt begåvad. Inga direkta egenskaper som efterfrågas på arbetsmarknaden. Har öppet sagt att hon alltid skulle prioritera barnen framför jobb, så man kan räkna med att hon inte drar sig för att vabba.
Därtill, ingen utbildning och vid 27 års ålder är ett sommarjobb på Guldfynd det enda på hennes CV.
Kan bli lite svårt, även om hon mot förmodan skulle vilja jobba.
Citera
2025-06-08, 07:20
Medlem
Citat:

Känns ganska autistiskt
Ja, dom s.k. ”snart kissar jag på mig”-benen är ett vanligt förekommande tecken på autism.

Väldigt många hobbypsykologer i denna tråd. L visar inte tecken på autism, nej. Vissa drag absolut, men minst lika många som går emot vad autism faktiskt innebär. Enstaka drag av autism har så gott som alla, men det är helhetsbilden som ger diagnosen.
Citera
2025-06-08, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Ja, dom s.k. ”snart kissar jag på mig”-benen är ett vanligt förekommande tecken på autism.

Väldigt många hobbypsykologer i denna tråd. L visar inte tecken på autism, nej. Vissa drag absolut, men minst lika många som går emot vad autism faktiskt innebär. Enstaka drag av autism har så gott som alla, men det är helhetsbilden som ger diagnosen.

Det är ju ett spektrum, hon skulle absolut kunna befinna sig på den lägre sidan. Med tanken på hennes leverne, alla relationer som kommer och går, hur hon är socialt osv.

Men som många andra påpekar stämmer en del in på borderline också, men det kallas inte borderline längre va?
Citera
2025-06-08, 12:16
Medlem
Citat:
Det är ju ett spektrum, hon skulle absolut kunna befinna sig på den lägre sidan. Med tanken på hennes leverne, alla relationer som kommer och går, hur hon är socialt osv.

Men som många andra påpekar stämmer en del in på borderline också, men det kallas inte borderline längre va?
Autism är absolut ett spektrum, men bör i min mening ses som ett färghjul snarare än en linje. Olika drag kan vara olika starka oavsett funktionsnivå. D.v.s., en högfungerande person kan ha större problem med sinnesintryck än en person med högt stödbehov. Hur som, så finns det ett antal grundkriterier som behöver uppfyllas för att få diagnosen oavsett var på spektrumet man befinner sig - det gör inte L. Hennes sociala framfusighet och förmåga att gå i i djupa relationer lika snabbt som medelsvensson byter strumpor går inte hand i hand med dom svårigheter som ses vid autism. Fixerade intressen som är abnorma i intensitet är det sista L har, snarare kan hon aldrig färdigställa vad on påbörjar för att on tappar intresse oerhört snabbt. Det finns många fler exempel.
Senast redigerad av Retrouvailles 2025-06-08 kl. 12:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in