2025-06-05, 08:41
Medlem
Tar detta separat.
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Betänker man vad (just nu) drygt 100 miljarder alltså 100.000 miljoner kr skulle kunna göra förändring här hemma, är det rätt mycket.
Vi "tjafsar" t.o.m om några miljoner ibland där pengarna inte räcker, eller är slut.
Vi skulle ha råd med storsatsningar inom flera områden i samhället.
Det finns hur mycket som helst när man tänker efter.
Att på detta horribla sätt skänka dessa pengar till något fullständigt värdelöst som endast gynnar vapenlobbyn där fler dör, infrastruktur förstörs, mer provokation mot ett rent påhittat hot är ren galenskap.
Tro mig, Ryssland kommer aldrig hota vare sig oss eller något annat land utan att det skulle finnas starka skäl.

Du har varken ansvaret eller kunskapen om var pengarna gör störst nytta. Du har helt enkelt inte information eller alternativ.

För att travestera dina kollegor, ryssapologeterna.
Satsningen på vapenindustrin, stärker landet. Fungerar så i Ryssland i v f.
Citera
2025-06-05, 08:43
Medlem
Citat:

Du svarar delvis väldigt luddigt där det blir svårt att greppa logiken.

Du tycker på högst overkliga grunder att Ryssland skulle vara ett hot...

Din logik är nog trasig. att invardera en annan suverän stat utan stöd i int rätt, är ett hot mot alla länder som förlitar sig på int rätt istället för massiva försvarsmakter, i fallet med en kärnvapenmakt som gör det likt ryssland gjorde i ukraina, så är det ett hot stort nog för att tvinga samtliga länder att ompröva sin nationella säkerhet,
eller tror du att efter 50års "misslyckade försök från nato" så gick Sverige och Finland helt random med i nato i din lågresoluta värld? Det var det eller egna kärnvapen som var alternativet efter Feb 2022, något 3dje alternativ fanns itne.

Citat:
Som grund för påståendet använder du den väl lögnaktiga provokationsretoriken att Ryssland invaderade Ukraina utan att ens nämna den sanna anledningen till varför de gjorde detta efter många år med provokation och terror mot befolkningen i de östra oblasten där Biden och vapenlobbyn såg sin chans att utöka Nato österut.

Tvärtom, i objektiv mening så har nato avrustat, 2014 var det svagaste och "minst provokativa" tillståndet "nato" haft gentemot ryssland, gemensam europeisk misilsköld skrotad, andelen stående förband de lägsta någonsin. inga stående förband på rysslands gränser, undtaget alaska givetvis. (baltikum)

Men visst per 2022 så är det ju andra bullar. men det gäller ju att hålla sig konskvent i tidslinjen.

Citat:
I dina sista meningar citerar du general Patton.
Vad tror du Patton sagt om Ukraina, vilka bevisligen använt sig av bevisat minst sju nazistiska bataljoner i den nuvarande konflikten?

Patton ville göra mos av både nazi-tyskland och stalin-sovjet. Men usa är ju anti-imperilistiska, trots att de hade möjligheten att bli det största impieret på jorden (de satt ju själva på kärnvapen där ett tag=

Citat:
Se gärna den mycket intressanta dokumentären jag länkar nedan.

SVT Dokument utifrån. Ukraina - revolutionens mörka sida (The dark side of the revolution in Ukraine)
https://www.bitchute.com/video/36s9eVr5el3f

Meh. den precis så lågresolut och fylld med faktafel som tilltalr de mest svagsinta.
Citera
2025-06-05, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Om Ryssland rustar ner sin armé till 50000 så kommer grannländerna att acceptera att Ryssland inte är ett hot mot de.
Varför har ett fredsland sparat 10000 stridsvagnar? Dessa kan användas mot grannländer. Inte UK, Frankrike eller USA.

Alla kärnvapen som inte behövs i den omfattningen. Och…vem attackerar en stormakt med kärnvapen???

Varför har Ryssland en utrikespolicy som bygger på Primakovs doktrin? Vet du vad den säger?
Jeffrey Sachs. En av de stora skitsnackarna. Finns en tråd på ryska forumet där han avsöjas med att ljuga.
För att behålla diskussionen verklighetsbaserad och trovärdig ber jag dig lägga upp verifierade länkar på dina påståenden.

Du får gärna utveckla strategin du menar Ryssland har enligt dig.
Citera
2025-06-05, 08:51
Medlem
Citat:
Tar detta separat.

Du har varken ansvaret eller kunskapen om var pengarna gör störst nytta. Du har helt enkelt inte information eller alternativ.

För att travestera dina kollegor, ryssapologeterna.
Satsningen på vapenindustrin, stärker landet. Fungerar så i Ryssland i v f.
Nu ogillar jag när inlägg övergår till härskarteknik.
Men om jag "läser mellan raderna" i ditt inlägg menar du att det är ok att använda dessa enl. mig gigantiska summorna till fortsatt provokation och mer vapen till Ukraina där de gör mest nytta.
Rätt uppfattat?
Citera
2025-06-05, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
På ryska motsvarigheten till SVT har det framförts att ryssen kan köra över Europa och nå Iberiska halvöns Atlantkust på tre veckor, likaså att spränga en kärnladdning i Nordsjön som skapar en 200 meter hög flodvåg vilken ska spola bort Storbrittanien. Sen finns det mängder med andra hot som framförs dagligen.
Den ryska rasen Homo Sovieticus kan såklart inte få tillåtas finnas kvar, är det oklart?
Det blir liksom bara dyrare längre fram, så ju snabbare det sker desto billigare blir det...
Du borde kan jag tycka.. (innan du gör inlägg) förstå att inlägg som ditt inte tillför tråden det minsta.
Och var är länkarna till dina "hissnande" påståenden?
Citera
2025-06-05, 08:57
Medlem
Citat:
För att behålla diskussionen verklighetsbaserad och trovärdig ber jag dig lägga upp verifierade länkar på dina påståenden.

Du får gärna utveckla strategin du menar Ryssland har enligt dig.

Vilken del är det du inte begriper eller har kunskap kring?
Citera
2025-06-05, 08:58
Medlem
Citat:
Nu ogillar jag när inlägg övergår till härskarteknik.
Men om jag "läser mellan raderna" i ditt inlägg menar du att det är ok att använda dessa enl. mig gigantiska summorna till fortsatt provokation och mer vapen till Ukraina där de gör mest nytta.
Rätt uppfattat?

Jag talar om för dig att du pratar i frågor som du inte begriper.
Framgick inte det?
Citera
2025-06-05, 08:59
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Det är rent makabert att vi redan skänkt 92,8 miljarder.
Så otroligt mycket pengar till en terror- regim med så mycket korruption i bagaget.
Och just idag var den lille Pålle Jonsson och skrev på Rammsteinavtalet för elektromagnetisk krigsföring.
Vilket gör att vi kommer skänka än mer pengar till detta projekt, förutom det avtal Sverige skrivit på där vi kommer skänka skurkstaten ca 15 miljarder årligen i tre år.

Samtidigt fullständigt skriker instanser i Sverige efter mer pengar där det numera är "vardagsmat" att det är ständiga nerdragningar och besparingar.

Ljuset i tunneln är att fler och fler, både här hemma och i europa börjar ifrågasätta hyckleriet.

EU och inte minst våra politiker här hemma är marionetter som utan minsta konsekvenstänk lydigt rättar in sig i vapenlobbyns direktiv.

Hade Trump varig president 2022 hade aldrig detta hänt.
Men Biden och vapenlobbyn lyckades med provokationen om ett utvidgat Nato österut, vilket de tidigare lovat Ryssland inte skulle ske.

Lill Pålle och tuffe Uffe och dess anhang var inte svårövertaliga utan såg till att vi då (odemokratiskt) ögick med i Nato.
Nu får europa klara sig utan USA:s stöd.

Det galna europa fortsätter intala oss att Ryssland är ett "hot" så här ska det storsatsas på mer försvar och än mer vapen till Ukraina trots att kriget hållit på i snsrt 3 1/2 år...

Man tror inte det är sant...

Citat:
På ryska motsvarigheten till SVT har det framförts att ryssen kan köra över Europa och nå Iberiska halvöns Atlantkust på tre veckor, likaså att spränga en kärnladdning i Nordsjön som skapar en 200 meter hög flodvåg vilken ska spola bort Storbrittanien. Sen finns det mängder med andra hot som framförs dagligen.
Den ryska rasen Homo Sovieticus kan såklart inte få tillåtas finnas kvar, är det oklart?
Det blir liksom bara dyrare längre fram, så ju snabbare det sker desto billigare blir det...

Citat:
Du borde kan jag tycka.. (innan du gör inlägg) förstå att inlägg som ditt inte tillför tråden det minsta.
Och var är länkarna till dina "hissnande" påståenden?

Varför kräver Du något av mig som Du själv inte lever upp till, typiskt ryskt..!
Citera
2025-06-05, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Din logik är nog trasig. att invardera en annan suverän stat utan stöd i int rätt, är ett hot mot alla länder som förlitar sig på int rätt istället för massiva försvarsmakter, i fallet med en kärnvapenmakt som gör det likt ryssland gjorde i ukraina, så är det ett hot stort nog för att tvinga samtliga länder att ompröva sin nationella säkerhet,
eller tror du att efter 50års "misslyckade försök från nato" så gick Sverige och Finland helt random med i nato i din lågresoluta värld? Det var det eller egna kärnvapen som var alternativet efter Feb 2022, något 3dje alternativ fanns itne.

Tvärtom, i objektiv mening så har nato avrustat, 2014 var det svagaste och "minst provokativa" tillståndet "nato" haft gentemot ryssland, gemensam europeisk misilsköld skrotad, andelen stående förband de lägsta någonsin. inga stående förband på rysslands gränser, undtaget alaska givetvis. (baltikum)

Men visst per 2022 så är det ju andra bullar. men det gäller ju att hålla sig konskvent i tidslinjen.

Patton ville göra mos av både nazi-tyskland och stalin-sovjet. Men usa är ju anti-imperilistiska, trots att de hade möjligheten att bli det största impieret på jorden (de satt ju själva på kärnvapen där ett tag=

Meh. den precis så lågresolut och fylld med faktafel som tilltalr de mest svagsinta.
Jag har redan besvarat dig.
Men du fortsätter med samma retorik med olika vinklingar.

Att Finland och Sverige gick med i Nato var rent logiskt ett fatalt misstag.

Historien bevisar att vi aldrig på minsta sätt blivit hotade av Ryssland eller haft en tanke på att invadera oss.
Och ser vi till att USA nu sätter press på europa och minskar/avslutar sitt stöd till Ukraina, ja då kan man klassa det som rent fiasko.
Det kommer ju inte Sveriges politiker erkänna då de likt hund i koppel fullständigt tagit narrativet om "Ryssland som onda som vi måste rusta oss emot", utan minsta reseach och konsekvenstänk.

Och filmen jag refererar till..
"Självklart" tycker du den är fylld med faktafel.. men utveckla isf vad som är fel och lägg upp länkar på detta, så kan vi ta det därifrån.
Citera
2025-06-05, 09:12
Medlem
Citat:
Vilken del är det du inte begriper eller har kunskap kring?
Jag skrev ju det i mitt inlägg.
Du kan väl läsa?
Citera
2025-06-05, 09:14
Medlem
Citat:
Jag talar om för dig att du pratar i frågor som du inte begriper.
Framgick inte det?
Som jag förstod skulle argumenten tryta nu.
Det brukar jag ha på känn redan då ditt första inlägg bemötte mitt...
Och det stämde den här gången också..
Citera
2025-06-05, 09:17
Medlem
Citat:
Varför kräver Du något av mig som Du själv inte lever upp till, typiskt ryskt..!
Nu övergår du i ren provokation.
Varför gör du det??

Utveckla nu vad jag "inte lever upp till" i det första inlägg du bemötte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in