2025-06-06, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
Tack!

Riskakor med honung avfärdade jag faktiskt länge men tänkte att jag kan i alla fall testa. Jag upplever en markant, positiv effekt. Antagligen för jag kör morgonpassen på fastande mage. Inbillar mig att det blir som en hävstångseffekt på detta lilla pre workout meal.

Nu när min förbränning kom igång, är det så befriande att jag kan äta just massor av potatis - och i viss mån ris - och ändå ticka ned i vikt. Jag äter ofta nasi goreng. Eftersom vitkålen genererar ett berg av mat. Det är ju härligt att få äta en riktigt stor måltid under deff, även psykologiskt sitter det fint med en megatallrik mat.

Nix, inga som helst sides av tren. När jag körde Testo/Mast/Tren somrarna 2022 och 2023 fick jag en enda sides: De sinnessjuka svettningarna. De kom i vecka tre, fyra. Men nu kliver jag snart in i vecka 6 och de fortsätter lysa med sin frånvaro

Men jag har tur, för min kropp hanterar prepp bra. Märker få - och knappt kännbara - bieffekter. Det gäller även psyket. Jag blir tvärtom bara mer balanserad och harmoniskt. Rimmar med min tes om att ass förstärker ens grundpersonlighet.

Kör hårt du också Mr Razorsharp!

Slänger man in en refeed dag ibland (7g kolhydrater x KV) känns det som metabolismen bara skruvas upp med prepp i systemet hehe. Så kan ju vara ett ess att ha i rockarmen när det börjar gå trögt och när instinkten säger att man bör sänka kalorierna egentligen.
Citera
2025-06-06, 17:43
Medlem
Citat:
Förresten FB007, har du sett den här genomgången av EQ av Dr James (eller vad han nu kallar sig)?

https://youtu.be/Pu_VkaFsjVU

Om ja, dina 50 cents på det han presenterar?

Haha, skön dramatiserad underton videon igenom

Intressant det han nämner att om du inte får förhöjda röda blodkroppar, att det då inte göra något vilket jag funderat på i och med att det inte verkar höja min RBC. Det är ju en prestationshöjande effekt man vill ha egentligen, samtidigt vill du inte ha för mycket av det.

Jag upplevde ju lågt E2 ganska omgående och det är ju jävligt skadligt, så det får man absolut vara obs på. Även sina njurvärden.

Har du sett Nippards senaste video om hans årlånga experiment att lägga på sig mer massa och se om han nått sin genetiska limit? Alltid roligt att följa sådana experiment, var riktigt väl genomförd med dexa scans och ultraljud osv. var kul att se hans brorsas gains också hehe.
Citera
2025-06-06, 19:25
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB007
Haha, skön dramatiserad underton videon igenom

Intressant det han nämner att om du inte får förhöjda röda blodkroppar, att det då inte göra något vilket jag funderat på i och med att det inte verkar höja min RBC. Det är ju en prestationshöjande effekt man vill ha egentligen, samtidigt vill du inte ha för mycket av det.

Jag upplevde ju lågt E2 ganska omgående och det är ju jävligt skadligt, så det får man absolut vara obs på. Även sina njurvärden.

Har du sett Nippards senaste video om hans årlånga experiment att lägga på sig mer massa och se om han nått sin genetiska limit? Alltid roligt att följa sådana experiment, var riktigt väl genomförd med dexa scans och ultraljud osv. var kul att se hans brorsas gains också hehe.

Ja, det är alltid lika befriande när en vinkel är helt, totalt konsekvensneutral och objektiv

E2 har jag dålig koll på. Hur motverkade du det eller red du bara ut stormen?

Ja, jag såg den samma kväll som den kom ut. Otroligt intressant och bland (lätt!) det bästa jag sett. Jag är djupt imponerad av honom. Dels för hans saklighet, kunskap och nyfikenhet, dels för hur han går genom rutan på ett så genomsympatiskt vis. Och så gör han bra produktioner.
Citera
2025-06-06, 19:42
Medlem
Citat:
Ja, det är alltid lika befriande när en vinkel är helt, totalt konsekvensneutral och objektiv

E2 har jag dålig koll på. Hur motverkade du det eller red du bara ut stormen?

Ja, jag såg den samma kväll som den kom ut. Otroligt intressant och bland (lätt!) det bästa jag sett. Jag är djupt imponerad av honom. Dels för hans saklighet, kunskap och nyfikenhet, dels för hur han går genom rutan på ett så genomsympatiskt vis. Och så gör han bra produktioner.

Jag blev tvungen att höja testostereonet och det kirrade biffen hehe. E2=östrogen.

Ja den var riktigt välgjord. Led med honom när han skadade knät där på det dummaste sättet egentligen, fy fan vilken mardröm. Han lyckades ju lägga på sig lite muskler ändå men frågan är om det ens var muskelvävnad eller bara intracellulär vätska. Bicepsen bekräftades ju ha vuxit lite utifrån ultraljud.

Han körde ett pass med Larry Wheels för inte så länge sedan, det var kul att se dom köra ihop hehe. Då sa han att han var inne i en deff som även var cliffhangern där i hans egna video.

Annars trendar ju the sugar diet rätt friskt nu, sett något om den? Mark Bell som gett den ljus och alla verkar ha hakat på tåget och äter inprincip bara socker och knappt något fett eller protein alls.

Låter helt sjukt egentligen men finns en viss vetenskap bakom, att nyttja FGF21 som höjs och på så sätt bränna fett som aldrig förr. Mark Bell har ju blivit helt galet rippad på dieten. Chase Iron som jag följer kör den också just nu och uppdaterar friskt hur det går och hur man gör osv, riktigt kul att föllja.

Aldrig något jag kommer testa på dock haha, känns väl sådär att smälla i sig endast frukt och godis om dagarna.
Citera
2025-06-07, 08:53
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Jag blev tvungen att höja testostereonet och det kirrade biffen hehe. E2=östrogen.

Ja den var riktigt välgjord. Led med honom när han skadade knät där på det dummaste sättet egentligen, fy fan vilken mardröm. Han lyckades ju lägga på sig lite muskler ändå men frågan är om det ens var muskelvävnad eller bara intracellulär vätska. Bicepsen bekräftades ju ha vuxit lite utifrån ultraljud.

Han körde ett pass med Larry Wheels för inte så länge sedan, det var kul att se dom köra ihop hehe. Då sa han att han var inne i en deff som även var cliffhangern där i hans egna video.

Annars trendar ju the sugar diet rätt friskt nu, sett något om den? Mark Bell som gett den ljus och alla verkar ha hakat på tåget och äter inprincip bara socker och knappt något fett eller protein alls.

Låter helt sjukt egentligen men finns en viss vetenskap bakom, att nyttja FGF21 som höjs och på så sätt bränna fett som aldrig förr. Mark Bell har ju blivit helt galet rippad på dieten. Chase Iron som jag följer kör den också just nu och uppdaterar friskt hur det går och hur man gör osv, riktigt kul att föllja.

Aldrig något jag kommer testa på dock haha, känns väl sådär att smälla i sig endast frukt och godis om dagarna.

Östrogen, alltså. Skönt att lite då och då få känna sig totalt puckad, haha. Det gör mig...humble, tack kompis

Ja, när Jeff skadade sig i bensparken gjorde det ont i mitt eget knä. Så onödigt och tänk vad otroligt irriterande just det här året; under hans 12 månader långa studie. Dessutom korkat av läkarna/teamet att lägga in ett sådant moment.

Aldrig hört talas om The Sugar Diet och ja: Låter helt galet! Mark och Chase är nya namn för mig, tack för tips. Okey: kan inte släppa det. Inget protein och inget fett, alltså. Låter som om Malaco fått barn med filmen Gökboet
Citera
2025-06-07, 11:29
Medlem
Citat:
Östrogen, alltså. Skönt att lite då och då få känna sig totalt puckad, haha. Det gör mig...humble, tack kompis

Ja, när Jeff skadade sig i bensparken gjorde det ont i mitt eget knä. Så onödigt och tänk vad otroligt irriterande just det här året; under hans 12 månader långa studie. Dessutom korkat av läkarna/teamet att lägga in ett sådant moment.

Aldrig hört talas om The Sugar Diet och ja: Låter helt galet! Mark och Chase är nya namn för mig, tack för tips. Okey: kan inte släppa det. Inget protein och inget fett, alltså. Låter som om Malaco fått barn med filmen Gökboet

Inte sett dokumentären - Bigger, stronger, faster?

Var den dokumentären som fick upp mina ögon för steroider hehe, riktigt bra dokumentär. Den Mark Bell är känd ifrån från början som han gjorde med sina bröder, nu är han en rätt stor "influencer" med poddar osv. predikat mycket ketogen diet tidigare har jag för mig men nu satt ljus för the sugar diet som är minst sagt kontroversiell och ledde till att han tappade en hel del följare.
Citera
2025-06-07, 16:04
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Inte sett dokumentären - Bigger, stronger, faster?

Var den dokumentären som fick upp mina ögon för steroider hehe, riktigt bra dokumentär. Den Mark Bell är känd ifrån från början som han gjorde med sina bröder, nu är han en rätt stor "influencer" med poddar osv. predikat mycket ketogen diet tidigare har jag för mig men nu satt ljus för the sugar diet som är minst sagt kontroversiell och ledde till att han tappade en hel del följare.

Jomen den har jag sett. Rent av 2-3 gånger, senast bara för några veckor sedan. Jaha, det är den Mark Bell. Okey, det får bli en del av min lördagsunderhållning. Alltså, det fortsätter låta helt bisarrt - och går emot allt man "vet" - om att träna och vilja bygga muskler och inte äta protein (och fett)!
Citera
2025-06-07, 16:17
Medlem
Citat:
Jomen den har jag sett. Rent av 2-3 gånger, senast bara för några veckor sedan. Jaha, det är den Mark Bell. Okey, det får bli en del av min lördagsunderhållning. Alltså, det fortsätter låta helt bisarrt - och går emot allt man "vet" - om att träna och vilja bygga muskler och inte äta protein (och fett)!

Tänkte det att den måste du ju bara sett hehe.

Jo alltså både fettet och proteinet hindrar FGF21, men dom slänger in ett proteinmål i slutet av dagen, om dom inte sugar fastar den dagen hehe, då är det endast fruktos och vanligt socker som gäller hehe. Är du pre-diabetiker låter det som rent självmord hehe, som sagt inget jag kommer testa, går ju att bli rippad på det hederliga och klassiska sättet.
Citera
2025-06-08, 10:06
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Tänkte det att den måste du ju bara sett hehe.

Jo alltså både fettet och proteinet hindrar FGF21, men dom slänger in ett proteinmål i slutet av dagen, om dom inte sugar fastar den dagen hehe, då är det endast fruktos och vanligt socker som gäller hehe. Är du pre-diabetiker låter det som rent självmord hehe, som sagt inget jag kommer testa, går ju att bli rippad på det hederliga och klassiska sättet.

Alltså, vad äter de då? Bara supersnabba kolisar? Finns en stam i en djungel i sydamerika som i princip bara lever på frukt. De är tokdeffade men har samma muskelmassa som långdistanslöpare. Men med Bell & Co behåller de alltså sin muskelmassa - och växer mer? - utan protein?

Nej, fy - Jag skulle må piss av äta det. Om jag beställer in en hamburgertallrik, tar jag av brödlocket och kanske äter det undre + att jag i regel lämnar pommes kvar. Det är liksom proteinet och fettet min kropp vill åt.
Citera
2025-06-08, 10:23
Medlem
IvanDF3s avatar
EN KONSTIG GÅRDAG

I förrgår skrev jag att han hade en sådan stark flow och feeling att jag såg framför mig ett nytt PB i går morse eller som sämst ett nytt årsbästa. Så blev det inte. Inte alls. Jag vaknade och var bara helt...off. På en nivå som jag aldrig tidigare varit med om. Det var inget som påverkade mitt humör eller sinnesstämning. Det var mer som att köra upp på motorvägen och inse att växel 2-5 slutat fungera.

Jag sov 3-4 timmar mitt på dagen. I normala fall är jag då vaken hela natten. Men jag somnade 21.30 i går kväll - kunde inte hålla ögonen öppna - och sov hela natten. I dag känner jag mig precis som vanligt. Vilket jag var helt säker på. Dvs att jag inte var trött för jag hade en förkylning i kroppen som var på väg att bryta ut och att jag i dag skulle vakna sjuk. Det var inte heller att min kropp behövde en vilodag. Den känslan kan jag och som jag var i går, var helt annorlunda.

Hur som helst, det blev ingen träning och jag unnade mig både godis, chips och pizza. Så ett vis blev det en både vilo- och unnardag. I dag står rygg och baksida axlar på tur. Hittills har jag tränat rygg och axlar för sig men nu ska jag prova att lägga in två övningar för rear delts sist i passet.

Jag ska även sätta 2 ml oljor från Apoteksh...t. Älskar fan deras märke MediPharma. Överlägset bäst hittills av alla olika märken som jag genom åren testat.

Kör hårt nu alla monsterdiggare, det ska jag, min rygg och bakre axlar snart göra! // Ivan
Citera
2025-06-08, 15:35
Medlem
Citat:
EN KONSTIG GÅRDAG

I förrgår skrev jag att han hade en sådan stark flow och feeling att jag såg framför mig ett nytt PB i går morse eller som sämst ett nytt årsbästa. Så blev det inte. Inte alls. Jag vaknade och var bara helt...off. På en nivå som jag aldrig tidigare varit med om. Det var inget som påverkade mitt humör eller sinnesstämning. Det var mer som att köra upp på motorvägen och inse att växel 2-5 slutat fungera.

Jag sov 3-4 timmar mitt på dagen. I normala fall är jag då vaken hela natten. Men jag somnade 21.30 i går kväll - kunde inte hålla ögonen öppna - och sov hela natten. I dag känner jag mig precis som vanligt. Vilket jag var helt säker på. Dvs att jag inte var trött för jag hade en förkylning i kroppen som var på väg att bryta ut och att jag i dag skulle vakna sjuk. Det var inte heller att min kropp behövde en vilodag. Den känslan kan jag och som jag var i går, var helt annorlunda.

Hur som helst, det blev ingen träning och jag unnade mig både godis, chips och pizza. Så ett vis blev det en både vilo- och unnardag. I dag står rygg och baksida axlar på tur. Hittills har jag tränat rygg och axlar för sig men nu ska jag prova att lägga in två övningar för rear delts sist i passet.

Jag ska även sätta 2 ml oljor från Apoteksh...t. Älskar fan deras märke MediPharma. Överlägset bäst hittills av alla olika märken som jag genom åren testat.

Kör hårt nu alla monsterdiggare, det ska jag, min rygg och bakre axlar snart göra! // Ivan

Må jag fråga hur dina blod värden ser ut?
Tacksam för svar! Lycka till!!
Citera
2025-06-09, 20:19
Medlem
IvanDF3s avatar
OVANLIGT PASS, FÖR ATT VARA JAG

Efter två dagar utan träning var jag tillbaka på gymet i morse. Att jag känt mig så OFF fick sin (naturliga) förklaring och hade ingenting med kuren eller mina värden att göra. Jag kör i regel en muskelgrupp i tag. Hårt, tungt, effektivt och utan att slösa minuter på att vara social. Jag var inte ett dugg social i dag men däremot blev det tre muskler (rygg, baksida axlar och biceps) och jag gjorde det med lite inspiration av Dorian i den meningen att jag körde 1-2 uppvärmningsset och sedan ett set ("this is the one Yates! Come on, time to get nasty!" som Dorians träningskompis skriker med sin monsterröst) till failure.

Övningar
1) Low row i maskin med fria vikter: 2 uppvärmningsset (12 resp 8 reps) och ett max 6-8 reps
2) Pull downs med fria vikter: 2 uppvärmningsset (12 resp 8 reps) och ett max 6-8 reps
3) Sittande rodd med fria vikter: 2 uppvärmningsset (12 resp 8 reps) och ett max 6-8 reps
4) Pulldowns med omvänt grepp: 2 uppvärmningsset (12 resp 8 reps) och ett max 6-8 reps
5) Scott Curl i maskin: 2 uppvärmningsset (12 resp 8 reps) och ett max 6-8 reps
6) Reversed flyes i pec deck: 2 uppvärmningsset (12 resp 8 reps) och ett max 6-8 reps
7) Maskin för baksida axlar: 2 uppvärmningsset (12 resp 8 reps) och ett max 6-8 reps

Jag tycker det känns konstigt varje gång jag tränar 2-3 muskler. Som att jag bara hattar runt lite. Som att göra ett halvslarvigt jobb. Nu vet jag att det är jag som är den konstiga här. Eftersom vi som bara tränar en muskel i taget är försvinnande få. Medan det normala är att köra tex bröst/axlar/triceps. Men även om det kan upplevas lite konstigt, är variation bra så jag tror det blir mer av den här varan, i alla fall under en begränsad tid.

I morgon ska jag väga in mig så jag vet hur jag ligger till inför Dagen D. Dagen då vågställningen verkligen räknas: Fredag morgon. Efter helgens utsvävningar så bör vågen i morgon bitti - om den är hård med rättvis - inte vara snäll.

Kör hårt nu alla monsterdiggare! // Ivan
Senast redigerad av IvanDF3 2025-06-09 kl. 20:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in