2025-06-07, 19:02
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Han har själv sagt att de tidigare otroheterna har varit för att han inte varit nöjd i relationen och att han skiljer på sex och kärlek. Tycker inte du att det är bättre att lämna en relation om man inte är nöjd, som C valde att göra?
Kanske hade han till och med försökt det förra året? När han köpte vingården redan i juni utan att C kände till det? Kanske kunde det ha varit en anledning?
Citera
2025-06-07, 19:07
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Tittar jag på majoriteten av de som försvarar honom på Facebook så är de 60+, så gissar att det är den skaran som följer honom på IG
Eller så är det samma målgrupp som man också hittar på hans konserter. Nämligen alla möjliga åldersgrupper, från unga till gamla. Kvinnor som män.
Alla är inte så trångsynta som ni...
Citera
2025-06-07, 19:13
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteelFlint
Okej, C är i Sverige för sin utställning – hon är ensamstående mamma nu, hon kommer att vara borta i några dagar och barnen kommer att vara i skolan och med hennes familj. M och barnflickan bygger ett kafé…. M har inte – enligt källor har hon till och med besökt barnen i Storbritannien eftersom de har varit där och haft minimal kontakt. Barnen har dubbelt medborgarskap och det är något som både C och M ville ha.
Hur vet du att barnflickan hjälper till att bygga ut kaféet? Det stod inte någonstans.

Det skulle vara intressantare att veta om C har en ny nanny nu, eftersom hon precis som M tidigare måste resa till ett annat land för att arbeta. Vem tar hand om barnen då? Deras mormor D? Enligt hennes stories är moster T utomlands på ett bröllop. Eller måste kanske exet F hoppa in?
Citera
2025-06-07, 19:16
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du har anklagat Ciara för att vara alkoholist, otrogen och att ha försummat sina barn. Av någon outgrundlig anledning kämpar du frenetiskt med att skuldbelägga henne för MånsPetters otrohet och missbruk. Ditt beteende liknar en mammas försvar av en son.
Hmm... Låt oss göra som ni MZ-hatare: En helt dum fråga: Kan du bevisa att det inte är så? Att hon inte är alkoholist eller varit otrogen mot MZ? Att barnen inte blir försummade när hon nu är utomlands i flera dagar?
Citera
2025-06-07, 19:25
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Något nytt jag inte läst innan är att C säger att hon har en uppgörelse med barnen att dom själva får bestämma var dom vill bo.
Om den mellersta av bröderna själv också tyckte att skolan i Sverige var trevligare, då kan det bli intressant i framtiden... Men om det verkligen skulle komma ut offentligt är väl tveksamt.

Är det egentligen någon annan som tycker att följande mening från henne är tudelad? "Att något sånt här hamnar i offentligheten på det här sättet, det var så klart ingenting någon av oss önskade." Det var ju hon som tydligt bestämde sättet hur det skulle offentliggöras...
Citera
2025-06-07, 19:34
Medlem
MrFolds avatar
Vad konstigt att ingen av anti-fansen har döpt om honom till Måns Skälmeröv än - Flashback brukar ju vara kreativt med sånt där.

Får inget riktigt grepp på tråden efter att ha läst ett gäng sidor i den. Hur är sympatierna bland de mer regelbundet återkommande postarna fördelad? Det känns som det är 75-25 eller nåt sånt där till förmån för Ciara.

Mitt intryck är att Skälmeröv/Zelmerlöv inte är någon supertrevlig person i vissa lägen direkt. Problem med vissa saker har han helt klart också. Sen är det en annan sak att när det gått så långt som en vårdndadstvist så ligger det i sakens natur att bägge parter har ett intresse att måla upp den andra föräldern i så ofördelaktiga bilder som det bara går utan att framstå som totalt outlandish. Personligen har jag svårt för kändisar som hänger ut sina familjekonflikter och därmed sina egna barn i offentligheten. Det kan inte rimligen spela någon roll för utgången av rättsprocessen av vad som tröskas på sociala medier och vanliga medier. Att vilja ge sin version när man åtminstone delvis är en offentlig person kan jag förstå. Men omsorgen om barnen måste väga tyngre. Och de är INTE betjänta av att detta nu dras i såväl skvallerpress som på Fejjan, Insta och Flashback.
Citera
2025-06-07, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Lyssnar inte på Måns musik eller något men tycker synd om killen, känns som ex-frun är galen och att hon överdriver alltihopa och vill åt uppmärksamheten.. En person som inte är ute efter uppmärksamhet går inte ut på sociala medier och skriver massa skit om sin partner, eller ex partner, vad han än har gjort, speciellt om det finns barn med i bilden.

Att hon får ungarna på heltid och skickar dom till ett annat land är ju helt sinnes, ska inte Måns få någon chans överhuvudtaget?

Mina tankar går till Måns och hoppas han vänder sitt liv till det bättre och får en chans att förbättra sig.

M publicerade på sociala medier att de först skulle skilja sig. Han har tagit drogtester som är positiva, hans otrohet är legendarisk och han är en alkoholist som inte kan ta hand om sina barn utan en barnflicka. Tingsrätten beordrade att barnen skulle flyttas hem – till ett hus de har haft sedan 2018 och där barnen har bott sedan de var 4 veckor gamla – de var i Sverige i 5 månader jämfört med 6 år i Storbritannien. Ms beteende var så oförutsägbart att bara hans föräldrar och renungen skulle vittna för honom…. jag tycker att ditt förtal av C är oberättigat, hon förtalade aldrig sin man, hon berättade sanningen.
Citera
2025-06-07, 19:38
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Mina tankar går till dig som har så skev verklighetsuppfattning.

ALLA visste om hur Måns har betett sig genom åren, ALLA utom hans fru.
Kanske är det du som har en skev verklighetsuppfattning?

Vad hon i alla fall visste från början var att han varit otrogen flera gånger. Det hade han berättat för henne. Och hon hade inga problem med det, eftersom hon var likadan som han. Det har framkommit i flera intervjuer.

Ni behöver inte låtsas som om hon var den okunniga och oskyldiga landsortsflickan. För det är hon definitivt inte...
Citera
2025-06-07, 19:59
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteelFlint
M publicerade på sociala medier att de först skulle skilja sig. Han har tagit drogtester som är positiva, hans otrohet är legendarisk och han är en alkoholist som inte kan ta hand om sina barn utan en barnflicka. Tingsrätten beordrade att barnen skulle flyttas hem – till ett hus de har haft sedan 2018 och där barnen har bott sedan de var 4 veckor gamla – de var i Sverige i 5 månader jämfört med 6 år i Storbritannien. Ms beteende var så oförutsägbart att bara hans föräldrar och renungen skulle vittna för honom…. jag tycker att ditt förtal av C är oberättigat, hon förtalade aldrig sin man, hon berättade sanningen.
Fel. M har inte publicerat på sociala medier att de ska skilja sig. Det har kommit fram genom frågor från pressen och motsvarande publiceringar. Den första som uttalade sig om detta på sociala medier var C. Och det var för att förtala M på ett allvarligt sätt. Följt av ytterligare impulsiva inlägg och efterföljande raderingar av dessa.
Att M skulle vara alkoholist är din påstående, det finns inget officiellt om detta. Dessutom ser man också C mycket ofta med ett vinglas i handen, även när hon är tillsammans med barnen, och hon har flera gånger sagt i intervjuer att hon skulle vara helt förlorad utan nanny. Endast ett av barnen har tillbringat 6 år i Storbritannien. Det andra har tillbringat minst hälften av sitt liv i Sverige, de har varit där sedan september 2024, som man redan har hört flera gånger, så i maj har det redan gått 8 månader, plus ytterligare månader och veckor under semestern. Den lille fyller 3 år om 2 månader.
Om alla hennes anklagelser är sanna eller kanske bara en del av dem, återstår att se. Här pågår fortfarande processer. Faktum är att hon definitivt har förtalat M offentligt, medan han inte har skrivit ett ont ord om henne offentligt.
Citera
2025-06-07, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Vad konstigt att ingen av anti-fansen har döpt om honom till Måns Skälmeröv än - Flashback brukar ju vara kreativt med sånt där.

Får inget riktigt grepp på tråden efter att ha läst ett gäng sidor i den. Hur är sympatierna bland de mer regelbundet återkommande postarna fördelad? Det känns som det är 75-25 eller nåt sånt där till förmån för Ciara.

Mitt intryck är att Skälmeröv/Zelmerlöv inte är någon supertrevlig person i vissa lägen direkt. Problem med vissa saker har han helt klart också. Sen är det en annan sak att när det gått så långt som en vårdndadstvist så ligger det i sakens natur att bägge parter har ett intresse att måla upp den andra föräldern i så ofördelaktiga bilder som det bara går utan att framstå som totalt outlandish. Personligen har jag svårt för kändisar som hänger ut sina familjekonflikter och därmed sina egna barn i offentligheten. Det kan inte rimligen spela någon roll för utgången av rättsprocessen av vad som tröskas på sociala medier och vanliga medier. Att vilja ge sin version när man åtminstone delvis är en offentlig person kan jag förstå. Men omsorgen om barnen måste väga tyngre. Och de är INTE betjänta av att detta nu dras i såväl skvallerpress som på Fejjan, Insta och Flashback.

O vad betyder Skälmeröv?
Citera
2025-06-07, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Om den mellersta av bröderna själv också tyckte att skolan i Sverige var trevligare, då kan det bli intressant i framtiden... Men om det verkligen skulle komma ut offentligt är väl tveksamt.

Är det egentligen någon annan som tycker att följande mening från henne är tudelad? "Att något sånt här hamnar i offentligheten på det här sättet, det var så klart ingenting någon av oss önskade." Det var ju hon som tydligt bestämde sättet hur det skulle offentliggöras...
Japp! Jag tycker att det låter som en skenhelig efterhandskonstruktion från C.
Det är kanske hennes PR-kvinna som författat det.
Om C bara förtalade MZ första gången skulle man kanske kunna bortse ifrån det förtalet.
Tro att det berodde på ilska och upprördhet, att hon inte tänkte sig för.
Men andra gången, efter en tid när det lugnat ner sig, kan jag inte bortse ifrån.
Och då känns ju även förtal nr 1 vara en väldigt medveten handling.

C tycker det är den mest "hjärtskärande" tid hon gått igenom! Right! Men då uppför man sig väl inte så?
Hämndlystet och elakt. C har gjort mkt för att skada MZ och även hans karriär.
Förtalet är bara en del av det.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-06-07 kl. 22:15.
Citera
2025-06-07, 22:23
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Japp! Jag tycker att det låter som en skenhelig efterhandskonstruktion från C.
Det är kanske hennes PR-kvinna som författat det.
Om C bara förtalade MZ första gången skulle man kanske kunna bortse ifrån det förtalet.
Tro att det berodde på ilska och upprördhet, att hon inte tänkte sig för.
Men andra gången, efter en tid när det lugnat ner sig, kan jag inte bortse ifrån.
Och då känns ju även förtal nr 1 vara en väldigt medveten handling.

C tycker det är den mest "hjärtskärande" tid hon gått igenom! Right! Men då uppför man sig väl inte så?
Hämndlystet och elakt. C har gjort mkt för att skada MZ och även hans karriär.
Förtalet är bara en del av det.
Ja, jag håller med dig. Och dessutom var det inte bara den här gången. Det var också delvis så förra året, om än inte i samma utsträckning.

När de separerade sa M att han skulle kämpa för relationen och bad om att det skulle hållas privat. Kort därefter uttalade hon sig också offentligt (Aftonbladet, 15 juni 2024):
”Måns och jag går igenom en svår och privat tid”, skriver hon i ett mejl till Aftonbladet.
”Vårt främsta fokus är och kommer alltid att vara våra barns välbefinnande och skydd.”

Det hade räckt som uttalande. Men till det kommer:

”Men jag är fullständigt hjärtekrossad”, skriver hon.

Och bam, redan börjar ryktena gå... Antingen är hon helt impulsiv och har inte kontroll över sådana offentliga uttalanden. Eller så var det medvetet.

Och ingen kan väl påstå att hon inte vet vilken inverkan det har på forum som detta, sociala medier eller andra tidningar. Hon är verksam inom samma bransch.
Senast redigerad av Sagotradapplet 2025-06-07 kl. 22:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in