Citat:
Ursprungligen postat av
busy-signal
Det är SVT:s sätt att visa chutspah. För att vi ska förnedras oss så mycket det går på våran nationaldag.
Precis som när P1 hade en uttalat antikristen religionsdoktorand som gäst i studion på långfredagen, för att diskutera "jesus mänskligaste ögonblick". Har för mig att den hade körts i repris flera gånger.
Dom är besatta av att hata och förnedra oss, och islam är ett jättebra verktyg.
Ingen blir förnedrad för ett 30min program, för det är så enkelt att byta kanal eller att inte sitta inne och titta på TV på nationaldagen
SÅ om nationaldagen är så viktig för dig, så varför sitter du inne och tittar på TV kl 18 för?
Finns inget förnedrande i att det finns andra religioner och att de får sin lilla del.(Och vi pratar nu om en väldigt liten del också.)
Så det är all in ya head bara, och titta TV på nationaldagen och när du säger de när så stor, vad gick sönder?
Citat:
Ursprungligen postat av
IngridBe
18-18.30. Är det bästa sändningstid?
Frågade mig det också, det är ju verkligen inte bästa sändningstid.
Och med tanken på den rörelsen som var ute vid kl18, så kan jag nog påstå att det var en av de sämsta tiderna att sända det på.
Och även en vanlig fredag, då folk knappt hunnit hem eller slutat sina jobb, och förbereda för kvällen.
Ja, då är kl18 verkligen inte en bra sändningstid.
Men det mest komiska är denna svåra förnedring, undrar varför de ens tittar på TV nationaldagen eller än mer inte klarar av att byta kanal
För det är vad vi vuxna gör när vi ser något på TV som vi inte gillar, som tex helgmålsbön och svårt bli förnedrad av något som man inte ens tittar på
Citat:
Ursprungligen postat av
IngridBe
Finns ingenting som intresserar alla. Knappast angår alla heller. Blir inte många program.
Det är vissa som inte förstår att SVT/SR har program för alla, och att det är inte ens meningen att man ska gilla varje sändning.
Citat:
Ursprungligen postat av
1754
Tid mellan 18-22 räknas som bästa sändningstid.
Inte på en fredag eller nationaldagen, då är kl 18 för tidigt.
Kanske du ska testa byta kanal istället som vi vuxna gör när vi ser något vi inte gillar?
Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfSmurf
Äh chilla gubbar!
Googlade, det är ju Eid nu och Nationaldagen är väl inte något vi har brytt oss speciellt om tidigare. Men nu ska vi minsann låtsas vara nationella och pursvenska för att man låter invandrare ta lite plats.
Lägg av. Ingen kollar gudstjänst på Svt ändå.
Låt dem få fira i fred, det kan vi bjuda på och bra för integration. De bor här nu. acceptera.
Jag misstänker att många av dessa som ropar om nationaldagen inte ens deltagit i den.
Och sen hur de inte klarar av att byta kanal, eller än mer komiskt sitter tittar på muslimsk högtid än något annat.
Ja, det är där man inser något gått sönder, och en fråga man måste ställa sig varför de blir så upprörda över något som är så obetydligt.
En sak är säker, de förstår inte vad SVT/SR är för något, och det är för alla, och som i sin tur innebär det är en hel del program som man aldrig kommer tycka om, men väl andra så gör man.
Det är liksom vad uppdraget Public service går ut på.
Citat:
Ursprungligen postat av
IngridBe
Så hade de sänt en halvtimme tidigare hade det varit ok?
https://sv.wikipedia.org/wiki/B%C3%A...ch%20TV-serier. Wikipedia säger att i Sverige gäller något annat.
Så oerhört intressant, och skönt att veta man hade rätt igen.
För kl18 en fredag nationaldag eller inte, det är en tid många kanppt kommit hem, än mindre bli klra med bestyren man har för kvällen.
Citat:
Ursprungligen postat av
1754
Nej, det hade inte varit ok det heller, speciellt inte på Sveriges Nationaldag.
Men när tv-bolag lägger program på bästa sändningstid så är det för att dom vill att många ska titta.
Så varför sitter du titta på muslism högtid på nationmaldagen.
Jag fick inbilan nationaldagen var viktig, men UPPENBARLIGEN inte viktig nog och med tanke du ska sitta titta på TV som du inte ens gillar.
Och vi redan kommit fram till att detta är inte ens bästa sändningstid, så varför ljuger du nbär vi alla redan vet det inte är detta?