Citat:
Ursprungligen postat av
Osynlige.Mannen
Inte alla, många av dem har faktiskt flytt från det islamska förtrycket. I synnerhet tycker jag att folk från Iran brukar vara trevliga. Och jag känner många trevliga araber också. Men det finns givetvis alla sorter, och generellt undviker jag folk från MENA om jag inte fått indikation på att de kan bete sig civiliserat.
För mig känns MENA länderna som civiliserade länder idag såg ut för 200 år sedan.
De ligger så otroligt långt bakåt i tiden att det är skrämmande. Jag menar en sådan sak som att tvinga på könsstympning, att kräva slöja eller burka, att männen kontrollerar kvinnorna, att kvinnor inte ens får köra bil i vissa länder och rösträtt för kvinnor var väl en ganska ny grej ändå etc etc.
En annan sak är väl att vi civiliserade länder inte längre krigar, men det känns som ett konstant krigande i muslimska länder. Undantag då för Ryssland vs Ukraina, men Ryssland står lite utanför civiliserade länder också.
Israel och Palestina, ja det har ju pågått i evigheter, men där fick ju Israel till slut nog på terrorismen och valde att totalt mala ner Gaza. Det var inte Israel som började nu på modern tid i alla fall.