2025-07-23, 22:54
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Och trots det så klarar inte stora starka Ryssland att erövra stället. Det näst fattigaste landet i Europa står emot den ryska pappersbjörnen.

Vart får du fattig ifrån? Korrupta!
Ukraina har fått enorma summor med pengar, men de är korrupta!
Precis som Ryssland, gott om pengar men korrupt!
Citera
2025-07-23, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Inte det Ukraina som är av idag. Det är ett korrupt och odemokratiskt land. Man särbehandlar den ryska minoritetsbefolkningen i landet på ett väldigt negativt sätt.

Men däremot känner jag ukrainare i Sverige som är hårt arbetande, rejäla, med sunda värderingar och verkligen skulle vilja se sitt land utvecklas och de stöttar jag till 100%. De fnyser förresten åt Zelensky och tycker att han är en pajas. De har noll förtroende för honom och har haft sen han valdes till president. En teaterapa som är duktig på att snacka men utan substans och utan nån vilja att verkligen utveckla Ukraina.

Vad har du för egen erfarenhet av Ukraina?
Citera
2025-07-24, 02:51
Medlem
Citat:
Det är det enda som behövs i krig? Kommunikationsutrustning, fordon, reservdelar, kläder, vapen, ammunition, sjukvårdsutrustning, mat, vattenrening osv osv osv osv. Finns mycket att lägga vantarna på och sälja. Det lättaste sättet att göra sig en hacka är väl att fuska med kostnaderna för anskaffning och skära emellan själv.

Om Ryssland åker hem kommer inte Ukraina få något de kan förskingra. Enkelt va?
Citera
2025-07-24, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ungefär 50% av allt stöd från alla givarländer är av monetär art...

Som redovisas. Fast eftersom du är Ryss så vet du nog inte vad det ordet betyder.
Citera
2025-07-24, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Verkligheten är att korruptionen är och har alltid varit ett stort problem i Ukraina, men nu verkar du mena att under blodigt krig, så har detta upphört... Det är under slika förutsättningar (blodigt krig), som förutsättningarna för korruption är som bäst - detta då alla kontrollorgan inte är fullödiga och på topp. Men, fortsätt gärna att vara naiv - ZZelensky och hans hejdukar tackar dig och dina fränder för alla penningar de kan stoppa i sina redan djupa fickor...

Det du och alla andra som vill suga Putins kuk är att Ukrainas korruption är betydligt lägre än den Ryska och Ryssland har inlett ett invasionskrig emot Ukraina.
Citera
2025-07-24, 05:29
Medlem
Ukraine’s reform of anti-corruption bodies puts EU accession at risk, officials warn

EU economy commissioner Valdis Dombrovskis, who oversees financial assistance to Ukraine, told the Financial Times the two bodies “are crucial to Ukraine’s reform agenda and they must operate independently to fight corruption and to maintain public trust”.

“Our current financial assistance to Ukraine is conditional on transparency, judicial reforms [and] democratic governments,” he said. “The same is true concerning Ukraine’s path towards EU accession that also will require strong capacity to combat corruption.”

https://archive.is/20250723103438/ht...6-073a2d44354b

Så börjar vi se slutet på transfereringen av skattemedel till det korrumperade hebershålet.
Citera
2025-07-24, 07:49
Medlem
Citat:
Sverige-vän? Haha! Du är en liten vek Beta som villigt låter dig rånas av korrupta öststatare. ”Mer! Mer! Förnedra mig mer! Jag faller på knä inför den store Zelensky vad han än gör!” Under tiden skiter Zelensky fullständigt i dig, friheter och demokratier och allt vad det heter. Bara kontot på Cajman Islands växer.

Du kommer in på ett svenskt forum och skriver ungefär "pissa på er svenskar och börja sug putins kuk" . Vad tror du att det ger?

Dåre..
Citera
2025-07-24, 08:19
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
hahaha så lätt att genomskåda att det är ett mirakel att du ens får betalt.

Det är bara ryssar som hatar Zelensky så mycket som du gör i din nedre del av texten, du avslöjar dig själv. Inte tillräckligt duktig på det du gör.

Finns inga ukrinare som kallar honom pajas... inte heller clown. Inte teaterapa.
Men rysstroll gör.

De finns på alla sociala medier och sprider sitt hat för att underminera Ukraina och även Europa och vårt samarbete!

Watch up!! Tvivlar ni så gå tillbaka i deras historik och läs på.
Tro vad du vill. Men det finns gott om ukrainare som lämnade Ukraina långt före kriget, som har levt i ett västerländskt samhälle 10 år+ och som inte var ett dugg imponerade av Zelensky varken före eller under kriget.

Men inte heller ukrainare som lever i Ukraina tycker särskilt mycket om honom:
Citat:
In November 2024, his approval rating hovered around 53%, going up slightly earlier in 2025 to 57%.
https://amp.dw.com/en/what-ukrainian...kyy/a-71774172

Vad tror du siffrorna säger nu när han har sparkat tillbaka Ukrainas EU-ansökan till medeltiden?
Citera
2025-07-24, 08:22
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Vad har du för egen erfarenhet av Ukraina?
Som ifall jag har levt där? Kan bara människor som har levt i Ukraina ha en åsikt?

Vi förlitar oss på trovärdiga källor när vi formerar en åsikt. En sådan för mig trovärdig källa är Korruptionsindex. Där ligger Ukraina på 100+ nånting. Det säger mig allt jag behöver veta utan att bo där. Vad gäller förtryck av den ryska minoriteten finns också gott om källor vilket jag har redovisat i många inlägg genom åren. Det tänker jag inte upprepa här dånades är off topic. Det får du själv leta upp om du är intresserad.
Citera
2025-07-24, 08:23
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Om Ryssland åker hem kommer inte Ukraina få något de kan förskingra. Enkelt va?
Så Zelensky kan inte hålla fingrarna borta om han har en möjlighet? Man måste se till att han inte har möjligheten? Vad säger det om hans värderingar?
Citera
2025-07-24, 08:25
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Du kommer in på ett svenskt forum och skriver ungefär "pissa på er svenskar och börja sug putins kuk" . Vad tror du att det ger?

Dåre..
Du sitter och säger ”Strössla svenska skattepengar över de korrupta öststatspolitikerna, det gör mig inget! Lura mig mer!” och så tror du att du är tuff. Beta.
Citera
2025-07-24, 08:52
Medlem
Citat:
Så Zelensky kan inte hålla fingrarna borta om han har en möjlighet? Man måste se till att han inte har möjligheten? Vad säger det om hans värderingar?

Varken du eller jag vet något om hans värderingar eller om han är korrupt. Att ni ryssar hävdar detta beror ju på att för er är alla korrupta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in