2025-06-05, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag ser inte heller något onormalt i ett spralligt barn.
Dock verkar ju även förskolan ha reagerat på att sonen pratar om knivar och blod enligt Jockes podd.

Jocke har iaf sina barn på förskolan.
Citera
2025-06-05, 23:54
Avstängd
HeligaBrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Men jävla sär. Du kan inte ha många timmar på läkarlinjen.

Vad mer som kan döda bakterier:

Värme
UV ljus
Desinfektionsmedel och kemikalier
Bakteriofager
Surt eller basiskt PH

Uttala dej inte i ämnen du inte har koll på. Blir bara pinsamt.

Det finns anledning du leker doktor på Flashback men inte är det på ett sjukhus. Tack och lov.

Fast det är ju du som skämmer ut dig grovt! Dopy snackar inte direkt om hur man rengör sterila instrument
På en levande kropp är antibiotika det enda som funkar för att bota
/ta bort diverse livsfarliga infektioner!! Derför är det extremt viktigt att inte vara resistent mot antibiotika och dess användning och tillredning bör användas och göras under absolut största försiktighet och nödvändighet för att undvika universal resistens hos befolkningen. Antibiotika resistens är livsfarligt.
Citera
2025-06-06, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligaBritta
Fast det är ju du som skämmer ut dig grovt! Dopy snackar inte direkt om hur man rengör sterila instrument
På en levande kropp är antibiotika det enda som funkar för att bota
/ta bort diverse livsfarliga infektioner!! Derför är det extremt viktigt att inte vara resistent mot antibiotika och dess användning och tillredning bör användas och göras under absolut största försiktighet och nödvändighet för att undvika universal resistens hos befolkningen. Antibiotika resistens är livsfarligt.

Oj du gick på samma låtsasläkarlinje som Dopy ser jag. Intressant. Nej det är inte bara antibiotika som kan döda bakterier på en levande kropp. Vi har också:

Immunförsvaret:
Vita blodkroppar (makrofager, neutrofiler)
Komplementsystemet
Feber
Antikroppar

Naturliga antibiotika ämnen
Losysem
Laktoperoxiads
Definsiner

Vaccin

Baktiriefager

Diskussionen var att "antibiotika bara kan döda bakterier". Det är fel.

Mina anteckningar från läkarlinjen:

Senast redigerad av 400Ben 2025-06-06 kl. 00:09.
Citera
2025-06-06, 00:30
Avstängd
HeligaBrittas avatar
Citat:
Oj du gick på samma låtsasläkarlinje som Dopy ser jag. Intressant. Nej det är inte bara antibiotika som kan döda bakterier på en levande kropp. Vi har också:

Immunförsvaret:
Vita blodkroppar (makrofager, neutrofiler)
Komplementsystemet
Feber
Antikroppar

Naturliga antibiotika ämnen
Losysem
Laktoperoxiads
Definsiner

Vaccin

Baktiriefager

Diskussionen var att "antibiotika bara kan döda bakterier". Det är fel.

Och när gick du själv läkarlinjen? Du har exakt noll meriter och öppnar käften, skrattretande!

Diskussionen här är ju hur man vårdar sjuka på ett sjukhus hela tråden handlar om hennes sepsis och eftersom ni är så löjligt nyfikna och intresserade så fyller jag i med riktig fakta eftersom jag faktiskt jobbar på Intensiven och här vårdar vi folk med antibiotika och inte annat trams som du kommer med. Den röda tråden är ju hennes sepsis, inget annat!

Det naturliga immunförsvaret är det allra första som kickar in så förstår inte ens varför du nämner det 😂 vid farliga infektioner så är ens egna immunförsvar långt ifrån tillräckligt för att bekämpa och behöver medicinsk påputt och hjälp altså antibiotika eller i värsta fall även intensivvård.

Finns nog inget annat som får mig att kräkas i munnen så mycket som när människor utan nån som helst kunskap eller erfarenhet inom vården ska pratar som att dom kan och vet. Absolut värsta jag vet!
Citera
2025-06-06, 00:40
Medlem
Citat:
Nej diskussion var att Dopy påstod att bara antibiotika kan döda bakterier. Det är fel. Kan du läsa? Blanda inte in massa annat skit.

Det är enbart antibiotika som dödar bakterier.
Så du menar att hon inte behöver antibiotika för det där kan hennes kropp klara av själv?
Citera
2025-06-06, 05:13
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Men jävla sär. Du kan inte ha många timmar på läkarlinjen.

Vad mer som kan döda bakterier:

Värme
UV ljus
Desinfektionsmedel och kemikalier
Bakteriofager
Surt eller basiskt PH

Uttala dej inte i ämnen du inte har koll på. Blir bara pinsamt.

Det finns anledning du leker doktor på Flashback men inte är det på ett sjukhus. Tack och lov.
Jonna har väl redan feber, ska läkarna värma upp henne ännu mer för att döda bakterierna i blodet?
Hur ska läkarna få in UV ljus i Jonnas blod för att döda bakterierna i blodet?
Ska läkarna spruta in Desinfektionsmedel, kemikalier och bakteriofager i Jonnas blod för att döda bakterierna?
Vet du hur farligt det är att ändra pH nivån i blodet? Läkarna skulle aldrig riskera Jonnas liv genom att ändra pH nivån i blodet.

Tur för Jonna att okunniga du inte är involverad i Jonnas vård.

Ps: du gick igenom mina gamla inlägg och svarade på massor av mina gamla inlägg, det märks att du saknat mig medans du varit avstängd
Citera
2025-06-06, 05:17
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Bra nu säger du vad andra vill och inte vill

Jonna vill ju att liven genomförs där hon är med i chatten. Kan det vara så att Jonna inte har ont längre eller att du ännu en gång har fel? Börjar ju bli standard helt ärligt. Jag har haft ont massa gånger men ändå velat hålla på och chatta. Bara för det är så för dej är det inte en gyllene naturlag. Folk är faktiskt olika.
Det är skillnad på att ha lite ont, och ligga på på sjukhus med starka smärtstillande och fortfarande ha fruktansvärt ont.

Varför redigerar du mina inlägg när du citerar mig?
Varför tog du bort att jag skrev "Men kan ju vara så att Jonna inte har så ont längre." Ditt jävla sär.
Citera
2025-06-06, 05:18
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Du har missat helt att de gjort om det lilla rummet till sovrum för bebisen och har 4 sovrum nu men att du missar saker är nog inget nytt och mer regel än undantag. Det handlar nog inte om rum utan kvm.

https://youtu.be/auUi2_iHqY4?si=9jUVlDp1-SNrRYtD

Funkar länken för dej??
De gjorde om ett litet hörn i en smal walk in closet till tillfälligt sovrum. Missade du att Jocke och Jonna själv pratade om att flytta till större så bebisen skulle få ett ordentligt rum?
Senast redigerad av Dopy 2025-06-06 kl. 05:43.
Citera
2025-06-06, 05:37
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Nej diskussion var att Dopy påstod att bara antibiotika kan döda bakterier. Det är fel. Kan du läsa? Blanda inte in massa annat skit.

Det är enbart antibiotika som dödar bakterier.
Citat:
Jag har aldrig uttalat mig om Jonnas fall. Jag påtalar Dopys faktafel i allmänmedicin.

Jag hoppas verkligen hon tillfrisknar.
Jag vet ju att du har problem med läsförståelsen, och säkert därför du missade detta i mitt inlägg
"vad mer tycker du dem ska sätta in för att döda bakterierna i blodet och ryggen?"

Diskussionen var att användaren skrev "Känns ju ganska uppenbart att enbart antibiotika inte kommer att hjälpa." och användaren syftade på Jonna och bakterierna i hennes blod
Och jag svarade "Det är enbart antibiotika som dödar bakterier. Så om du inte tycker dem ska sätta in enbart antibiotika, vad mer tycker du dem ska sätta in för att döda bakterierna i blodet och ryggen?"

Alla som inte är sär fattar ju att vi pratar om bakterierna i Jonnas blod.

Att du vill att läkarna ska döda Jonna genom att föra in desinfektionsmedel och kemikalier, eller ändra pH är bara sinnessjukt.
Och du tycker jag är okunnig

Ps: det stavas pH och inte PH, men det vet såklart en expert läkare som du

Senast redigerad av Dopy 2025-06-06 kl. 05:44.
Citera
2025-06-06, 08:16
Avstängd
HeligaBrittas avatar
Citat:
Jonna har väl redan feber, ska läkarna värma upp henne ännu mer för att döda bakterierna i blodet?
Hur ska läkarna få in UV ljus i Jonnas blod för att döda bakterierna i blodet?
Ska läkarna spruta in Desinfektionsmedel, kemikalier och bakteriofager i Jonnas blod för att döda bakterierna?
Vet du hur farligt det är att ändra pH nivån i blodet? Läkarna skulle aldrig riskera Jonnas liv genom att ändra pH nivån i blodet.

Tur för Jonna att okunniga du inte är involverad i Jonnas vård.

Ps: du gick igenom mina gamla inlägg och svarade på massor av mina gamla inlägg, det märks att du saknat mig medans du varit avstängd

För hög feber är inte bra och oavsedd feber så är det aldrig behagligt som människa att ligga med feber överhuvudtaget.
Allt detta som nämndes ovan är det absolut dummaste jag nånsin hört. Vi snackar om hur man behandlar svårt sjuka människor och inte hur man desinficerar toaletter och sterila instrument osv som Ben pratar om men uppenbarligen inte verkar förstå själv. Han är ett praktexempel på folk som inte kan använda ChatGPT på rätt sätt då han har fått upp hur man steriliserar PRODUKTER o material inte människors blod
Citera
2025-06-06, 08:43
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligaBritta
För hög feber är inte bra och oavsedd feber så är det aldrig behagligt som människa att ligga med feber överhuvudtaget.
Allt detta som nämndes ovan är det absolut dummaste jag nånsin hört. Vi snackar om hur man behandlar svårt sjuka människor och inte hur man desinficerar toaletter och sterila instrument osv som Ben pratar om men uppenbarligen inte verkar förstå själv. Han är ett praktexempel på folk som inte kan använda ChatGPT på rätt sätt då han har fått upp hur man steriliserar PRODUKTER o material inte människors blod
Ja, vid sepsis är det enbart antibiotika och ingenting annat som läkaren/sköterskan kan ge som kan hjälpa Jonna med bakterierna i blodet.
Sedan kan man såklart symtom behandla med tex dropp, febernedsättande, smärtstillande, osv, men dessa mediciner kommer inte dödar bakterierna i blodet.
Och att ens nämna att ändra pH i Jonnas blod visar på vilken extrem okunskap han har.
Det där med chatGPT kan nog stämma, för allt HundBen sagt är totalt ologiskt när man pratar om bakterier i blodet.
Citera
2025-06-06, 08:51
Medlem
kpreas avatar
Det som händer är nekrotiserande fasciit!

Behandling:
Kirurgi: Akut kirurgi för att avlägsna död vävnad och kontrollera infektionen.

Antibiotika: Intravenös antibiotika ges i hög dos för att bekämpa infektionen.

Tyvärr är ett behandlingsalternativ inte möjligt i detta fall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in