Citat:
Ursprungligen postat av
fakbab
Det är mycket lättare att jobba med systemet än mot. Om du ändå gjort uppehåll med drickandet, varför då inte lämna prov? Förstår inte ditt motvalls beteende faktiskt. Om du gör som läkaren säger kommer du att få bästa vården och så tidigt som möjligt. Det är lite självskadebeteende du håller på med.
Har köpt hem en blodtrycks mätare, ser att värdet ännu vandrar,123/58 till 138/84, puls konstant vid 47-53.
Även om jag slutat med alkohol verkar inte värdet stabiliseras, alkohol verkar inte vara problemet, men en läkare kommer givetvis ta PEth för att kunna utesluta.
Har inte kunna se effekt av träning, har inte haft mätaren nog länge, men blir intressant o se vad träningen kommer göra nu framöver.
Vikten kan ha orsak, även här blir det intressant o se om värdet förändras.
Men läkare tar PEth för att utesluta vad som kan vara orsaken, bara för att det inte står med i juornal o man inte blivit informerad innebär inte att det tas, en läkare förklarar sällan alla analysvärden, dels folk vet inte ens vad värden betyder. Vilket är fullt normalt, ingen normal människa springer om kring o har koll på vad allt betyder. vi som sett missar inom vården vet att allt förs inte in, även det är normalt, som jag berätta med röntgen, någon har beställt, jag är där, rabbla mitt personnummer, bilder tas, men ingen kan sedan hitta igen att detta ens skett, ingen kan ens se beställningen, vem som beställt röntgen o gett mig tiden, allt spårlöst försvunnet, det är ändå en lite större grej än ett simpelt PEth test.
Men genom att jag har medicinen, jag fick uppenbart fria händer o testa mig fram via läkarens sista samtal, delad tablett, där rådet blev testa en halva på morgonen o en på kvällen.
Eftersom jag ändå har en egen plan för återhämtning, träna, äta nyttigare, jobba mer, dels jag har haft timeout i 2.5år innan är nu både sugen o peppad att jobba/träna, samt jag är även uppbokad fram till November, har avslutat ordförandeskap för brf föreningen för företaget kommer kräva all tid, vill jag se om det är jag själv som skada mig om träning/alkohol/mat/vikten är orsaken, tar tre månader o ändrar på detta o ser vad resultatet blir. dvs ingen alkohol under denna tid nu medans jag ändå är igång.
Läkaren får komma i andra hand, då detta ändå är rekommendationerna, både jag o läkare tror på.
Kan lika väl göra detta till en kamp mot PEth tester, dels läkaren kommer inte kunna ge några mirakel metoder än dessa jag redan fått via mediciner, däremot kan jag själv förändra mitt levnadssätt tillbaka vad jag hade för 5-7 år sedan, samt gå ner till samma vikt, osv.
Se om livsstilen är nyckeln, och livsstilen kan inte läkaren förändra, däremot kan viljan av att ta kampen mot PEth motivera mig ännu mer att nå mina mål.
Från varje kamp jag gått mot systemet har jag alltid lärt mig något användbart och bra.