2025-06-05, 09:24
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Nu övergår du i ren provokation.
Varför gör du det??

Utveckla nu vad jag "inte lever upp till" i det första inlägg du bemötte?
Intressant att Du upplever dig kränkt...
Ännu mer spännande att Du inte uppenbarligen minns att ditt eget inlägg, som besvarades, helt saknade länkar...
Du är bara ett pyttelitet, korkat troll...
Citera
2025-06-05, 09:26
Medlem
Citat:
Jag har redan besvarat dig.

nej, nej det har du inte, frågor har ett ? efter, så vill du svara så kan du göra det.

Citat:
Men du fortsätter med samma retorik med olika vinklingar.
objektiv verklighet är inte "retorik".....

Citat:
Att Finland och Sverige gick med i Nato var rent logiskt ett fatalt misstag.
att skaffa egna kärnvapen och en möjlighet att använda dem är oerhört dyrt och komplicerat, utöver då den utsathet vi (och i synnerhet finland) skulle befinna sig under tiden.

så det var det "minst dåliga" alternativet av de som purin gav oss.

Citat:
Historien bevisar att vi aldrig på minsta sätt blivit hotade av Ryssland eller haft en tanke på att invadera oss.

lol. det står en staty i kungsträdgården som du borde kolla up. sverige och ryssland har krigat i omgångar i 100 tals år.

Citat:
Och ser vi till att USA nu sätter press på europa och minskar/avslutar sitt stöd till Ukraina, ja då kan man klassa det som rent fiasko.

lol. mm 0.2%-0.4%/år av usas federala budget i stöd till ukraina årligen är naturligtvis omöjligt att kompensera för....

Citat:
Det kommer ju inte Sveriges politiker erkänna då de likt hund i koppel fullständigt tagit narrativet om "Ryssland som onda som vi måste rusta oss emot", utan minsta reseach och konsekvenstänk.

inte bara sverige, hela europa rustar. Och det är vad som är läskigt, historiskt har europeiska länder ställt till en heldel på jordklotet när de rustat upp.

Citat:
Och filmen jag refererar till..
"Självklart" tycker du den är fylld med faktafel.. men utveckla isf vad som är fel och lägg upp länkar på detta, så kan vi ta det därifrån.

behövs inte, du bör själv göra ett försök, det finns gott om förstahandskällor därute och att vara lat och korkad ,beronde av att "tv" (eller jag...) ska skedmata dig rätt information är något som inte passar. men du kan få lite hjälp på traven, första träffen på google på sökningen "Ukraina – revolutionens mörka sida kritik" https://www.sverigesradio.se/artikel/6416226 (nej jag har inte läst den)
Citera
2025-06-05, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Intressant att Du upplever dig kränkt...
Ännu mer spännande att Du inte uppenbarligen minns att ditt eget inlägg, som besvarades, helt saknade länkar...
Du är bara ett pyttelitet, korkat troll...
I stället för att övergå till pajkastning och härskarteknik vore det väl bättre om du skriver vad det är för länk jag enl. dig missat, eller hur?
Citera
2025-06-05, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
nej, nej det har du inte, frågor har ett ? efter, så vill du svara så kan du göra det.

objektiv verklighet är inte "retorik".....

att skaffa egna kärnvapen och en möjlighet att använda dem är oerhört dyrt och komplicerat, utöver då den utsathet vi (och i synnerhet finland) skulle befinna sig under tiden.

så det var det "minst dåliga" alternativet av de som purin gav oss.

lol. det står en staty i kungsträdgården som du borde kolla up. sverige och ryssland har krigat i omgångar i 100 tals år.

lol. mm 0.2%-0.4%/år av usas federala budget i stöd till ukraina årligen är naturligtvis omöjligt att kompensera för....

inte bara sverige, hela europa rustar. Och det är vad som är läskigt, historiskt har europeiska länder ställt till en heldel på jordklotet när de rustat upp.

behövs inte, du bör själv göra ett försök, det finns gott om förstahandskällor därute och att vara lat och korkad ,beronde av att "tv" (eller jag...) ska skedmata dig rätt information är något som inte passar. men du kan få lite hjälp på traven, första träffen på google på sökningen "Ukraina – revolutionens mörka sida kritik" https://www.sverigesradio.se/artikel/6416226 (nej jag har inte läst den)
Omöjligt att föra en seriös diskussion med dig.
Att bara jämföra Ryssland och Sverige från tiden slutdt 17, början 1800 talet har ju inte det minsta att göra med konflikten idag.

Du försöker få USA:s bidrag att låta litet då du skriver vad beloppet är jämfört med deras BNP.
Faktum är ju att USA varit den i särklass största givaren av länder.

Däremot kan jag hålla med dig om att den upprustning europa tänker sig är läskig som du skriver.

Jag är övertygad om att hade Trump varit president 2021 hade aldrig Ryssland gått in i Ukraina.

Vapenlobbyn och krigshetsarna hade logiskt fått vika ner sig för fredsförhandlingar och en hållbar lösning.
Citera
2025-06-05, 11:42
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
I stället för att övergå till pajkastning och härskarteknik vore det väl bättre om du skriver vad det är för länk jag enl. dig missat, eller hur?
Du uppgav själv inga länkar till dina påståenden men krävde det på mitt svar, vad förstår Du inte i det korkade beteendet..?
Prova Googla länders korruptions index, vilket bör tydliggöra, även för dig, att Ukrainas korruption är mindre är ryslands...
Det kommer bara bli dyrare att stoppa ryssen nästa gång om det inte görs nu, så kostnaden idag är jävligt prisvärd, rena rama rean..!

Sen kan även den här tråden hänföras till rysk whataboutism och påverkan gällande den pågående ryska folkmordsinvasionen!
Citera
2025-06-05, 12:04
Medlem
Citat:
Att bara jämföra Ryssland och Sverige från tiden slutdt 17, början 1800 talet har ju inte det minsta att göra med konflikten idag.

förutom då att sverige förlorade det som är dagens finland ,som blev ett ryskt storfurstendöme?

Citat:
Du försöker få USA:s bidrag att låta litet då du skriver vad beloppet är jämfört med deras BNP.

Inte i jmf med deras bnp, utan deras federala budget, dvs 0.2%-0.4% årligen, inte att förväxla med delstaternas egna budgetar (delstaten Texas har enskilt en BNP i rysslands storlek)

Citat:
Däremot kan jag hålla med dig om att den upprustning europa tänker sig är läskig som du skriver.

Historikst har europa inte precis suttit stilla och käkat korv på sina uppblåsta militära förmågor.
Ryssar, kineser och amerikaner är ur ett historiskt perspektiv harmlösa sälungar i jmf med snudd på valfri europeisk stats krigshärjande....

Citat:
Jag är övertygad om att hade Trump varit president 2021 hade aldrig Ryssland gått in i Ukraina.

det tror inte jag heller. dock så var Obama president 2014 när ryssland invarderade ukraina, såväl putin som ryska armen och Igor Girkin har bekräftat det så du behöver inte spela "jag bara ställer frågor vatnik" anno sommaren 2014...

och jag är inte säker längre, Trump verkar vara precis så vek gentemot putin som putin framhärdat i, och itne kommit någonstans.

Citat:
Vapenlobbyn och krigshetsarna hade logiskt fått vika ner sig för fredsförhandlingar och en hållbar lösning.

Jag tror inte putin hade agerat annorlunda, och tyvärr så verkar det som Trump hade gjort samma sak som Obama i slutänden.
Citera
2025-06-05, 12:52
Medlem
Citat:

Var inte det min kommentar?

Klappträ 🫵🤡
Citera
2025-06-05, 13:20
Medlem
Citat:

Har du "missat" att den psykotiske dvärgen i kreml "gick in" och annekterade del av Ukraina redan 2014?
Citera
2025-06-05, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Var inte det min kommentar?

Klappträ 🫵🤡
Nu försöker du kringå ämnet genom att enbart provocera.
Lägg ner!
Citera
2025-06-05, 13:28
Medlem
Citat:
Nu försöker du kringå ämnet genom att enbart provocera.
Lägg ner!

Är du moderator?

Jag frågade vad du inte begrep och jag kunde länka till det du inte fattar.
Men jag tänker inte gissa vad du inte fattar. Det skulle bli ett ofantligt jobb.
Citera
2025-06-05, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Du uppgav själv inga länkar till dina påståenden men krävde det på mitt svar, vad förstår Du inte i det korkade beteendet..?
Prova Googla länders korruptions index, vilket bör tydliggöra, även för dig, att Ukrainas korruption är mindre är ryslands...
Det kommer bara bli dyrare att stoppa ryssen nästa gång om det inte görs nu, så kostnaden idag är jävligt prisvärd, rena rama rean..!

Sen kan även den här tråden hänföras till rysk whataboutism och påverkan gällande den pågående ryska folkmordsinvasionen!
Du svarade på mitt inlägg i nr: 120.
I det inlägget efterfrågade jag trovärda länkar på dina påståenden.

Därefter kontrar du med att efterfråga länkar på mitt inlägg, där jag frågar dig vad det är du behöver länkar till.

Du svarar inte på det utan fortsätter skriva att jag inte har länkar.
Är du med?

Jag brukar generellt som du kan se, länka till mina uppgifter, i motsats till er som mest hittar på och aldrig kan länka, utan systematiskt övergår till pajkastning och provokation när ni känner er trängda och saknar argument.
Citera
2025-06-05, 13:40
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Det är rent makabert att vi redan skänkt 92,8 miljarder.
Så otroligt mycket pengar till en terror- regim med så mycket korruption i bagaget.
Och just idag var den lille Pålle Jonsson och skrev på Rammsteinavtalet för elektromagnetisk krigsföring.
Vilket gör att vi kommer skänka än mer pengar till detta projekt, förutom det avtal Sverige skrivit på där vi kommer skänka skurkstaten ca 15 miljarder årligen i tre år.

Samtidigt fullständigt skriker instanser i Sverige efter mer pengar där det numera är "vardagsmat" att det är ständiga nerdragningar och besparingar.

Ljuset i tunneln är att fler och fler, både här hemma och i europa börjar ifrågasätta hyckleriet.

EU och inte minst våra politiker här hemma är marionetter som utan minsta konsekvenstänk lydigt rättar in sig i vapenlobbyns direktiv.

Hade Trump varig president 2022 hade aldrig detta hänt.
Men Biden och vapenlobbyn lyckades med provokationen om ett utvidgat Nato österut, vilket de tidigare lovat Ryssland inte skulle ske.

Lill Pålle och tuffe Uffe och dess anhang var inte svårövertaliga utan såg till att vi då (odemokratiskt) ögick med i Nato.
Nu får europa klara sig utan USA:s stöd.

Det galna europa fortsätter intala oss att Ryssland är ett "hot" så här ska det storsatsas på mer försvar och än mer vapen till Ukraina trots att kriget hållit på i snsrt 3 1/2 år...

Man tror inte det är sant...

Citat:
Du svarade på mitt inlägg i nr: 120.
I det inlägget efterfrågade jag trovärda länkar på dina påståenden.

Därefter kontrar du med att efterfråga länkar på mitt inlägg, där jag frågar dig vad det är du behöver länkar till.

Du svarar inte på det utan fortsätter skriva att jag inte har länkar.
Är du med?

Jag brukar generellt som du kan se, länka till mina uppgifter, i motsats till er som mest hittar på och aldrig kan länka, utan systematiskt övergår till pajkastning och provokation när ni känner er trängda och saknar argument.
Du är verkligen helt väck, var användarnamnet NollKoll taget..?

Det översta av dina meddelande ovan är det jag svarade på, oavsett vad Du inbillar dig, försök igen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in