Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Oj du gick på samma låtsasläkarlinje som Dopy ser jag. Intressant. Nej det är inte bara antibiotika som kan döda bakterier på en levande kropp. Vi har också:
Immunförsvaret:
Vita blodkroppar (makrofager, neutrofiler)
Komplementsystemet
Feber
Antikroppar
Naturliga antibiotika ämnen
Losysem
Laktoperoxiads
Definsiner
Vaccin
Baktiriefager
Diskussionen var att "antibiotika bara kan döda bakterier". Det är fel.
Och när gick du själv läkarlinjen? Du har exakt noll meriter och öppnar käften, skrattretande!
Diskussionen här är ju hur man vårdar sjuka på ett sjukhus

hela tråden handlar om hennes sepsis och eftersom ni är så löjligt nyfikna och intresserade så fyller jag i med riktig fakta eftersom jag faktiskt jobbar på Intensiven och här vårdar vi folk med antibiotika och inte annat trams som du kommer med. Den röda tråden är ju hennes sepsis, inget annat!
Det naturliga immunförsvaret är det allra första som kickar in så förstår inte ens varför du nämner det 😂 vid farliga infektioner så är ens egna immunförsvar långt ifrån tillräckligt för att bekämpa och behöver medicinsk påputt och hjälp altså antibiotika eller i värsta fall även intensivvård.
Finns nog inget annat som får mig att kräkas i munnen så mycket som när människor utan nån som helst kunskap eller erfarenhet inom vården ska pratar som att dom kan och vet. Absolut värsta jag vet!