Trump vann genom de röda staterna - det är DÄRFÖR han inte vågar dra ner den federala budgeten. Det är de som får mest federala skattepengar som röstar på Trump.
Intressant att vissa skribenter helt plötsligt börjat se massor av problem med ekonomin i USA som varit helt negligerande under minst 4 år. Stora Underskott har USA kört med från och till sen 60 talet när man började eskalera sin krigsindustri och föra krig runt om i världen men det har onekligen eskalerat sen pandemin. Bara ett fåtal år har budgeten varit i balans dom sista 60 åren och det har så varit oberoende om det varit reps eller dems som
Du är som vanligt oerhört pinsam
Trumps budget ökar ju på
statsskulden men du bara babblar på och snackar strunt
USAs skulder har diskuterats i 25 år minst.
Trump lovade ju att vända på steken, det blir bara ännu värre.
Trump vann genom de röda staterna - det är DÄRFÖR han inte vågar dra ner den federala budgeten. Det är de som får mest federala skattepengar som röstar på Trump.
Trump vann genom demokraternas inkompetens och deras ointresse för viktiga frågor. Den federala budgeten är ett bipartisanskt ansvar och har totalt ignorerats i 30 år av bägge läger.
Varför Trump inte vill inte röra den, är av samma skäl som Biden, Obama, Bush och Clinton inte ville ta i den. Dvs att det skulle vara politiskt självmord givet oroligheterna som skulle blossa upp.
Därför sparkar man hellre vidare burken till näste man.
2,4 trillions (engelska - korta skalan) = 2,4 biljoner (resten av världen - långa skalan).
Eftersom det är den amerikanska statsbudgeten anges i USD och med källorna användandes sig av den amerikanska definitionen, dvs Trillioner, så kan det inte vara annat än korrekt att jag gör det också. Det hade blivit fruktansvärt förvirrande, vilket det i och för sig ändå verkar ha blivit för dig, om jag pratade om billioner i mitt inlägg och källorna använde sig av den amerikanska definitionen trillioner. Detta är också något jag kommenterar i mitt inlägg och som också har diskuterats med andra användare. Så hur jävla svårt skall det vara. Men erkänn du läste slarvigt och öppnade inte länkarna eller ens läste mina citerade rubriker. Hade jag postat ett inlägg om den svenska statsskulden i SEK så hade jag naturligtvis använt den svenska definitionen. Nu gjorde jag inte det.
Case Closed!
Senast redigerad av Master.Palm 2025-06-05 kl. 17:45.
Varför fixade inte George W Butler, Barack Obama och Joe Briben budgetunderskottet då ? De hade 20 år på sig totalt.
Nu pratar vi inte om tidigare presidenter, för då kan vi ju addera första ämbetsperioden för Trump också. Nu pratar vi om sådant som kan påverkas dvs det som ligger framåt i tid och att Trump presenterar den mest underfinansierade budgeten i modern tid måste ju vara uppseendeväckande då han tidigare både talat om att balansera budgetar och att återbetala hela den samlade statsskulden.
Nu pratar vi inte om tidigare presidenter, för då kan vi ju addera första ämbetsperioden för Trump också. Nu pratar vi om sådant som kan påverkas dvs det som ligger framåt i tid och att Trump presenterar den mest underfinansierade budgeten i modern tid måste ju vara uppseendeväckande då han tidigare både talat om att balansera budgetar och att återbetala hela den samlade statsskulden.
Jag tycker det är okej att Mr Donald "Taco" Trump höjer budgetunderksottet. Det har alla tidigare presidenter gjort också. Så han får "Pass" utav mig att göra det.
Du är som vanligt oerhört pinsam
Trumps budget ökar ju på
statsskulden men du bara babblar på och snackar strunt
USAs skulder har diskuterats i 25 år minst.
Trump lovade ju att vända på steken, det blir bara ännu värre.
Herr no face.
Vi har inte summerat budgetåret 2025 ännu så hur du kommit till slutsatsen att Trump ökat på statskulden får du gärna redogöra för. Vad denna tråden handlar om är inte fakta utan prognoser om när Trumps budget år börjar vilket inte är förrän 1/10 2025. Sedan summerar vi 30/9 2026.
Men iom att du är helt nollställd intellektuellt och kunskapsmässigt så hade du naturligtvis ingen aning om sådana saker. Dina prognoser om framtida budgetunderskott är naturligtvis som alla förstår helt irrelevanta Herr no face.
Republikanerna, som traditionellt prioriterar budgetbalans, driver nu Trumps agenda med stora skattesänkningar, vilket markerar ett avsteg från deras fiskala konservatism.
Vi har inte summerat budgetåret 2025 ännu så hur du kommit till slutsatsen att Trump ökat på statskulden får du gärna redogöra för. Vad denna tråden handlar om är inte fakta utan prognoser om när Trumps budget år börjar vilket inte är förrän 1/10 2025. Sedan summerar vi 30/9 2026.
Men iom att du är helt nollställd intellektuellt och kunskapsmässigt så hade du naturligtvis ingen aning om sådana saker. Dina prognoser om framtida budgetunderskott är naturligtvis som alla förstår helt irrelevanta Herr no face.
Fråga: Tror du de amerikanska statsbudgetarna oftare visar på ett bättre eller sämre resultat än vad som först prognostiserades av Congressional Budget Office?
The US federal budget is often better than projected in terms of revenues, but tends to be worse than projected in terms of outlays. Specifically, the Congressional Budget Office (CBO) has historically underestimated revenues and overestimated mandatory outlays, leading to a larger-than-expected deficit.
Du får ju förstå att vi är fundersamma. Den förra ämbetsperioden så var ju löftet från Taco-Trump att balansera budgeten och återbetala HELA statsskulden. Det slutade med den vid tiden överlägsen största underskottet, 1/3 av hela den samlade statsskulden, som någon president någonsin visat upp. Hur det går denna gången kan vi bara gissa. Men för egen del tror jag att han kommer att uppvisa ett resultat som är än mycket sämre än under den första ämbetsperioden.
Eftersom det är den amerikanska statsbudgeten anges i USD och med källorna användandes sig av den amerikanska definitionen, dvs Trillioner, så kan det inte vara annat än korrekt att jag gör det också. Det hade blivit fruktansvärt förvirrande, vilket det i och för sig ändå verkar ha blivit för dig, om jag pratade om billioner i mitt inlägg och källorna använde sig av den amerikanska definitionen trillioner. Detta är också något jag kommenterar i mitt inlägg och som också har diskuterats med andra användare. Så hur jävla svårt skall det vara. Men erkänn du läste slarvigt och öppnade inte länkarna eller ens läste mina citerade rubriker. Hade jag postat ett inlägg om den svenska statsskulden i SEK så hade jag naturligtvis använt den svenska definitionen. Nu gjorde jag inte det.
Case Closed!
Du halvöversätter "Trillions" till "Trillioner" - ett ord som inte finns.
Du får helt enkelt lära dig att översätta korrekt - det är du som förvirrar.