2025-06-07, 21:13
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Klla p det?

Ledsen att vara dryg, men allt intuitivt vetande lutar mot att det var rika vnstermnniskor som blev bergtagna av Teslas miljvnliga elbilar, s jag vill faktiskt ha en klla p ditt pstende.

Eller menar du att Joe Redneck och hans syster/fru i rostbltet i Amerika kpte varsin Tesla i parti och minut???

Hgermnniskor gillar ny teknologi dom med och det r ingen brist p vlbrgade och tekniktrstiga hgerpersoner.

Dremot tror jag inte mnga hgerpersoner kpte en Tesla i tron att dom skulle rdda klimatet.

Vad recnecks har med det att gra frstr jag dock inte.
Citera
2025-06-07, 21:16
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Hgermnniskor gillar ny teknologi dom med och det r ingen brist p vlbrgade och tekniktrstiga hgerpersoner.

Dremot tror jag inte mnga hgerpersoner kpte en Tesla i tron att dom skulle rdda klimatet.

Vad recnecks har med det att gra frstr jag dock inte.

Nja, Teslas frsljning gick ju i botten nr Musk klev ut ur garderoben och blev full on MAGA och pseudo-Nazist...

Om Teslas kundbas var hgermnniskor borde vl deras frsljning KAT efter Musks heilande och pudel-hoppande p Trumps rally???
Citera
2025-06-07, 21:22
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Nja, Teslas frsljning gick ju i botten nr Musk klev ut ur garderoben och blev full on MAGA och pseudo-Nazist...

Om Teslas kundbas var hgermnniskor borde vl deras frsljning KAT efter Musks heilande och pudel-hoppande p Trumps rally???

Varfr skulle frsljningen ha kat bland hgermnniskor pga det? Vilken rationell person springer och spontankper en bil pga att garen sger sig st p samma sida politiskt? Hgermnniskor brukar vara mer rationella n s men det kan frklara varfr vnstermnniskor kper mindre Teslor om det stmmer.
Citera
2025-06-07, 21:34
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Visst, hypen kring Apple r vldigt verdriven. Deras affrsmodell var att ta befintlig teknik frn olika hll, som andra smartare personer hade utvecklat, klmma ihop dem i en handhllen telefon och smlla p med en ckligt rund och ful design. Medan Homeopaten Steve Jobs* stod som en Jesus i svart polotrja och lovade guld och grna skogar...

MEN, trots allt detta trams s kunde nd Apple leverera en fungerande produkt, och frbttra produkten ver tid, och skala upp produktionen och leverera mer och mer av sina apfula telefoner till dumma konsumenter.

Teslas grej har varit att slja lyxbilar till rika mnniskor som rstar till vnster och vill visa fr sina vnsterrstande grannar att de r progressiva och coola. Teslas marknadsfrdel var ocks att de var frst med elbilar, s de rika vnstermnniskorna hade inte s mnga andra alternativ om de ville visa sig empatiska och coola...

Ser du nu hur Teslas affrsid brjar krackelera givet vad som hnt senaste ret...

*Steve Jobs hade ocks mycket mjligt kunnat vara vid liv nnu idag, om han accepterat att f modern vetenskaplig vrd mot sin cancer... visst, han var en skitjobbig typ, men trist att han behvde d i frtid p grund av pseudovetenskap.

Sja! Tnk p att ldvinet skall rcka hela kvllen.
Citera
2025-06-07, 22:05
Medlem
Citat:
Klla p det?

Ledsen att vara dryg, men allt intuitivt vetande lutar mot att det var rika vnstermnniskor som blev bergtagna av Teslas miljvnliga elbilar, s jag vill faktiskt ha en klla p ditt pstende.

Eller menar du att Joe Redneck och hans syster/fru i rostbltet i Amerika kpte varsin Tesla i parti och minut???

Jag har krt Tesla i 8 r och varit med i diverse grupper och forum. Jag vet.
Citera
2025-06-07, 22:10
Medlem
Citat:

De allra flesta fungerande mnniskor r varken vnster- eller hger p det stt du tror.
Citera
2025-06-07, 22:16
Medlem
Citat:
Varfr skulle frsljningen ha kat bland hgermnniskor pga det? Vilken rationell person springer och spontankper en bil pga att garen sger sig st p samma sida politiskt? Hgermnniskor brukar vara mer rationella n s men det kan frklara varfr vnstermnniskor kper mindre Teslor om det stmmer.

Antalet nazister som kper Tesla r ganska litet.
Citera
2025-06-07, 22:54
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:

Har du kllor p det, eller hittar du bara p efter hur du tycker verkligheten borde vara?
Citera
2025-06-07, 22:59
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Sja! Tnk p att ldvinet skall rcka hela kvllen.

Jag r s besviken p dig, jag trodde s mycket bttre om din frmga...

1. Jag brukar cannabis, inte ldvin.

2. Om du inte hller med mig fr du faktiskt komma med motargument, som en tnkande mnniska.

3. Var det du som kom p den JTTESMARTA piken med ldvin??? Eller var det CHATGPT eller ngot annat AI trams???
Citera
2025-06-08, 00:33
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Jag r s besviken p dig, jag trodde s mycket bttre om din frmga...

1. Jag brukar cannabis, inte ldvin.

2. Om du inte hller med mig fr du faktiskt komma med motargument, som en tnkande mnniska.

3. Var det du som kom p den JTTESMARTA piken med ldvin??? Eller var det CHATGPT eller ngot annat AI trams???

Du utgr ifrn att jag har ngot som helst intresse att vertyga dig. Men jag r nd tacksam fr att du fr Teslas aktiegare att se frstndiga ut. 100% ChatGPT free.
Citera
2025-06-08, 09:57
Medlem
Jordgubbes avatar
26 000 inlgg, har ni redan avhandlat

1. Nr kommer styrelsen att avstta Elon Musk
2. Vem tar ver istllet, i s fall
3. Hur kommer det pverka kursen
Citera
2025-06-08, 11:33
Medlem
raskenss avatar
Patrik Boyle har en djupgende analys av brket mellan Teslas CEO och Trump som r intressant ut Teslas perspektiv:

https://youtu.be/6nX63zInJkY?si=ptUwk5XbStOuq-fc
Senast redigerad av raskens 2025-06-08 kl. 12:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in