Citat:
=Master.Palm|92098630]
Fråga: Tror du de amerikanska statsbudgetarna oftare visar på ett bättre eller sämre resultat än vad som först prognostiserades av Congressional Budget Office?
The US federal budget is often better than projected in terms of revenues, but tends to be worse than projected in terms of outlays. Specifically, the Congressional Budget Office (CBO) has historically underestimated revenues and overestimated mandatory outlays, leading to a larger-than-expected deficit.
Fråga: Tror du de amerikanska statsbudgetarna oftare visar på ett bättre eller sämre resultat än vad som först prognostiserades av Congressional Budget Office?
The US federal budget is often better than projected in terms of revenues, but tends to be worse than projected in terms of outlays. Specifically, the Congressional Budget Office (CBO) has historically underestimated revenues and overestimated mandatory outlays, leading to a larger-than-expected deficit.
Jag blir lite konfunderad av denna mening då den säger emot sig själv.
CBO underskattar alltså intäkterna och överskattar utgifterna men ändå så blir utkomsten av deras prognoser ett ännu större underskott? Borde det inte vara precis tvärtom?
Citat:
Alla presidenter har ökat budgetunderskottet så det har Trump gemensamt med samtliga i modern tid.
Du får ju förstå att vi är fundersamma. Den förra ämbetsperioden så var ju löftet från Taco-Trump att balansera budgeten och återbetala HELA statsskulden. Det slutade med den vid tiden överlägsen största underskottet, 1/3 av hela den samlade statsskulden, som någon president någonsin visat upp. Hur det går denna gången kan vi bara gissa. Men för egen del tror jag att han kommer att uppvisa ett resultat som är än mycket sämre än under den första ämbetsperioden.
Vore det inte för covid relief founding 2020 så skulle Trumps ökning varit ganska moderat av den Amerikanska statskulden som du så väl vet men som du alltid tycks bortse ifrån.
Förra mandat perioden så var Trump lite naiv kan jag medge. Jag vet inte hur hans ord föll precis ang statskulden men du kan kanske hitta några citat som företrädesvis inte är rena påhitt?
Vad det gäller CBOs prognoser så faller dom som ett korthus om Trumps politik faller väl ut. Det kan resultera i en kraftig tillväxt och ett rejält tillskott i den federala inkomsterna vilket kommer radera ut en eventuell underbalanserad budget. Märk väl ingen har sett en sådan samlad offensiv för att få fart på den amerikanska ekonomin som vi sett dom senaste månaderna. Det kan resultera i något remarkabelt.