Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-06-04, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LooksLater
Då är du en missbrukare alltså.
Allt knark borde bli illegal enl min mening.
Sen vad du menar är helt klart, du försvarar så du kan fortsätta knarka.
Kan du lägga fram argument som är tillräckligt för att kriminalisera någon drog som inte även går att applicera på allting annat?
Citera
2025-06-05, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LooksLater
Då är du en missbrukare alltså.
Allt knark borde bli illegal enl min mening.
Sen vad du menar är helt klart, du försvarar så du kan fortsätta knarka.

Vad är ”knark” enligt dig?
Citera
2025-06-05, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Vilken fin diskussion det blir av detta eller hur?

Du kanske kan komma med något annat än fabulerade personangrepp tagna ur din kreativa fantasi? Prova att besvara direkta sakfrågor du fått exempelvis.

Jag misstänker starkt att du inte äger en egen åsikt. Du följer en ström. Har jag fel så kan du ju besvara den enkla fråga jag ställde: Borde vi kriminalisera alkohol också?

Vem fabulerar och fantiserar nu?
Jag har aldrig nämnt alkohol i denna diskussion då det är snack på illegala droger.
Citera
2025-06-05, 00:20
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
På vilket vis förbättrar det samhället eller mig om folk är pårökta?
Förhoppningsvis lägger några ner alkoholen och väljer gräset istället. Det blir så mycket trevligare då. Till och med polisen håller med.
Citat:
Att dricka alkohol kan göra människor mer aggressiva, och att röka cannabis lugnar ner dem, säger Stephan Knipp, talesperson för polisen i Gelsenkirchen till The Sun.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/63kpGz/engelska-fans-uppmanas-att-roka-cannabis-under-em
Citera
2025-06-05, 00:43
Än en gång visar Norge hur norrmännen, trots att de under århundraden var oss underordnade, i nutid är oss överlägsna - både ekonomiskt samt på ett rent intellektuellt, tänkande plan.

Sverige är efterblivet, och det lämnar mig och många med mig med en dålig smak i munnen när vi berättar för internationella fränder att vi är just svenskar. En gång i tiden fruktade och respekterade - numera cirkusens främsta clown, som ingen tar på allvar.
Citera
2025-06-05, 00:56
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makronator
Substitutionsbehandling reducerar kostnader i samhället. Därför finns det.
Du bör göra en studieresa utomlands. Där substitutionsbehandling existerar för att: det hjälper
Du uppvisar i tidigare kommentarer en människosyn som också är oförenlig med det jobb du påstår dig göra. Av den anledningen sorterar jag vidare inlägg från dig i papperskorgen, där de hör hemma

Ja, det är rätt inställning - att diskutera är farligt när det går emot ens egen tro, då är det bättre att stoppa huvudet i sanden och tro sig veta allt... Kommer ej heller svara dig, framgent - har inget till övers för ignoranta strutsar...

Jag diskuterar gärna utifrån olika synvinklar och ja, jag anser att det daltas för mycket med mången missbrukare - inget snack om detta, men jag gör ett bra jobb, är professionell, även om detta inte syns i denna tråd.
Citera
2025-06-05, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
Förhoppningsvis lägger några ner alkoholen och väljer gräset istället. Det blir så mycket trevligare då. Till och med polisen håller med.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/63kpGz/engelska-fans-uppmanas-att-roka-cannabis-under-em

Alkohol är värst om man ser till en enskild drog när det kommer till aggressivitet som detta rusmedel kan frammana. Särskilt allvarligt är det att det är fullt lagligt. Finns såklart andra "apdroger" som gör dig bäng och aggressiv, men de är inte lagliga. De som blandar mest är också de som oftast är värst! Vi brukar skämta på jobbet om att vi hoppas bland annat Amfetaminet är slut och de bara har Heroin att tillgå - blir MYCKET lugnare då - för ALLA...
Citera
2025-06-05, 01:55
Medlem
rikastistorstans avatar
Oj, mycket förvånande att det är just Norge som tar det steget. Norge och Sverige brukar ju sticka ut som dom två länder i Europa som hatar individens frihet allra mest. Här vet minsann staten bäst.
Citera
2025-06-05, 02:14
Sverige är alltid töntfjanten i världen. I alla frågor från droger till invandring till sexköp till kjimatet osv. Alltid töntig pajas.

Hade Sverige varit en elev på högstadiet hade han varit så söndermobbad att han tagit livet av sig. Vilket är festligt eftersom Sverige är känt som självmordslandet Nr. 1
Citera
2025-06-05, 07:31
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jag säger inte emot dig - tvärtemot. Dagens människor är rot-, och historielösa och saknar ofta en fast grund att stå på. Tomrummen är svåra att fylla och detta kommer enkom bli än värre framöver när allt går ut på snabba klipp i form av ekonomiska erövringar och även sociala media. Allt går för fort i dagens värld. Den mänskliga kroppen är byggd för evolution, inte revolution - den hänger inte med, särskilt inte psyket och då söker sig de svagaste ofta till drogernas värld för lindring och tröst.

Nja, även de högpresterande som uppfattas som starka missbrukar ju av samma anledningar som de "svaga". Tror inte att det är så enkelt att klassificera människor som missbrukar droger efter svaga eller starka, våra uppfattningar av vem som är svag eller stark baseras ofta på deras ekonomiska förutsättningar men rikemansungen som missbrukar kokain anses ju som "grisch", cool och stark.
Citera
2025-06-05, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Nja, även de högpresterande som uppfattas som starka missbrukar ju av samma anledningar som de "svaga". Tror inte att det är så enkelt att klassificera människor som missbrukar droger efter svaga eller starka, våra uppfattningar av vem som är svag eller stark baseras ofta på deras ekonomiska förutsättningar men rikemansungen som missbrukar kokain anses ju som "grisch", cool och stark.

Bara för att du är "högpresterande" behöver du inte vara stark utan kan ha ett ytterst vekt psyke. Jag sätter ingen klassificering på människor som har olika ekonomiska förutsättningar, även om de mindre bemedlade säkerligen självmedicinerar mycket mer frekvent. Missbrukare som missbrukare, i min bok, även om jag inte är dummare än att jag förstår att många gör denna åtskillnad...
Citera
2025-06-05, 07:48
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Inte ens i Filippinerna där det är dödsstraff på missbruk så har dom inte fått bukt med bruket. Vad för magiska krafter sitter vi på som inget annat land i världen har?
Om det är dödstraff på missbruk så kan den som avrättats inte knarka. Alltså en mindre knarkare. Är du så dålig på matte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in