Citat:
Ursprungligen postat av
fakbab
Du hakar upp dig på små detaljer men tog inte till dig det stora och viktiga budskapet i AI-svaret. Du är faktaresistent och kan inte nås av upplysning oavsett hur mycket fakta man lägger fram för dig.
En sak jag kan hålla med om är att värden ger jag inte mycket för, det behövs inga exakta värden.
Körde en vanlig tisdag morgon till jobbet, poliskontroll med alkotest, kom en ung snärta bad mig blåsa.
Hon fick sedan positivt värde, hon ropa högt jag har fått positivt, vad ska jag göra, det är positivt.
Hennes kollega en äldre man, vifta förbi alla andra bilar, han bad mig kliva ur bilen, jag som är hantverkare har kniv, då iform av en gipskniv där man skjuter ut blad 2,5 cm. ber mig vända om, lägga händerna på biltaket. då när han högljutt ropar jag är beväpnad.
Polisman lägger ena hans handen på sitt hölster pekar till den unga vad hon ska göra medans man viftar om trafiken, situationen är totalt överdriven, jag med firmabil med loggor förstår detta ser inte snyggt ut.
Man tar med mig till polisstation, jag får blåsa i en stor manick, första blås visa 0.0, man ber mig blåsa ännu en gång, även denna gång 0,0, polisman fråga den yngre hur hon gjorde testet, visa sig hon uppenbart gjort fel på något sätt, för jag hade inte druckit på flera veckor. Uppenbart irriterade hänvisar jag ni måste köra tillbaka mig till min bil, får denna hjälp.
Men bara det hänvisar om det funnits ett enda litet utslag, 0.001 i blåsvärde hade polisen gjort rätt som plocka in mig, o jag hade inte behövt ens klaga på orättvis behandling. likande med PEth, man har halveringstider, men PEth visar ändå ett värde högt eller lågt, detta utgör inte poängen genom att peth tester bara utförs 1 var månad, innebär ifall man drack efter första test har man sänkt nivån enormt via halveringstiden, samt man kan inte sätta krav vården ska testa varje vecka, är ekonomiskt ohållbart.