2025-06-06, 08:28
Medlem
Totallynotamericans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
https://www.svtplay.se/muslimsk-hogtid

Hur många flashbackare kommer välja att följa denna isf hylla vårt fosterland?

Kan detta vara något annat än provokativt av SVT?

I'm gonna take this is English. Bc wtfn?

As an immigrant who has become a citizen of Sweden. I find it extremely disrespectful for svt2 to show another country's CHOSE RELIGION on TV on a day meant to celebrate a country where we have all come for various reasons. Sweden's national day is a day for everyone in Sweden to celebrate sweden. Sweden overall needs to stop throwing Swedish culture out like it doesn't matter. What this is saying to the people in Sweden is that SVT doesn't care about Sweden or Swedish culture. And is most definitely not a step in the right direction to encourage immigrants to adapt to Swedish culture. This is extremely offensive and whoever thought this was a good idea on SWEDEN'S NATIONAL Day, should be let go. Shame on SVT.

It's not even a religious holiday it's a historic holiday and SVT has chosen to disrespect Sweden and its people.

I'm originally from the US and I AM offended.
Citera
2025-06-06, 10:17
Medlem
1754s avatar
Dom sänder skiten på tv på bästa sändningstid ikväll.
Detta kan inte ses som annat än aktivism från "opartiska" Svt. Fyfan.
Citera
2025-06-06, 10:50
Avslutad
Självklart är det noga uträknat av SVT att visa en hyllning till islam på Sveriges Nationaldag. Som jag skrev i en annan tråd: SVT pissar på svenskarna som vanligt
Citera
2025-06-06, 10:59
Medlem
klybans avatar
Mest komiska tråden på länge, och vem faan bryr sig är det första man undrar.
För det verkar som en hel del kommer sitta klistrade vid detta TV-program, och sen gnäller.

Och bästa sändnings tid är inte kl18.

Och vem faan firar nationaldagen, undrar då de är ändå inte många och detta är pga att ingen känner något för nationaldagen.
Och fast än jag googlat detta många ggr, så kommer jag aldrig ihåg varför och pga det är så obetydligt.

Och det mest fascinerande är att det är så många som inte kan göra två saker samtidigt, eller inbilla sig man måste sitta framför TV mellan kl1800-1830

Och en intressant sak är att SVT/SR är för alla, och därför kommer det alltid vara program som är nischade och det är flera program jag aldrig kommer titta, men inte gråter jag över att dom sänds.
Då jag är intelligent nog att förstå alla inte har samma intressen som jag.
Och det är detta som gör SVT/SR så bra, men såklart detta har med ett hat och göra och då är ju alltid allt så dåligt
Citera
2025-06-06, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Mest komiska tråden på länge, och vem faan bryr sig är det första man undrar.
För det verkar som en hel del kommer sitta klistrade vid detta TV-program, och sen gnäller.

Och bästa sändnings tid är inte kl18.

Och vem faan firar nationaldagen, undrar då de är ändå inte många och detta är pga att ingen känner något för nationaldagen.
Och fast än jag googlat detta många ggr, så kommer jag aldrig ihåg varför och pga det är så obetydligt.

Och det mest fascinerande är att det är så många som inte kan göra två saker samtidigt, eller inbilla sig man måste sitta framför TV mellan kl1800-1830

Och en intressant sak är att SVT/SR är för alla, och därför kommer det alltid vara program som är nischade och det är flera program jag aldrig kommer titta, men inte gråter jag över att dom sänds.
Då jag är intelligent nog att förstå alla inte har samma intressen som jag.
Och det är detta som gör SVT/SR så bra, men såklart detta har med ett hat och göra och då är ju alltid allt så dåligt

Vadå det är det som gör SVT/SR så bra? Det är väl tvärtom? SVT/SR borde bara sända sådant som angår/intresserar alla. För övriga specialintressen finns internet.
Citera
2025-06-06, 11:12
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Vadå det är det som gör SVT/SR så bra? Det är väl tvärtom? SVT/SR borde bara sända sådant som angår/intresserar alla. För övriga specialintressen finns internet.
Det finns något för de allra flesta, är det inte bra menar du?
Du är inte en av dom som inbillar dig att allt måste va sebart för just dig?

Sen sure vissa saker når aldrig in i SVT/SR, men pedofili och se hur folk skär huvudet av varandra är ju inte vad SVT/SR.
Men annars ja, SVT/SR är för alla och har något för de allra flesta.
Och det innebär också att det finns saker som man tycker är tråkiga, som tex detta muslimprogram.
Men istället för att gråta om det, så gör annat bara och muslimer får en liten liten del med.(Men det är lugnt, det är där hatet kommer in och att det är så hemskt med ett 30min program i en kanal som inte är bara för en tittare, utan för många tittare.)

Vi andra vuxna, vi byter bara kanal eller går lagar mat...., och jag kommer mest troligt inte ens tänka på att jag aldrig såg programmet.
Dock sjukligt fascinerande se så SÅ många gråta över ett program de aldrig kommer titta på
Citera
2025-06-06, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det finns något för de allra flesta, är det inte bra menar du?
Du är inte en av dom som inbillar dig att allt måste va sebart för just dig?

Sen sure vissa saker når aldrig in i SVT/SR, men pedofili och se hur folk skär huvudet av varandra är ju inte vad SVT/SR.
Men annars ja, SVT/SR är för alla och har något för de allra flesta.
Och det innebär också att det finns saker som man tycker är tråkiga, som tex detta muslimprogram.
Men istället för att gråta om det, så gör annat bara och muslimer får en liten liten del med.(Men det är lugnt, det är där hatet kommer in och att det är så hemskt med ett 30min program i en kanal som inte är bara för en tittare, utan för många tittare.)

Vi andra vuxna, vi byter bara kanal eller går lagar mat...., och jag kommer mest troligt inte ens tänka på att jag aldrig såg programmet.
Dock sjukligt fascinerande se så SÅ många gråta över ett program de aldrig kommer titta på

Vi gråter eftersom vi tvingas betala för det. Muslimerna kommer inte heller titta på det då de har sin parabol-tv istället. Så vem är målgruppen när SVT sänder islamspecifika program?
Citera
2025-06-06, 11:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Vi gråter eftersom vi tvingas betala för det. Muslimerna kommer inte heller titta på det då de har sin parabol-tv istället. Så vem är målgruppen när SVT sänder islamspecifika program?
Var en vuxen istället och titta på andra program.
Vem är målgruppen med helgmålsbön?
Vem är målgruppen för knyppling?

Är inte detta en av de mest självklara frågor i världen och med tanke på Public Service är inte bara för dig, utan för alla och inom normala gränser.

Men såklart här kommer sen hatet in och hur man försöker inbilla sig att det inte finns muslimer i Sverige och att även de ska få ta del av SVT/SR och som är specifikt för dom.
Som med helgmålsbön är för kristna.
Citera
2025-06-06, 12:31
Medlem
Lokalradion i Göteborg hänger på trenden så litet reportage från firandet på Bananpiren tidigare idag.
Jag gissar de ville hinna med både bön och godisutdelning till barnen före de stupfulla ? Håkan Hellströms fansen passerar skrålande något om att alla heter Glenn.

https://sverigesradio.se/play/artikel/8974266
Citera
2025-06-06, 13:09
Medlem
Det är SVT:s sätt att visa chutspah. För att vi ska förnedras oss så mycket det går på våran nationaldag.

Precis som när P1 hade en uttalat antikristen religionsdoktorand som gäst i studion på långfredagen, för att diskutera "jesus mänskligaste ögonblick". Har för mig att den hade körts i repris flera gånger.

Dom är besatta av att hata och förnedra oss, och islam är ett jättebra verktyg.

Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Citera
2025-06-06, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
18-18.30. Är det bästa sändningstid?
Citera
2025-06-06, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sound69
Självklart är det noga uträknat av SVT att visa en hyllning till islam på Sveriges Nationaldag. Som jag skrev i en annan tråd: SVT pissar på svenskarna som vanligt
Eid är samma datum i hela världen. Uträknas efter månen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in