UPDATE: KUR & DEFF
Tänker att det kan vara dags för en uppdatering kring hur det går med att trimma bort det sista fläsket liksom hur sommarkuren sköter sig. Fredagen är D-Day och då min vikt "räknas". Eller med andra ord: Jag har en fast plan för hur viktnedgången ska se ut fram till mitten av augusti och det är på fredagarna som det avgörs om jag lyckats eller inte. Under deffens början kalkylerar jag med minus 0,5 kg i veckan för att i juli och augusti ha som målsättning att gå ned 0,4 kg resp. minus 0,2 kg.
Semi-D-day
På tisdagar väger jag mig för att se om helgen påverkade min vikt negativt (då det alltid är lättare att äta det där lilla extra onödiga fre-sön). Om vikten dragit iväg i fel riktning, har jag tre dygn på mig att korrigera det genom att vara ännu snäppet striktare.
Vågen var snäll i morse!
Sedan sommarkuren kickade in, har jag varit väsentligt hungrigare. Inte sugen utan det är som att kroppen har skrikit, tiggt och bett om mer näring. Så senaste tiden har det blivit att jag legat 500-1500 kcal över mitt tänkta näringsintag. Men jag har fortsatt gå ned i vikt. Även om det varit mer blygsamma nedgångar. Som i fredags. Just därför och sedan i lördags, har jag varit mer noggrann med kalorierna och det gav direkt resultat. I dag vägde jag in 0,6 kilo lättare jämfört med i fredags. Jag väger nu under fredagens tänkta vikten. Eller med andra ord: Veckans viktnedgång är redan säkrad.
I mitt grundupplägg ligger jag på ca 2100 kalorier och ca 185 gram protein, 100 gram fett och 100 gram kolhydrater. Jag kommer garanterat få justera detta under sommaren, på ett eller annat vis.
Vad jag äter i dag (dvs en typisk dag)
Måltid 1: Två riskakor och 15-20 gram honung innan passet, 35 gram proteinpulver + 10 mg kreatin i vattenflaskan under passet
Måltid 2: Lunch på kycklingfilé (140 gram), korngryn (40 gram torrvara) och broccoli (350 gram) samt 30 gram majonnäs blandat med curry och sambal olek
Måltid 3: 35 gram proteinpulver
Måltid 4: Middag på 200 gram fläskkarré, klyftpotatis (inte bestämt vikt ännu) och antingen 350 gram ostgratinerad broccoli eller 350 gram gratinerade tomathalvor + 25-30 gram bearnaisesås.
Måltid 5: 250 gram lättkvarg (0,5% fetthalt), 100 gram turkisk yoghurt (3,5% fett), 150 gram frysta jordgubbar + flytande sötningsmedel och vaniljarom
Måltid 6: Ibland skriker min kropp efter ett sjätte mål och då kan det bli ett par stekta ägg eller 1-2 dl råa havregryn i en skål med proteinshake + jordgubbar eller lite lingonsylt.
Sommarkuren är inne på sin femte vecka
Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen: Det här är den överlägset "bästa" kuren jag hittills kört. Även om förstaplatsen delas av Susta + Npp som jag använde mig av för under senvintern/tidig vår använde för att brygga in till Testo/Mast/Tren. Jag har genom åren testat en lång rad tillverkare men jag har en overall-vinnare i MediPharmas oljor. Jag använder just nu deras färdiga mix Cutmix Ripo med snabba estrar: Mast P, Mast P och Tren A. Till cutmixen, adderar jag till Testo C och Mast E, dvs långsamma estrar. Av den enkla anledningen att jag vill ha lite mer Testo och Mast utöver det som Cutmixen redan ger.
Var tredje dag (jaja, jag vet att eod är bättre för cutmixens snabba oljor) sätter jag:
1 ml Cutmix Ripo 250 mg
0,5 ml Testo C 200 mg, dvs 100 mg
0,5 ml Mast E 200 mg, dvs 100 mg
Inga sides, bara uppsidor (än så länge)
Jag har inga som helst sides än så länge. Allt är som vanligt. Förutom att jag har den där 7:e växeln på gymet, sätter nya PB's och att jag för varje dag blir torrare, hårdare och ser mer deffat muskulös ut. Jag ser ådror och seperationer som jag aldrig tidigare sett. Jag blir ivrig när jag tänker på vad spegeln har att berätta om en månad; om två månader liksom när jag är i mål i mitten av augusti.
Nu ska jag vila en stund för att sedan återvända till gymet för att köra triceps och abs
Kör hårt! // Ivan